• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

Hej allihop!

Även uppkoppling i Slovenien. Det tog bara ett par dagar innan vi orkade fråga om lösenordet . Igår vandrade vi uppe i bergen till ett vattenfall och tog sedan flera dopp i den kristallklara sjön som vi bor bredvid. Idag ska vi besöka den mer välkända grannbyn och ta en promenad runt deras sjö (som är mindre än vår). Tar det dock likte coolt nu på morgonen varpå jag ligger här och läser ikapp och maken sitter på balkongen med sin bok.

Jag hoppas allt går väl för Hattis. Såg att det kommit mer blod . Tumhållning!!!

nenne - så fler fåglar till samlingen!

snorkis - hur går det för dig? Fortfarande kvar hemma?

Oupsie - och du, är du kvar i USA eller har ni hittat flygbiljetter hem.

sweet - blir det ingen semester i Sverige i år? Och jag förstår att ni har en massa annat att tänka på men skönt att det känns så bra mellan er så att det inte är runt ert förhållande (vilket jag självfallet aldrig trott) du behöver lägga din energi.

september - jobbigt med gravida vänner ... I know the feeling!

• Lapinette

Omsan -  jag har en strulig väninna som är så där och numera så hör jag inte av mig till henne utan vi träffas om hon har hört av sig och då bokar jag alltid med ytterligare en väninna (som också känner henne) så jag inte blir själv . Supertrist!  

• BrudSommar2006

hej Kaninen,  ni verkar ha det bra, sser fram emot att få se lite bilder sedan om du nu lägger upp några på FB som du brukar.

När hade Hattis tid, någon som vet?

• Hattis

Hej alla underbara människor!

Tack Sweet med flera för alla varma ord, tumhållning och undran över hur det går.

Det är nu bekräftat att det är tidigt missfall (om det inte är ett X... vilket det troligen inte är eftersom jag mår jättebra och inte har det minsta ont).

Det hade nästan varit värre om det synts något utan hjärtslag eftersom det kanske inneburit ytterligare ovisshet om det var för tidigt att se etc.

Det syntes enbart en förtjockad slemhinna och en liten vätskeansamling. Har fortsatt att blöda lite, även idag. Önskar att det sätter igång lite mer så att det går över. Tycker att kroppen verkar vara mindre trögfattad denna gång så kanske slipper jag sexveckorsblödning nu.

(Har köpt vin. Ha.)

• MSW

Bs: nej jag vet inte.. hoppas SÅ att allt ser bra ut!! *kramar till alla, men extra hårda till hattis!*

• Ore

Lappis: Kristallklara sjöar låter heeelt underbart *drömmer mig bort*

Tack alla för sympatier i mitt i-landsproblem diskbänksvånda Jag fattar inte att det kan vara så svårt att bestämma saker

Oms: Låter som en litet besvärlig vän, visst kan man behöva ställa in planer emellanåt, men 8 gånger av 10? Då är det ju bra om man kan göra som lappis och ha ytterligare en väninna med, så blir man iaf två om den struliga vännen avbokar...

Vilket tålamod lilla Mathilda verkar ha

• Hattis

Tack för kramar, suger åt mig dem.

Har semester om några timmar och kommer nog att titta in här med viss oregelbundenhet (liksom min lea tant).

Kram tillbaka alla!

• andbeyond

Stora Kramar till dig Hattis!

Jag hoppas det kommer igång ordentligt om det nu skulle bli såhär. Jobbigt att vänta.

Lite ost till vinet tycker jag också du ska ha

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen