• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

oj pratar vi sex här nu? Jag måste bara få instämma i hyllningskörerna, i tvättstugan! Där var det svalt och en raketuppskjutning, ja jädrar i havet, vilka sammandragningar jag hade hela kvällen sen.

Hhahaha Nancy är och terroriserar fönsterputserskan, hahahah! Hon går omkring och pratar och pratar, hoppar in genom fönstret som putsas för tillfället trots att balkongdörren är öppen allldeles bredvid. Och fönsterputsaren pratar tillbaka. Så nu är vi flera här som bara kommunicerar meh meee meh meeeh meheheeee

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-07-06 15:20:08 följande:
    pb - det är lite svalare nu så passa på!!! Vi hade superbra sex i natt men jösses det var länge sen ... en dryg vecka för i helgen har vi varit på landet och där går det liksom inte .. och snacka om värme och två olika sängar och hela fadderullan.

Hm, en gång i tiden hade jag också tyckt att en gån i veckan var lite.
    Så är det inte längre.
    har ALLA i den här tråden fantastiska sexliv och ofta?
    Jag har fått för mig det.

• Tinga

Idag har jag varit på mitt första kundmöte här i Japan, och det var minst sagt en annorlunda upplevelse. Min erfarenhet från Europa är att man sitter ner alla kring ett bord, kanske reser man sig under sin egen dragning/presentation, och sen har man en längre gemensam diskussion efteråt, om projekt, processer, produkter, osv. Här blev vi visade in i en mindre föreläsningssal, jag fick stå vid en pulpet längst fram i salen och ha en mygga för att de längst bak skulle höra. Det var ca 15-20 pers där och lyssnade. Efter min presentation frågade jag min japanske kollega, som tolkade lite inemellan även om de verkade hyfsade på engelska, om vi kunde ha en diskussion om projekt, deras organisation osv, men det kort svaret var: Nej.

Jag blev helt paff, för det var ju en av huvudpoängerna med mitt deltagande i mötet. Sen blev det lite informellt snack efteråt i ca 5-10 minuter, i små grupper, och då lyckades jag klämma ur två av dem lite information om hur deras organisation ser ut och vilka projekt de jobbar med. Tack och lov; annars hade det här mötet inte gett mycket för mig.

På eftermiddagen flög vi till Nagasaki, längst ner i södra Japan, Det här är något helt annat än Tokyo. För mig är på något sätt Tokyo Tokyo, som inte kan jämföras med någon annan stad, men Nagasaki känns mer som vilken sydostasiatisk stad som helst. Fast god sushi har de här med.

• Tinga

passionsblomman skrev 2010-07-06 15:27:29 följande:
      Hm, en gång i tiden hade jag också tyckt att en gån i veckan var lite. Så är det inte längre.har ALLA i den här tråden fantastiska sexliv och ofta? Jag har fått för mig det.

Räkna för guds skull inte in mig i skaran som har sex ofta! Här är vi glada om det blir ett par gånger i månaden, typ. Oftast brukar det vara väldigt bra då, men ändå så är det så jäkla svårt att få till det. Oftast är vi väldigt trötta när vi lägger oss på kvällen, och då blir det lätt att man prioriterar sömn. Morgnar är inget alternativ längre, eftersom Piff & Puff alltid väcker oss på helgerna.

• Lapinette

Tinga - ha, ha .. kulturkrockar! Själv har jag bara hört om dem men själv har jag hela tiden jobbat på svenska företag. Maken brukar prata en del om sin japanska kollega men han gör ju inte affärer med honom utan ser honom som arbetskamrat ... som aldrig vill gå hem, gå på sexklubb och har en sjuk humor.

Så du är i Nagasaki .. dit åkte aldrig jag. Om du hinner se något så säg till om det är något jag har missat (inför nästa Japanbesök).

Och pb ... visst har vi allihop i tråden ett fantastiskt sexliv liksom vi (njaee, inte jag då) har fantastiska barn!

• Lapinette

Vi hade ett fantastiskt sexliv innan vi började med IVF. Nu har den drastiskt dalat men vi försöker skärpa till oss emellanåt så 1 gång i veckan känns mer som ett krav, något vi åtminstone borde kunna uppfylla.

• Tinga

Snaily - vilken galen dröm du hade, förresten! Jag kan inte minnas direkt att jag hade konstiga drömmar när jag var gravid, men under tiden barnen var på neo drömde jag både det ena och det andra. Och gud vet hur många gånger jag vaknade på natten och letade efter ett litet knyte i sängen, efter att ha drömt att jag hade något av barnen på bröstet (känguruvård) och sen vakna i panik över att barnet inte var där. Usch!

• nennesjuttioåtta
    passionsblomman skrev 2010-07-06 15:27:29 följande:
      Hm, en gång i tiden hade jag också tyckt att en gån i veckan var lite. Så är det inte längre.har ALLA i den här tråden fantastiska sexliv och ofta? Jag har fått för mig det.
    Nä. Inte här iaf. Men när det hettar till, är det jävligt bra. Fast nötarsexet (ÄL-pöket) finns ju kvar i färskt minne. Inga raketuppskjutningar där inte. Även om vi verkligen jobbade på att det skulle vara trevligt och inte bara för den som stod för grodynglen. Ingen av oss har någon vidare lust alls sen jag blev gravid, som att: piuuuh nu behöver vi inte göra det längre. Och så hade jag läst om att orgaserna blev fantastiska som gravid men för mig, fram till i förrgår, så har de varit superkorta så kom han före mig så höll hans i sig fortfarande när jag var klar. Hallå, det bara blev en liten musnysning här! Repris? Nä, orka zzzzzz Så en gång i veckan hade varit tokofta i casa Nenne. Hoppas det ändras sen för det är en trevlig aktivitet. 
  • nennesjuttioåtta

Tinga- intressant kulturkrock! Vad häftigt att vara där! 

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen