• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Oms

Lappis - jag skrattade till lite när du ursäktade dig för dina känslor för bilen jag såg framför mig hru du skrev inlägget och sen mitt i det kom på dig hur det kunde tolkas, haha:) visst kan man vl sakna en sak, en bil ett hem etc  fullt normalt!

Ore - diskbänksproblemet är ständigt återkommande när ngn byter kök, tror att jag har hört lika många för som emot när det gäller båda varianterna. jag har själv haft infällda m hård inpregnerad ek alt granit bredvid samt heltäckande (har tyvär det sistnmnda nu då jag bor i en hyreslgh där man inte fixat köket på evigheter) jag tycker om infällda bäst om man har en stor diskmaskin precis i anslutnign till hon så att man inte behöver skvätta vatten hit o dit men annars är ju de större bänkarna mer paraktiska - fast granit e ju bra... bara väldigt väldigttrist om skivan inte är exakt måttanpassad till diskbänken...

• start september

Röstar också på infällt om man har granit, tycker det funkar bra med diskstället på det.

Hej Hattis, skönt att du fått tiden och jättebra att blödningen upphört. Med mig är det bra tack, försöker njuta av sommaren och inte tänka så mycket, Cykeln kom igång på 28 och efter det har precis haft ett BOM, men det känns inte så dramatiskt alls. Vi var på semester och bestämde oss för att sex när vi ville och strunta i Äl-testet.

• muggles

gosnosen: STORT STORT grattis till er! Så välförtjänt och hoppas att allt går bra!

EA: äntligen tillbaka, har undrat om ni var hemma igen

Piggelin: jodå här var en som bodde i Götet och undrade om ni tryckt på länken

Zesa: välkommen!

• muggles

Telis skrev 2010-07-08 22:26:44 följande:
    Hej! Jag är så outsägligt, ända in i benmärgen, bortom all sans, och hjärtligt TRÖTT. Fy f*n och s*tan i gatan vad det suger fettaste fett att inte få sova ordentligt. Blir man deprimerad på riktigt av sömnbrist eller är det bara normalt att känna sig som man vill dö för att man är trött? Men jag tänker på er och skickar kramar till alla, men allra mest till Hattis (jag fick också en blödning med Televinken) och PB! Och ett stort grattis till min kära medsyster, gosnosen! Over and out from Telis, någonstans i skogarna inte alltför långt från Ore tror jag.

Jag blev nog fan deprimerad.

• muggles

Telis skrev 2010-07-09 09:52:58 följande:
    snaily, min man har semester nu så vi är ute och åker lite och hälsar på folk lite här och där.Tinga, tack, det är säkert jättegoda råd för någon. Men det är lite för många problem här för att det ska hjälpas så enkelt som med lite avlastning och sova ut en morgon efter sex månader med sömnbrist. Min fantastiske man tar redan ALLA nattmatningar VARJE natt men ett problem är att jag vaknar ändå och har svårt att somna om. Problem nummer två är att jag inte KAN sova ut även när jag får. Jag är så trött att jag gråter och (på allvar!) tror att jag ska dö men sova kan jag inte. Ett annat problem är att jag inte kan sova när Televinken sover, han sover aldrig mer än 30-45 min på dagarna så även om jag gick och la mig då skulle jag varken hinna eller kunna somna. Och problem nummer 45 är att vi inte är hemma vilket innebär att vi alla tre sover i samma rum och att jag inte kan styra själv när jag vill gå och lägga mig och när jag ska gå upp.Det värsta är nog egentligen inte antalet timmar jag sover utan att sömnen blir så fruktansvärt upphackad med en timme här och två timmar där, det håller faktiskt på att göra mig galen. Det här är på allvar det värsta jag har varit med om. Jag önskar att det var sant med att man vänjer sig men det gör iallafall inte jag, det blir bara värre och värre och tyngre och tyngre.

Ja just ja - det var ju så där illa det var, det har jag glömt

• muggles

Telis: jag hade också problem med att somna om. Problemet är att man blir störd så ofta och sömnen blir så upphackad så att ens sömnrytm blir helt uppfuckad, man får problem med att somna in. Jag känner igen det precis, tror det löste sig runt det att Moa blev runt 6 mån för min del.

PB: längtan känner jag igen... (precis som Ore skrev). Jag tror ärligt att det inte blir några mer barn i Casa Muggles. Vissa dagar känns det väldigt ok och jag kan se fördelarna med det. Men vissa dagar känns det tungt.

Tinga: härliga Japan-rapporten - blir mer och mer sugen på att åka dit! Jag älskade Lost in Translation, har sett den flera ggr.

Jag känner mig rätt ensam om att ha haft jättebra sex under graviditeten - blev liksom både mer pilsk och så hade jag ju jättemycket flytningar så det blev mkt trevligare allting (kanske var det flytningarna som gjorde mig mer pilsk?). Vi har ett ganska frekvent sexliv och jag tror det bygger på att vi pratar mycket och har en väldigt bra kommunikation. Det är som att när ngn av oss varit iväg under kvällen på egen hand så blir det en stund av prat och "komma-ikapp" så det blir ofta att vi kommer i säng sent den kvällen. Det är som att vi har behov av att höra vad den andra har gjort under dagen. Vi pussas också mkt likt Lappis och mkt ömhet. När jag åkte till svärisarna i veckan lämnade jag en gullig lapp på makens örngott som han skulle hitta när han gick och lade sig på kvällen

• muggles

Ah har haft en superskön vecka, är helt nere i varv - SKÖNT! Var bättre väder i värmländska hålan än i Götet tydligen och vi har badat, ätit gott, druckit VIIIN, umgåtts med min mamma och mina supertrevliga svärföräldrar (maken jobbade denna vecka) så jag har fått lite barnvakteri och kunnat läsa Hypnotisören och sola mig lite

Hattis: låter bra att det är brunt och lite. Jag hade en blödning med Moa (runt v 14) och det visade sig inte vara ngt farligt. Stor kram på dig!!! Nu ska det gå vägen!

• muggles

Nä läggdags... Hade bara lite abstinens ifrån er

• Lapinette

Ahh... vad underbar sommar det är! Och nu har jag semester!

• Lapinette

Snacka om att jag kommer ha abstinens efter två veckor! Tror inte jag har varit borta från tråden så länge (för maken tar ju oftast med sig sin dator). Tvivlar på att vi kommer ha uppkoppling på hotellen i Slovenien.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen