• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • MSW

Åh, Snaily! Bara berätta hur det har gått!!

Funderar förresten på om vi inte lika gärna skulle kunna slå ihop trådarna, verkar inte riktigt som vi klarar hålla isär dem så länge till..

Här sitter jag med och nästan fryser är juh bara strax över 20 grader inne och strax under ute..

Nu ska jag posta och hoppas att Snaily skrivit hur det gått!

• MSW

BF-lista

Snorkfröken 28/7 2010
    Nenne 10/8 2010
    Blivande fru Muffins 13/8 2010
    Piggelin 2/11 2010
    Snaily 6/12 2010

(ok?)

• MSW

Och så skönt att allt såg bra ut, och att BM kollade noga!!!

• MSW

Eftersom jag har glömt allt jag har tänkt kommentera så skickar jag bara kramar till alla!

• viktualia

tjena andbeyond!

Snaily - bra med schysst RUL!

Gravidtrosor - jag köpte sådana på HM och de var USLA!!! Hoppas att Åhlens var/är bättre! Själv hade jag "före-bantningen"-trosor på mig genom hela resan...

• snaily

MSW
    Ja, visst. Jag tjatade ju jämt innan jag blev gravid om att jag ville vara med på BF-listan så nu lär jag ju passa på!

• BrudSommar2006

Snigeln, skönt att allt såg bra ut! Har du någon teori om kön än? Två streck är en flicka!

• snaily

BS
    Äh, blev inte klokare av att kolla på en massa bilder på nätet. Det såg mer ut som två rundade utbuktningar (som ett "m" ungefär) men såg ingen snopp, lutar kanske åt flicka? Fast såg bara ur en enda vinkel.

• Tinga

Snaily - åh vad skönt att höra att allt såg fint ut. Vilka goda nyheter!

Nu säger jag tack och hej för ett tag (tror jag ). Imorgon åker vi till Normandie, men jobbdatorn finns med i bagaget, så om jag har anledning att öppna den kommer jag säkert att titta in här också. Fast ambitionen är såklart att bara vara ledig. Jag är tillbaka om ett par veckor, och då hoppas jag att Snorkis bebis har tittat ut.

Semesterkramar till er allihop!

• Hattis

Härligt med lyckat RUL Snigeln Spännande och svårt att kolla kön, men lite kul så på hobbynivå.

Välkommen Andbeyond, *slurpar i mig glassen* Hoppas att det där med tidiga blödningar inte är ngt. Jag är vecka 6 typ och ska VULa på fredag efter att ha haft blödning för ngn vecka sedan (och pga av tidigare MA gissar jag). Jag är superorolig så titta inte för mycket på mina inlägg. Har du ngra symptom?

Oupsie - Jisses 5000 dollar, det var nog det värsta jag har hört, vilken löjlig ombokningsbarhet...

Underbart med semester Tinga, är fortfarande lite avundsjuuuuuk på er som åker iväg.
    Snorkis - om du inte berättat om åskvädret så hade jag undrat om du fått värmeslag!!! Men det är klart, nya vitvaror känns faktiskt lyxigt att använda i början. Kanske bäst att passa på att glida på tvättvågen och nå botten i alla tvättkorgar om nu denna något ovanliga lusta skulle sina

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen