• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • andbeyond

Lappis: Hej! Slovenien, det lät spännande. Hur kommer det sig att ni for dit?

• Oms

Hattis - fy f-n vad trist, jag beklagar verkligen. jobbigt med så tvära kast mellan lycka, oro och ledsamhet. skickar en styekkram till dig och hoppas att vinet låter sig smaka iaf! jag är ypperligt glad att jag inte har ngt känt missfall med mig i bagaget och jag lider med alla de som får det gång på gång, det måste vara så oerhört jobbigt att gå igenom! även om man vet att tidiga missfall är för att fostret av ngn anlednign ingte är livsdugligt, tyvärr kan ju anlednign ibland vara miljön eller hormonerna som stälelr till det och då måste det ju suga än mer! usch!

Ore - ja Mathilda har rätt så stort tålamod faktiskt, hon är iaf väldigt bra med andra barn då hon delar med sig, turas om osv - ett riktigt dagisbarn alltså

• Oms

ang vännen så har jag ju lärt känna henne genom min stora dotter då hon är mamma till en av klasskompisarna. Denna tjej är i samma ålder osm mig så vi klickade tidigt och våra äldsta har varit nära vänner - dock inte nu, de pratar knappt med varandra men det har ändå inte påverkar min o min väninnas vänskap - dock som sagt hon är väldigt spontan, tankspridd och flyktig så då blri det så här. jag har själv slutat att vara den som boka upp ngt och jag känner mig inte skyldig om jag ngn gång måste boka av m kort varsel så jag har kommit en bit på väg... men det är en bit kvar...

• start september

Kram till Hattis. Jag har inte så mycket mer att säga än att jag vet så väl hur det känns och att jag önskar dig och maken en bra semester tillsammans.

Och lova att hålla koll så att det inte är ett X! Får du minsta ont på sidan så åk in och kolla.

• sweetstreet

ÅNEEEEEEEEJ Hattis!!! Gumman! 

Skickar de varmaste tröstekramar till dig och din man!!!!!

Är så ledsen för er skull, men jag hoppas som du säger att du kan "blöda ut det hela" så fort som möjligt ändå. Så kan ni börja om på nytt igen. Kanske en liten NY-bebis?????

Skönt att du har semester nu iallafall. Att slippa gå på jobbet och fundera alt känna av smärtor eller så är det ju skönt att få slippa.

Återigen superkramar vännen!

• sweetstreet

Lappis,

jo vi ska hem till Sverige en sväng nu i augusti. Ska bli både roligt skönt och skitjobbigt. Som allltid. Haha! Två veckor blir dett. En i Skåne och en i Stockholmstrakten. Maken är bara hemma en vecka dock så jag måste flyga tillbaks hit ensam med dottern vilket känns rätt jobbigt måste jag erkänna....

• Lapinette

Sweet - förstår känslan gällande skönt och jobbigt ... alla man måste hälsa på. Inte mycket vila och semester. Kan ni inte komma till Sverige oanmälda någon gång? Det har vi själva nämligen funderat på när vi åker till släkten i Frankrike. Inte berätta för någon att vi kommer och sätta munkavel på svärmor ... hur nu det skulle lyckas . Antar att ni lär ha fullt upp men utifall att ni får lite tid över är ni så välkomna hem till oss.

Hattis - nej, vad ledsen jag blir! Hoppades så att blödandet inte betydde något. Är det ert andra mf? För det är väl efter tre man gör en undersökning? Kanske trombyl skulle hjälpa ... vad vet jag? Skickar massor av kramar och skäm bort er lite extra under semestern.

andbeyond - tror inte vi har hälsat (så många nya som dykt upp den senaste veckan). Hej, hej! Jo, faktiskt är det så att Slovenien dök upp i min reseplanerare (har ett välkänt Excelark med semesterplaner) för några år sedan då en tjej här inne på BT rekommendenderade det. Hon och en väninna hade rest runt i landet i typ 10 dagar för några år sedan och sa att det var så vackert. Så nu är vi här! Först var vi i Venedig i några dagar, nu på ett ställe som heter Bohinj (uppe i bergen i en stor nationalpark) och om någon dag åker vi till Ljubljana som är huvudstad innan vi far ned till Istrien (norra Kroatien) för lite bad i Medelhavet.

• Lapinette

Ni får ursäkta mina konstiga stavningar! För litet tangentbord och liggandes i sängen är inte den bästa skrivar positionen.

• start september

Hattis, om du vill fundera på medicinering så säg till. Lite koll har jag iallafall och jag har bra tips på var man kan läsa lite mer.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen