• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta
    start september skrev 2010-07-15 10:13:03 följande:
    Lite gnäll, ytterligare en kompis som ska ha ungefär när vi var beräknade nu i höst. Suck. Har inte berättade för alla jag känner om mina MA:n nu och vill inte heller tynga henne så att hon känner dåligt samvete men lite avundsjuk blir jag allt.
    Usch, ja det sticker i hjärtat att höra sånt där. KRAMAR!
  • nennesjuttioåtta

hej gosnosen!!! hur mår du? har ni landat i det? Vilken vecka är du i nu?

• start september

Det är flera som gått på Mama Mia. A.M och Cicci tror jag.

Läge nära jobbet är bäst tycker jag. Jag har gått hos Barnmorskoran Gamla Stan på Skeppsbron, är väl samma "kedja" som där Omsan gick.   

• start september

Oms, vi är två vuxna med 2-åring på stranden, det funkar inte annars. Vår tjej springer också rakt i och åt alla andra håll än jag vill (del av trotset) så det är är en säkerhetsgrej för oss nästan att vara två. Lite trist, men det får vara så.

• BrudSommar2006

Nenne, har Nancy sån där plinga på halsbandet så att fåglarna hör när hon kommer? Hjälper väl inte mot att hon tar fågelungar förstås.

Imorse kläcktes en kull gravänder i vår lada här men tyvärr har vi inte sett föräldrarna sedan igår. Det är inte optimalt med tio dunbollar på gården med tre katter här så vi hållr utkik och passar dem i skift vilket inte ingick i planen för dagen...

Snigeln, alla vi som gått profylaxkurs tycker att det är det bästa vi gjort tror jag men finns det någon åt ditt håll?

• gosnosen

Hej Nenne - nja, jag har nog inte landat ännu. Känns fortfarande helt overkligt och så oväntat. Jag hade på något sätt börjat ställa in mig på att aldrig få barn, och nu är det dags att vända tankarna igen. Men 9 månader ska väl ställa det till rätta, om allt går vägen. Jag är väl i 6+2 idag. De räknar ju lite mysko tycker jag. 14 dagar innan ÄP på donatorn. Så ET-dagen var 2+2. Vi ska tillbaka till Huddinge andra veckan i augusti för koll och UL, så det känns som att vi väntar på det innan man på riktigt kan börja smälta detta. Hur mår du själv i värmen? Är ni redo för Pricken?

• gosnosen

Sept - då ska jag kolla upp Mama Mia lite mer noggrant. Kände du dig nöjd med Gamla stan? Styrkekram också...

• nennesjuttioåtta

Bs – nej vi har ingen plinga – hon blir skogstokig om hon har det och vill bara kränga av sig halsbandet. Men vi kanske får testa igen... Dunbollar! Med ketchup, låt de fånga en till dig iaf.

Gosnosen – förstår overklighetsskänslan, särskilt eftersom jag inte hade några särskilda symptom att tala om. Hade jag inte haft mage nu så hade jag nog inte märkt något heller. Förutom att igår och dagen före så svullnade fötterna upp på eftermiddagen så jag såg ut som en hob. Det var ju inte skönt heller, även om det var rätt snyggt. Jag har världens vildaste bebis i magen, den petar ut skinnet åt alla håll men det är ändå helt surrealistiskt. Ska den verkligen komma ut, och så snart?!?! 

• BrudSommar2006

Nenne, aha, våra fick vackert vänja sig vid plingan redan som kattungar och den gör faktiskt så att de inte lyckas fånga särskilt mycket tack och lov.

Med ketchup??? Eh???

• nennesjuttioåtta

Ja, vi är ju såna tofflar så så fort hon visade agg mot något (typ åkai bur i bilen) så har hon sluppit. Tror inte det är något segerrecept inför framtida barn...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen