• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

Vet inte hur vi ska få henne att låta bli fåglarna, det blir ju annars inget matande av de stackars krakarna här i vinter... Och om hon ändå kunde sluta med att ta in dem i sovrummet, vad hände med mus på farstubron?!?!?

Men hjälper gravidtrosor mot foglossning alltså? Varför har ingen berättat det för mig??!?! Fast... De borde ju i så fall sitta åt rätt hårt och det vill man ju inte jämt. Det där bältet jag har tar jag av mig när jag sitter ned, t ex. Jag har mest hipsters också och de passar än, om än lite ... uttänjda hehe.... 

• Oms

vad ska man göra idag då? har liksom inga planer alls! funderar på om man ska åka o bada lite eller inte... vill ha körkort och bil nu för det e inte kul att åka buss med barnvagn och åksjuk 2,5-åring... dessutom vill hon ju bara springa rakt ut i vattnet och då släpper jag ju all koll på våra saker...hmm, hur löser man sånt? måste man alltid  vara två vuxna på stranden?

måste ju ut och aktivera lillskrutt i ett par timmar iaf, det går inte att ha henne hemma oaktiverad och bara gå till lekparken i 2 timmar - det blri hon inte tillfredställd av...

inatt har vi knappt sovit ngt. redan vid 1 började Mathilda... vällling! pappa, jag vill ha vääääälllllliiiiiing!!! upp o fixa välling, tillbka i sängen, vänta 10 min... vatten.... VAAAAATTTTTTEEEEENNNNNNN mamma...MAAAAAAMMMMMAAAAAA vatten!.... ok mamma upp fixa vattenm talar om att nu ska hon sova -hon loooovar... sen var det pappas tu igen 2 ggr och min 1 ggr.. kl 03.27 gick pappa upp m en helt hysteriskt tjej som VILL INTE SOVA.... (då hade vi sagt godnatt felra gånger och markerat att nu är det natt)

pappa superirriterad bäddade för henne på ena soffan och för sig själv på den andra... titta tv'n! säger ungen då... pappa sa NEJ du ska SOVA! tyst! fast på sitt språk då...

Mathilda låg väl där ca 10 min sen så säger hon med sin allra mildaste röst.... " E bra nu pappa, MAthilda sova SIN säng i rummet! kom pappa, Mathilda sova!

och sen sov vi alla till kl 8 imorse.... detta är 4:e natten på raken som hon vaknat och inte kan somna om... jag längtar efter att dagis öppnar igen....

• Oms

Nenne - gravidtrosro med bra stöd hjälper mot foglossnign på det sätt att de stödjer magen och lyfter den lite så att man får en bättre hållning och då inte belastar höfterna lika mkt, det är ingen miraeklkur men helt klart så ´kan de vara bra att ha om man inte har bra byxor om stödjer magen.

• Ore

Glider in litet snabbt..!

Snaily: Skönt att det såg bra ut på RUL

Oms: Härligt att spiralen satt där den ska, och allt verkade bra!

Sweet: KRAM! Hoppas ni lyckas reda ut några frågetecken i livskrisandet, snart!

andbeyond: Välkommen! (och tack för glassen, den satt fint )

Lappis: Strosa omkring i Venedig låter helt suveränt!

Snorkis: Det måste vara rejält jobbigt att vara höggravid i högsommarvärmen. *Svalkande sympatikramar* Min systeryster fick bebis häromdagen, gick 13 dagar över tiden. Natten innan det startade sov hon dåligt pga den hiskeliga värmen, och sedan startade det sent nästa kväll så då sov hon inget den natten heller, bebisen (en flicka) föddes sedan på kvällen. Hon var nog rejäääält trött då, syster...

Gravidtrosor: Hade inte jag heller. Mina vanliga låga hipsters funkade utmärkt Är inte förtjust i saker som går upp över magen, så det var inte ett alternativ. Men jag vet att mina systrar tycker annorlunda

Underlimmad diskbänk: Vet egentligen inte vad jag har emot det, en av problemen är att alla ställen där jag råkat ut för det har haft runda hoar, förskräckligt opraktiskt tycker jag... Men man hade ju kunnat välja andra hoar, förstås. Annars så är det mer känslan av att jag vill ha ett avgränsat område för att slabba med disk och liknande. Inte att det ska krypa ut på vanliga bänkskivan... Sen vill jag gärna ha en liten kant som hindrar vatten från att rinna ut över skåpsluckor m.m. Och så har jag inte heller samma diskdisciplin som Piggelin och Snorkis Här byggs diskberget lätt upp till Mount Everest-storlek, typ

• Ore

Snorkis: Snart lär du inte ha särskilt svårt att få saker att tvätta Särskilt inte om du får en kräkbebis...

• nennesjuttioåtta

Oms, aha, ja jag har nog bara byxor med mudd över magen och jag tycker de har stöttat bra. När jag haft kjol (med mudd) och leggings (med mudd) så har det ju blivit fullt så ett par trosor med hög midja på det ....

• start september

Lite gnäll, ytterligare en kompis som ska ha ungefär när vi var beräknade nu i höst. Suck. Har inte berättade för alla jag känner om mina MA:n nu och vill inte heller tynga henne så att hon känner dåligt samvete men lite avundsjuk blir jag allt.

• gosnosen

Tack Sweetan för grattis! Går fortfarande omkring lite i chock tror jag och kan inte riktigt tro att det är sant. Livet snurrar på i en faslig takt för er, hoppas att ni får lite möjlighet att varva ned nu på er semester! Kram och ta hand om dig!

Snaily - vad skönt att RUL såg bra ut! Nu måste ni kunna glädjas åt miraklet i magen ett tag och inte noja för mycket.

Lappis - låter härligt med resa och semester! Venedig var hysteriskt varmt när vi var där för några år sedan också. Blev inte jätteimponerad, men det var lite småmysigt ändå. Ser fram emot att höra mer om Slovenien och Kroatien.

Oms - vilken lättnad att spiralen inte hade försvunnit. Och grattis till minus - även om det känns lite märkligt att skriva det här...

Ore - låter lite jobbigt tycker jag med alla beslut som ska fattas i ert husbygge. Har själv tyckt att det varit fullt tillräckligt med alla val till bara köket eller bara badrummet när vi har renoverat. Skönt iallafall att du landat i val av diskbänk.

Vickan - låter inte alls kul med onda bröst. Ta hand om dig!

BS - heja Iris träning som blöjfri! Kan tänka mig att det blir skönt att slippa.

Telis - låter tufft med sömnbrist. Jag blir grinig om jag inte får sova mina åtta timmar på länge... undrar hur det kommer att bli framöver... Stor styrkekram till er iallafal och hoppas att Televinken snart förstår njutningen av att sova längre pass.

Har säkert missat att kommentera en hel del som vanligt. Kram till alla er andra!

Har en liten fråga också - om det är någon som kan rekommendera bra MVC inne i city, gärna i närheten av Stureplan med omnejd. Har kommit fram till att det är bra om det är nära från jobbet - eller tänker vi fel då? Är det bättre med en nära hemma? Känner mig väldigt novis på detta...

• Oms

Gosnosen - nära jobbet är ju absolut bäst tycker jag, min mvc låg på 10 min gångväg från såväl jobb som hem och det var alldeles utmärkt

runt stureplan ja då skulle jag nog rekomendera Mama Mia! på karlavägen den är väl närmast dig tror jag. Annars så rekommenderar jag gärna den jag gick på och dessutom går det en buss dit från stureplan -55:an - Det är barnmorskorna Östermalm som ligger vid storängsbotten.

• gosnosen

Oms - ja det var ju perfekt läge! har tittat på Mama Mia och de känns som ett bra alternativ. Är det någon som har erfarenhet av dem?

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen