• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • passionsblomman

Lapinette skrev 2010-07-06 13:37:38 följande:
    pb - undrade också hur gammal eller rättare sagt ung han var! Päron har jag hört att man säger om potatis men inte joläppel. Själv har jag lagt en redig klick tzatziki på ena tutten ... ja inte direkt utan på tröjan. Supersnyggt och det luktar ju så gott !

Lägg en på den andra också så det blir jämnt tycker jag!

• Lapinette

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!! Vad spännande nenne! 36 dagar ... går ju hur fort som helst!

• passionsblomman

nennesjuttioåtta skrev 2010-07-06 13:28:58 följande:
    Hej PB superwoman – 36 dagar! Hemma säger de fortfarande joläppel. Några mil bort heter det jordpäron. Vad säger de uppe i Jämtland?

Vaddå "superwoman" förresten??? Här är en kvinna som de senaste dagarna inte gjort ett skit och verkligen borde rycka upp sig, ta sig samman och i kragen och få ändan ur vagnen, göra ett ryck, samla ihop sina själsförnödenheter...ja och så vidare. Istället dricker jag lite mera kaffe, njuter av att det är svalare ute och att min hals idag inte gör fullt så ont som de senaste dagarna.

• passionsblomman

Snaily, herregud vilken jobbig dröm! Sådantdär drömde jag också i massor när jag var gravid. Man är ju helt slut när man vaknar!
    Förresten fattade jag först inte hur du kunde hunnit vara i Kalmar när du ju bor där du bor och inte har semester än...

• Lapinette

pb - så klart du måste få vila efter den otroligt turbulenta Midsommarveckan! Så lägg upp fötterna på bordet och slumra vidare .

• nennesjuttioåtta
    passionsblomman skrev 2010-07-06 13:46:42 följande:
      Vaddå "superwoman" förresten??? Här är en kvinna som de senaste dagarna inte gjort ett skit och verkligen borde rycka upp sig, ta sig samman och i kragen och få ändan ur vagnen, göra ett ryck, samla ihop sina själsförnödenheter...ja och så vidare. Istället dricker jag lite mera kaffe, njuter av att det är svalare ute och att min hals idag inte gör fullt så ont som de senaste dagarna.
    ja, de senaste dagarna ja, från igår eller?
  • passionsblomman

nennesjuttioåtta skrev 2010-07-06 14:11:49 följande:
    ja, de senaste dagarna ja, från igår eller?

Nä, ända sedan vi lämpade av de sista vid tåget i onsdags...Jag har egentligen bara typ betalat räkningarna och tvättat upp frotté och lakan. Huset är hur igendammat som helst och behöver städas rejält. (VARFÖR kan man inte städa en gång för alla..)
    Utöver det har det bara varit strandpackning.

ÅH vad bra! Nu kom lille C och knackade på dörren! Han har varit i sin sommarstuga på Öland och ser ut som en negerunge. Jag frågade hans pappa om han bytt ut honom .
    Iallafall, nu har sonen honom att leka med resten av dagen! Och så kanske han skulle få hänga med dem tillbaka till Öland när de åker dit igen. Hoppas! Det skulle han tycka var skitkul!

• Lapinette

Mon dieu, blev tvungen att ringa vårt hotell i Venedig och jag är så jäkla dålig på att prata engelska med folk som inte pratar bra engelska ... ja den lät ju lite snurrig! För då börjar jag nämligen blanda in franska! Så när han (superduktig för att vara italienare) ber mig vänta svarar jag Oui! Det här händer hela tiden ... och maken brukar höja ett ögonbry och undra vad jag håller på med.

• passionsblomman

Och OOOOH ni måste hålla tummarna! Min sambo hittade just en annons om ett jobb han skulle vilja ha! Han håller på riktigt på att bli galen på stället han är på nu, så det MÅSTE lösa sig med en ny tjänst. Jag är riktigt orolig för hut det annars kommer att gå för oss här. han mår verkligen skitdåligt på den där arbetsplatsen.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen