• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • andbeyond

Gosnosen: Hej och Grattis! Vi är nästan i samma vecka. Jag har också ringt runt här i stan och kollat. Jag äter dock antidepressiva så blev danderyd spec.mvc för mig (första tillfälle om 2v). Fick annars ett superbra bemötande på telefon hos Mamma-Mia östermalm när jag ringde dit först trots att de inte kunde ta emot mig.

• andbeyond

Förresten, läser jag rätt när det verkar som att det inte bara är jag som inte har några översvallande grav.symptom? Lite stickningar och hugg i magen bara..

• gosnosen

Hej andbeyond och så klart grattis även till dig! Kul att vi är så nära, då får vi peppa varandra... Då ska jag ge Mama Mia en chans. Jag har faktiskt inga direkta symptom heller. Lite ont i boobsen och onormalt trött, men det kan ha en förklaring i sena kvällar och andra veckan med övernattningsgäster. Men jag brukar inte känna mig så HÄR trött... Mår lite illa på morgonen, men det kan ju lika gärna bero på sömnbrist och värmen. Så just nu känner jag att jag inte riktigt litar på min kropp.

Nenne - blev nästan lite tårögd när jag läste på din blogg om när P snusade på den nya bebisen här för ett tag sedan. Pricken kommer nog att överleva även om h*n blir bortklemad som sjutton. Om inte annat får väl Nancy sköta uppfostran.

• start september

Gosnosen, jo jag var nöjd med Gamla Stan. Förra BM jag hade var kanske inte sruperkul, men kunde sitt jobb. Jag valde dem bla för att jag ville till BB Stockholm, nu ändrar prioriteringssystemet på något sätt i höst så att det går att söka dit från alla MVC tror jag. Det som var bra var att de var snabba på att remittera till gyn som finns i samma hus. Det är dem jag gått hos ändå kring medicinering under graviditet och gjort VUL tidigt hos och så  så det kändes bra med samma ställe. Nästa gång valde jag ena nnan BM som jag träffat på en kurs som kändes mycket bättre dessutom.

• Hattis

Här ser det inte så bra ut...  En mensliknande större röd blödning dök upp nu precis innan jag gick hem från jobbet.  Det här är något helt annat än den bruna mycket utspädda lilla blödningen förra veckan. Har inga som helst smärtor. Maken är som vanligt inte hemma. Kommer att träffa honom i helgen. Längtar. Vill bara sitta någonstans i på ett berg och gråta med honom. Känner mig jättetacksam för VUL-tiden imorgon iaf.

• sweetstreet

Men Hattis!!!!!

Vad är DETTA?!?!?!

En blödning. Men det BEHÖVER itne betyda ngt illa. Bara så du vet. Det finns ju de som blöder till och från under hela första tiden som gravida. men jag förstår din oro. Och jag förstår att du längtar efter maken. Att vara två och kunna föröksa finna tröst och styrka hos varandra när man mår dåligt är ju något som alla vill. Jag håller alla fingrar och tår för att detta "bara" är en blödning som inte betyder något dåligt.

Och BRA att du har VUL-tid imorgon!!!!!!!!!!

Stor varm Kram!!!!

• andbeyond

Hattis åh nej! Jag hoppas verkligen att det inte betyder något alls!

Har det slutat nu? Kram!

• snaily

Hattis
    NEJ! Åh så orättvist och onödigt!! Hoppas så att det inte är någon fara! Skickar styrkekramar och snabbspolar tiden fram till ditt VUL imorgon!

• viktualia

Hattis - bra att du ska kolla läget imorgon, men ELÄNDE att du är ensam!! *kramar om*

Ego - själv har jag bytt bajsblöjor ( 2 st) från hell och första gången krävde hushållspapper i näsan på mig.. jag är inte särskilt äckelmagad eller känslig men jääääääävlar vad det stank.. Lilla Trollet-knas!

*vinkar till alla'

• porchez

Stort Stor KRAM till Hattis, hoppas verkligen att det är en ofarliga blödning och håller tummarna till ditt VUL imorgon...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen