• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

Gosnosen Ja det är mycket känslor i omlopp här hemma nu, det är så nära!!

Snaily – hahaha, gör det själv-snigeln! Jag var till BM idag och hjärtljudet hade sjunkit till 130 men blodtrycket ahde höjts så nu ska jag dit nästa vecka igen för ny koll, men vi trodde det beror på att jag varit rätt stressad idag med massor av jobb som ska vara klart i morgon.

Hattis – Neeeeej, nejnenjenjenjenejnejnejne hoppas det är faalsklam!

Fru E – Bråkkropp! Men sköt att renoveringen går framåt!

BS – Nu är bjällra på, efter att hon försökte komma in med en till skata på eftermiddagen här, men det hjälpte föga. Nyss var en björktrastunge på väg in genom dörren i käften på henneweeeeeeeeees¨ååååå 55555555555555t-.och det var high life ute med båda föräldrarna som skrek. Den studsade dock iväg oskadd (vad vi kunde se) efter att vi skrämt slag på vår stackars katt som inte fick koma in genom glipan  altandörren. Nu går hon omkring som en osalig ande härinne och pratar, pratar och pratar. Och pinglar. Hjäääälp!

• Telis

mugglan, tusen tack för en jättetrevlig fika! Jag har ju sett på foton att ni bor jättefint men det var ännu finare och läckrare med den där klippan i verkligheten! Och tack för komplimangen om min man, jag kan säga detsamma om din.

Häromdagen tog vi en färja ut till Öckerö och åt lunch, det var ljuvligt svalt och skönt där ute efter hettan inne i stan. Vad läckert det är med Göteborg att det finns riktig skärgård och öppet hav precis utanför knuten! Varje gång vi är i Göteborg vill jag flytta dit för att det är så himla fint.

Oms, jag har inga problem med att ta emot tips och råd när jag har bett om det. Men nu med sömnbrist är jag kanske lite väl lättstött, men jag blir faktiskt lite lite stött av råd som att min man kanske kan hjälpa till och att jag ska passa på att sova när bebisen sover. Man undrar ju vad ni tror att jag har gift mig med för karl om han inte erbjudit sig att hjälpa till med Televinken när jag är trött. Eller hur puckad jag är som inte tänkt på att jag kan försöka sova på dagen om jag inte fått sova på natten. Fast jag kommer ju själv med råd här ibland som säkert är helt oönskade, så jag ska inte säga nåt.

Hattis, håller tummarna stenhårt för ett fint VUL imorgon, förstår att du är vansinnigt orolig!

snaily, skönt att RUL:et såg bra ut!! Kommer du att fixa förlossningen själv hemma också?

Ore, kan bara hålla med om runda hoar. Hoppas att det blev ett bra val till sist!

Heja snorkbebisen, du får komma ut nu, det är helt okej!

• snaily
    Telis skrev 2010-07-16 00:17:44 följande:
    snaily, skönt att RUL:et såg bra ut!! Kommer du att fixa förlossningen själv hemma också?
    Nä du, där någonstans går nog gränsen även för mig!!

Och även om jag vore en sån som funderar på att föda hemma - vilket jag INTE gör! - så verkar det extremt puckat med så långt till sjukhuset.

Det är FREEEEEDAAAAAAAAG!!
    Inte för att alla ni som har semester bryr er om vad det är för veckodag...

Nenne
    Vilken galen fågeljägarkatt ni har! Ni kanske skulle hyra ut henne dyrt till fågeljakt i höst?

• nennesjuttioåtta

såg nu att det syntes på mitt inlägg att nancy satt sig på tangenterna när jag skrev...

Snaily, behöver ni någon hjälp vid ripjakten, menar du?

Telis – hej hej! Drömde att vi åkte skidor i natt! Jag tror bestämt det var puder!

Inatt vaknade jag av förvärkar, så nu vet jag hur det känns (jag som trodde jag inte skulle fatta). Spännande!!! 

• nennesjuttioåtta

förresten är Pricken knappt ruckbar nu, och faktiskt, min bm hade rätt i att foglossningen skulle kännas bättre när hen hade sjunkit ned mer i bäckenet. Eller som en viss tandläkare skulle sagt: tabilt!

• Oms

Hattis -  men vad jobbigt att vara själv nu, jag lider med dig och håller tummarna för att VUL ser bra ut idag, ndå väldigt skönt att Gyntiden kommer nu.

Ore - skönt att ni löst det med diskbänken!

Nenne - ja det brukar var jättebra när bebis fixerar sig och ger bättre stöd åt bäckenet, tyvärr fick jag aldrig uppleva det med MAthilda då hon aldrig fixerade sig, hon var ju lite med väldigt mkt fostervatten samt att hon ju föddes ca 3v för tidigt och.

Telis - jo jag hör vad du säger, det är absolut inte lätt att skriva ngt kort och sen hoppas att alla parter ska förstå andemeningen med det. nu tror ju jag iofs inte att jag skrev så som du beskrev (jag kan ha fel förstås!), men du skulle bara veta hur många det finns där ute som antingen inte låter deras män göra ngt för att de anser sig vara huvudansvariga som kvinnor alt att mannen vägrar göra ngt, här på ön är det mkt mkt vanligt och tyvärr känner jag alltför många personligen som har det så, för dessa människor är det inte alls självklart vad det är som är fel och hur de ska kunna komma tillrätta med det då det inte finns ngn stödjande make alt att de inte tänkt tanken på att fråga. i de fallen behöver man nog tom säga som du nu sa att man ska sova när bebis sover, be maken om hjälp osv osv. Men det är skönt att höra att ni delar så bra som ni gör jag hoppas innerligt att du får chans att kunna slappna av och sova nu snart

• snaily

Nenne
    Ooooo! Förvärkar minsann!! Hur långt innan förlossningen brukar sånt komma? *okunnig*
    Hoppas ni fortfarande är hemma på onsdag då!
    Tabil Pricken!

• Oms

Idag skulle jag ha träffat en vän som idag, liksom alla andra dagar, bokar av i sista minuten... det är så trist! hon är alltid den som hör av sig om att träffas och de gångern vi faktiskt lyckas få till det har vi supertrevligt men ändå, 8 av 10ggr bokar hon av pga de mest lustiga orsaker... det känns ju sådär kan jag tycka, varför ska man då boka in ngt nytt? det är väl bättre att höras mer spontant då kan jag tycka. hon är oerhört tankspridd så mkt är nog pga det men ändå...

igår var vi hos en nära väninna m familj, hennes yngsta är 2,5 om en född 13veckor för tidigt så hon är ju mer som en 2-åring. det var så kul att se hur otroligt ödmjuk och hjälpsam Mathilda vad med den lilla tjejen som dessutom är 4kg lättare (10kg 2,5 år) hon hjälpte henne med dvs, lekdatorn etc och erbjöd henne alltid den finare dockvagen och dockan etc... den lilla tjejen är dock otroligt bortskämd och en vild ltie tjej så hon vare sig tackade eller tog emot utan skrek mest för att Mathilda rörde sakerna, ett antarl saker landade också på mathilda när hon blev bombaderad med saker hela tiden av en arga lilla tjejen... då kom hon till oss vuxna och rapporterade vad som skett och så lekte de vidare

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen