• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • muggles

Lappis: ha det så superskönt på semestern! Vi kommer att sakna vår lilla kanin!

• Lapinette

mugglan - men ni har ju en ny (Jocke)!

• muggles

Förresten är pannkakor ingen riktig mat! Utan bara en massa tomma kalorier. Det är ju gott förstås men mer som en efterrätt. Själv måste jag ha ngt salt först, annars mår jag inte bra med bara en massa sockersött i magen. Apropå denna viktiga diskussion

Vår lunch till stranden idag bestod av grillad kycklig från igår (grillad med glaze så den var supergod även kall), fetaost, paprika, salladsblad, zucchini, purjolök och kokt ägg. Det var supergott och fräscht! Ingen uppoffring att köra LCHF direkt... Sedan sket jag i dieten och åt både bulle och glass men jag är ju inte så rabiat. Känner mig hyfsat i form för att vara snart-40 och ha fött barn...

• muggles

Lappis: men han uppdaterar ju så dåligt här på tråden tycker jag - inte alls så flitig som du!

• muggles

Har nu läst ut Hypnotisören och ska börja på antingen Höstoffer (Mons Kallentoft - varför döper man ngn till Mons???) eller en bok om Sverigedemokraterna som mamma rekommenderat. Har ni fattat vilken vågmästarroll de ev kan få efter valet - skitläskigt tycker jag. Det gäller verkligen att alla röstar i höst för att de inte ska komma in i riksdagen!

• Lapinette

mugglan - ja, han är nog för liten än så länge.

Här blev det en härlig räksallade på Tures + ett glas Chablis till lunch (inann shoppingen) och ikväll entrecote med sallad och så åt vi upp de sista chokladbitarna från Tinga.

• muggles

Nä nu är det nog läggdags. Även om Moa sov till kvart i nio i morse! Men det lär hon inte göra imorgon, det händer inte två dagar i rad...

• Lapinette

Hypnositören läste jag i våras och kände hela tiden "har jag inte läst den här förut". Skitskumt! Idag köpte jag När barnet lagt sig av Michael Nyqvist. Har velat läsa den länge (adoption), Donna Leon (bara för att de alltid utspelar sig i Venedig ... väldig passande) och lättlästa Kajsa Ingemarssons senaste, Bara vanligt vatten.

• Lapinette

Så ja, nu har jag fört över de tusenlappar som troligen kommer att saknas under semestern. Ingen katastrof men de senaste dagarna har jag lagt fram VISA-kortet lite väl enkelt!

• Lapinette

Sov gott mugglan! Här mäts det väskor (vi åker med Ryan Air) och imorgon kommer de att vägas ordentligt. Hatar att åka med dem men när det skiljer flera tusenlappar i pris blir jag lätt småsnål.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen