• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • MSW

Snorkis: ja du verkar onekligen drabbats av en jäkla massa skit! Hoppas kotten har bråttom ut!! *vinkar till fjällbruttan*

• Fjällbruttan

Tjing på en stund, ska natta Lilla Vild  (vi har huset fullt av nattugglor) och sen mata Grodan ...
    Tittar in senare eller imorgon

*vinkar till alla*

• Parnassia

Snaily - tack för råd och lugn! Vi går och lägger oss nu och hoppas allt är bra imorgon också, kollar igenom honom då och om allt verkar ok kanske han kan gå ut och vi kör som vanligt imorgon? Getingar har vi gott om, så det kan det mycket väl vara.

Jag läser fö också med intresse om vad du åt! Får man inte äta själv funkar det bra med en ddetaljerad beskrivning!

• Telis

Hej!

Jag är så outsägligt, ända in i benmärgen, bortom all sans, och hjärtligt TRÖTT. Fy f*n och s*tan i gatan vad det suger fettaste fett att inte få sova ordentligt. Blir man deprimerad på riktigt av sömnbrist eller är det bara normalt att känna sig som man vill dö för att man är trött?

Men jag tänker på er och skickar kramar till alla, men allra mest till Hattis (jag fick också en blödning med Televinken) och PB! Och ett stort grattis till min kära medsyster, gosnosen!

Over and out from Telis, någonstans i skogarna inte alltför långt från Ore tror jag.

• Parnassia

*vinkar till fjällbruttan*

Vi är ganska trevliga, om jag får säga det själv!

Snokade lite i ditt galleri och måste säga att du bor ju makalöst vackert! Det suger till i min fjälltarm!

Och tårtorna! Har du gjort dem? Superfina ju! Kan man med att äta dem?

• Parnassia

Telis- Sov gott och måtte du får sova länge, hårt och drömfritt! Kram!

• Zesa

MSW: Tackar!

Lapinette: Tack! Den 31 juli gifter vi oss ute i täby. så nu är vi inne på slutspurten :)
    Jag känner att tiden inte riktigt finns för ännu ett uppbokat möte så det får bli när man har lite mer tid, ork o energi.

Blivande fru L: ah då är jag med lite mer. Jag vet att jag har ägglossning till o från. bara inte när... så det kan ju va bra o få lite koll på till att börja med.

• snaily

Telis
    Fy fasen vad jobbigt det låter med kronisk sömnbrist! Stackars!! Å vad jag ska tänka på dig nästa gång jag ens överväger att gnälla över bara ett par timmars förlorad sömn pga jobb, när jag ändå får sova natten efter (oftast).
    Televinken - bli stor sömnig tonåring SNART!
    Så ni är ute på vift alltså? Gör ni något trevligt?
    Önskar dig en riktigt god natts sömn!!

Parnassia - verkar han helt som vanligt imorgon kan han väl få gå ut, tycker jag.

• start september

Kram till Hattis och hoppas på det bästa. Jag har sett hjärta i 6+2 men det var ovanligt tidigt. 

PB, vilken skitnatt och fy vad hemskt du måste mått. Stor stor kram och vad fantastiskt uttrycksfullt och vackert du skriver!

• Tinga

Snaily - *dregel, dregel*

Telis - tänkte precis på dig när jag läste ikapp, att det var länge sen du var inne. Har din man semester nu, eller? Eller finns det någon annan som kan ställa upp? Eftersom Televinken flaskmatas kan ju någon annan ta matningar också. Jag vet precis hur dåligt man kan må av sömnbrist, för det var en av anledningarna till att jag rasade ihop när vi kom hem från neo med Piff & Puff.

Mitt tips är att ta varje tillfälle som ges till sömn; lägg dig så fort Televinken somnar, även om du bara tror att han kommer att sova en kort stund och även om det känns jättetrist. Det känns ändå inte roligt när man är så trött, så det är lika bra att försöka vila så mycket det bara går. Kramar!

Vickan & Snorkis - angående att spara föräldradagar eller ej, så tillhör maken och jag "hamstrarna". Man måste ju inte använda kvarvarande dagar till att tas ut på helttid, utan de kan ju användas för att ge barnet kortare dagar på dagis också, t ex genom att jobba 80 eller 90%. Det är ju ett sätt att hålla uppe SGI:n också, om ni eventuellt ska ha fler barn. Dessutom är det skönt att ha dagar för att kunna ta lite längre ledigt t ex under sommaren och över julen, utan att fundera på om semesterdagarna räcker.

Snorkis igen - du har inte drabbats av för tidig födsel iallafall. (Fast man får gnälla ändå. )

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen