• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Piggelin1

Porchez - så har jag aaaaldrig reagerat vad gäller ngn man - NOT Känner igen det sååå himla väl!! Minns nu speciellt en kille, som jag verkligen var vrålattraherad av, men i övrigt var han bara destruktiv för mig & mina självkänsla.b Nu kanske inte din "idiot" är sådan, men jag kunde inte låta bli att minnas lite nu Känns läääänge sen! ...och i ärlighetens namn så är det preskriberat med råge, mer än tio år sen... Hmm, tolv-tretton till & med, tror jag...

• porchez

piggelin med flera, skönt att höra att ni inte känner igen er. och inte tycker att jag är fullkomligt galen Har inte vågat diskutera detta med mina närmsta vänner än, då de känner killen och inte tycker att det är en favorit så skulle de nog såga mig rejält

Ska ta det med en neutral kompis först

Piggis -skit med foglossning redan!

*gör vågen för trollet*

• gosnosen

hej alla! som vanligt en hel evighet sen och jag har missat massor! har hållt mig hyfsat a jour och försökt läsa ikapp emellanåt, även om jag nog inte har haft helt koll på allt som hänt.

först och främst grattis till piggelin, oupsie och hattis till plus! underbart!

stora kramar till pb, muggles och ea! det är ingen rättvis värld vi lever i helt enkelt. håller tummarna hårt för kommande försök!

visst är det underbart väder! hade semester förra veckan och var nere på österlen. det var nästan medelhavsväder! nu blir det jobb för resten av sommaren. semesterresa väntar i oktober istället!

nenne vad spännande att det är så kort tid kvar till pyret ska titta ut!

och snorkis vad läskigt när magen blev helt stilla. hoppas att sista tiden av graviditeten blir lite lugnare så att du kan få ladda i lugn och ro.

lappis grattis till en snart genomgången godkännandeprocess. kan tänka mig att det har varit en tuff resa, men lärorik.

vickan - det låter väldigt härligt med ledig sommar. förstår dock att det kan vara utmanande med ett skrikande troll emellanåt.

snaily håller tummarna för att allt ser ok ut på rul som jag har förstått är på g snart. regn och 11 grader låter inte så kul och framför allt inte en spark på handleden. stackars!

har säkert missat att kommentera massor - ville mest bara leverera ett livstecken, önska alla en skön semester och säga att ÄD is the shit!

stor kram!

• Oms

PB - jag har läst några sidor bakåt och dina förklaringar om ert sexliv, jag tycker att du beskriver det så målande ch jag förstår precis vad du menar - dock är jag inte där själv och har aldrig varit där m min man sen 6 år , men väldigt nära med mitt ex- jag har också vänner samt svägerskor som är eller har varit där och beskrivit det PRECIS som du gör nu. Där har det också varit barn, trångbodhet, natt eller skiftjobb, fritidsaktiviteter eller andra prioriteringar som tar vuxentiden samt att man har olika värderingar och behov som styr. Detta är en mkt vanlig anledning till varför folk separerar - och just kvinnors kärlek och intresse dör av detta. Att inte bli sedd i vardagen gör att man dör en smula varje dag, och precis som du säger så orkar man ta tag i det vara drivande, påhittig eller skämtsam ett tag, kanske i flera år, innan man ger upp och låter det vara... och det är då, när man gör det som det tyvärr brukar gå åt fel håll...

mina väninnor som har kommit till mig med sådana här problem har jag suttit och diskuterat med länge länge, det jag brukar säga är att man ska PRATA, prata och än mer prata. kanske ska man rannsaka sig själv lite  innan man ger sig in i vilda diskussioner och se när det började egentligen, har man haft överseende m sin partners brister i början och hoppas på att han självmant skulle ändra sig, ja då har man själv mkt att jobba på. Antingen får man acceptera att man är den som drar igång allt eller så får man fundera på hur man vill ha det, vad är viktigt i förhållandet och vad är man beredd att göra, o ibland offra, för att ta sig dit. Det kan krävas att man går i egen terapi för att kunna sätta ord på sina känslor så att man också lär sig förstå sig själv och mannen -för är man inte tydlig med sig själv så kan aldrig en man förstå vad man egentligen tycker o menar (sorry men känsloprat är en kvinna generellt bättre på)

vilka förväntningar och förhoppningar har man själv och vilka har partnern? delar man dem med varandra eller lever man paralella liv? vad är att visa ömhet och kärlek tycker du? tycker partnern likadant? osv osv

parterapi kan också vara aktuellt om problemet varat länge och att man känner att hit men inte längre. kankse inte ett problem hela tiden utan att man själv har kompromissat och "offrat" så mkt i förhållandet att man sen inte orkar mera och det är först då problemet gör sig till känna.

om partnern har ändrat sig genom åren så får man rannsaka det - när skedde det och hur levde man då? vad gjorde jag när han ändrade sig, hur reagerade han på det osv osv

Sen kan det ju vara så att ens partner mår mkt dåligt pga jobb, familj, vänner, barn, oro rädsla ja u namet it och då, om man inte brukar pratar om allt ja då brukar det vara riktigt svårt att komma vidare (2 av mina vänner var i sådan förhållande och de höll inte för hur de än försökte så vägrade deras partner att göra ngt åt situationen och valde att  lösa det men en ny tjej istället)

oavsett ert scenario så hoppas jag att ni lyckas lösa det och jag tycker att du är jättestark som vågar skriva o det här - styrkekram till dig!!!

liten
    - man får tänka att 30h barnomsorg är lyx - du älskar ju inte mindre mindre för det, det är bara så skönt när man vet att de har det bra och blir stimulerade medan man själv får ordning på annat i livet

Sexdiskussion i övrigt - ja inte tyckte väl jag att det var ngt speciellt m gravidsexet, visst vi körde väl på som vanligt men det kändes annorlunda, bra men annorlunda. däremot ngn månad efter att hon föddes (med ks) så kändes det bättre, dock ammade jag så det var ingen wow känsla, först när jag slutat amma så kom allt tillbaka och jag kände att jaha - var det såhör det "skulle" kännas. lustigt det där, måste ju vara hormonellt. dock har jag ingen erfarenhet av att jag eler maken inte velat haft sex ngt vare sig före, udner eller efter grav,men visst har man dagar då man är slut efter en lååång arbetsdag eller att barnen e sjuka och att natten kommer att bli lång, ja då spelar det ingen roll hur länge sen sist det var för då vill man bara sova

• snaily

Hejar också på Holland! Fast sängen kallar nog nu.

Piggelin
    Fy för foglossning! "Tur" att det är mindre än halva tiden kvar (om man ska vara jobbigt positiv...). Vilken vecka är du i nu?

Porchez/Piggelin
    Jag hade också en sån historia, en kille som betedde sig rätt svinigt mot mig flera gånger dessutom, men som jag ändå inte kunde släppa riktigt i tanke och hjärta, kändes som vi hade något speciellt på nåt skumt sätt... kanske kände varandra i ett tidigare liv?, om man tror på sånt. Sen har han dock sonat sina synder och gått och blivit buddhistisk munk!

• Fru E

Levererar livstecken även från mig.........vi fick nycklarna till vårt hus förra tisdagen och lever nu i ett byggkaos där inget annat hinns med i princip lite jobbigt men roligt så att vi kan komma en bit på vägen.

Sexliv ja.......under ivf:erna har det varit öken i stort sett men i övrigt är vi rätt så bra på att göka

• Fru E

Tanten kom i förra veckan så nu är det nya tag även om det spelar kvitta.

Pannkakor ÄR mat för mig men inte maken

Nenne-36 dagar kvar är galet lite snart har du en skrikande liten på magen

• Fru E

Gosnosen-hur länge är det nu som ni har försökt

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen