• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

snaily - den där som samlar ihop veten och kan allt om djuren?!! Såg honom idag uppe på en åker, uppe på berget. Livslevande, i egen hög person.

(får man skylla på värme och solsting?)

• Lapinette

Som sagt, har idag vandrat rakt uppför till 1300 meter någonting för att dricka en cola i solen, titta på korna och sen vandra rakt nedför igen. Jösses, vi svettades som två små gnuer. Som vi inte hade fått nog att gå uppför tog vi en jädrans massa trappor för att se ett vackert vattenfall också ... sen dock vi på en strand vid sjön. Gött!

• BrudSommar2006

Nenne, hur har det gått för stackars Nancy?

Snigeln, hur kommer det sig att Korven matvägrar, är det värmen? Eller har ni ingen sådan? Här är den slut vad det verkar.

Lapinette, det där lät väl jobbigt i mina öron!Var det värt utsikten kanske?

Jäkla fästingmedel, Elsa får fästingar trots att det bara var två veckor sedan jag hade på sist så nu har jag haft på mer, hoppas hon överlever. Oskar har inte fått en enda så maken undrade om jag är säker på att båda två fick eller om jag hade två doser på Oskar av misstag men det är jag säker på att jag inte gjorde!

• porchez

tittade in en snabbis för att se vad som händer, och det värsta har hänt... Stor tröstande kram Hattis, är din make hemma nu? Finns inga tröstande ord. Så sorgligt.. 

För övrigt glider jag bara omkring och njuter av att ha semester, blir mycket bad och slappande och bara njutande av svensk sommar, här om dagen var vi vid en liten sjö mitt i en tallskog, idyliskt!

Nenne, spännande med förverkar, det närmar sig! Mindre roligt med fåglar inomhus.

Vinkar till er andra och hoppas ni oxå har det bra, vart ni än i världens befinner er

• porchez

såg nu att jag missat en sida!

Huu vad hemskt med nancy? Vad har hänt? *orolig*

BS - konstigt att fästingmedlet bara verkar funka på en av katterna?

Snaily - såg lite av dina bilder på FB, en massa små hundkorvar

• Oms

snaily - så det gick riktigt ganska bra det låter ju som om det gått bättre än vad du förväntat dig och då är det ju alltid kul o kul att han fick se sin pappa, eller nja, kul för er att se de tillsammans iaf

Nenne - stackare vilken drama! hoppas hoppas att det inte var ngt allvarligt mer än att några fåglar gått ihop o lärt henne en läxa skämtosido, det är ju jättehemskt när de mår dåliga eller blivit skadade, de kan ju inte berätta vad som hänt och man kan bara gissa som amatörveterinär... håller tummarna!

Lappis - låter som om du kommer att komma hem i tóppform efter den här resan

• Oms

Ego - Mathilda sover så sjukt dåligt i denna värme samt också pga att hon inte blir tillräckligt stimulerad... likadant förra sommaren när hon inte var på dagis och det är ju så så trist, jag menar semester och man vill sova men istället är vi vakna i skift varenda natt! hon ska kissa, dricka vatten, kissa igen, duscha, äta välling, kissa, dricka vatten osv osv... hon är ju smart och säger ju inte till om vatten 2 ggr/raken utan hon varierar sig men fy sjutton vad jobbigt det är! hon börjar runt 23 och håller på till 3-4 på natten ngn gång i omgångar...

varje dag är vi i lekparken i timmar, vi går på promenader, busar o dansar inomhus etc men hon behöver minst 8h intensiv lek med jämnåriga för att bli lagom trött på kvällen och nu är så många bortresta så hon har inte rikgit ngn att leka med heller.

jaja, 3 veckor kvar sen börjar dagis igen, då brukar det vara struligt i 1-2 veckor och sen sitter rutinerna igen, men hemskt att man ska se fram emot dagis bara för att man ska få sova en hel natt...

• Parnassia

Hej allihop!

Här har vi nyss kommit hem efter en veckas semester! Härligt, men skönt att komma hem också.

Kan någon hjälpa mig men en liten uppdatering? Har börjat försöka läsa ikapp, men kommer förmodligen inte hinna.

Hur går det för Hattis, var du på VUL?

Snaily- hur gick RUL?

OUpsie - mår du fortfarande superilla?

Telis - hur mår du? Fortfarande trött och ledsen av supersömnbristen, eller är du på väg upp ur det svarta hålet?

Hra jag missat nåt annat viktigt?

Kram på er alla!

*fortsätter jobba på ikappläsningen*

• Parnassia

Hattis -  jag ser nu att det verkar inte har gått bra för dig. Jag blir så ledsen! Kram i massor! Hoppas du får det stöd du behöver av maken!

Nenne - hur går det med Nancy??

Snaliy - Tack för hjälpen med vår katt förresten! Han var pigg och som vanligt på natten och morgonen och sedan har allt varit OK. Så det var förmodligen "bara" ett getingstick.

• passionsblomman

Hallå!

Hattis: min största KRAM!

Nenne, vad fasen är det som händer? Hur mår Nancy??????

EGO, vi är hemma nu, sanden var vit och vattnet varmt i Åhus, rummet och utsikten kanon, men restaurangerna kunde de snäppa upp några hack till nästa gång.
    Bilen har stannat igen tre (!) gånger på hemvägen, sambon fattar nog bara delvis vad jafg blir så galen på av allt jag försökt förklara, men vi får väl jobba vidare på det hela
    ...och så ag fick plötsligt världens blödning! På dag 25!!! Jag har ALDRIG fått mens så tidigt någonsin, utan brukar hålla mig mellan 29 och 35, oftast då 30-32.
    Nu under alla pergo-behandlinagar och allt meck, så har jag flera ggr fått den vid dag 27-28, men förra tanten fick jag ju vänta till dag 41 på!!! Vad händer med min kropp??? Undrar om värmen fuckat upp hela cykel totalt? För det är faktiskt rätt stor skillnad att få mensen 7-10 dagar tidigare än det någonsin blivit förr?

Bäst av allt just nu: Det har REGNAT nästan hela dagen igår och imorse var det bara 16 grader på altanen. *jublar och drar en lättnadens suck*

Fast sniglarna kom förstås fram igen nu. Men det var det till och med värt!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen