• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

PB, känner igen känslan av att få packa utan att någon sliter i väskorna! Hos oss går det till så att jag packar åt mig, barnen, maten och det vi ska ha gemensamt medan maken packar åt sig...

Kalmar låter trevligt, får se om vi orkar ta oss dit eller om jag och Astrid kanske kan hålla oss hemma om maken tar med Iris till något lekland om det regnar någon dag eller så. Astrid Lindgrens värld tänkte jag nog följa med på även om det blir en lång dag men annars hålles skrik-Astrid bäst ifrån bilåkning!

• Tinga

Sitter här proppmätt efter en japansk middag, först sashimi, sen shabu-shabu (japansk hotpot http://livefoodbeverage.files.wordpress.com/2008/11/shabu-shabu-26.jpg) och sen grönt te-mousse. Gillade sashimin bäst; shabu-shabu var jag inte så intresserad av, men det är kul att testa olika saker. Ni får säga till mig om jag babblar för mycket Japan nu; det är inte meningen att ge er en lektion om ni inte är intresserade.

• Lapinette

Tinga ... babbla på du! Shabu-shabu är mer än kul grej (att lag maten vid bordet) men för mig är den oftast alldeles för smaklös. Vad var det för ingredienser i din shabu-shabu (tittar på fotot). Senast jag åt så hade vi typ havets läckerheter.

• Lapinette

Lådbilslandet låg förut precis i närheten av vårt landställe ... vi + invånarna i Mariefred tycker det var synd att dem flyttade den.

• Tinga

BS - med tanke på ditt senaste inlägg hoppas jag verkligen att Astrid inte skrek hela vägen ner till Öland. Starkt jobbat med packningen, förresten. Hemma hade vi en packlista sen länge, men vi lade till en extra kolumn för barnen ifjol. Det är så mycket lättare att packa om man vet vad man ska ha med och bara kan pricka av det på listan. Maken och jag tar lika stort ansvar faktiskt, bortsett från att var och en själv packar sina egna kläder. (Fast ofta vill jag ha ett ord med i laget angående vad maken packar i klädväg. )

Muggles - ah, har du semester nu? Så mysigt att cykla till badviken.

PB - tänk att det där med solkräm ska vara så svårt! Jag fattar heller inte alla tester som säger att solkräm bara är bullshit; själv har jag väldigt lätt för att bli brun, men behöver ändå smörja mig, särskilt i början av säsongen, för att inte bränna mig. Visst; den exakta faktorn kanske inte alltid stämmer, men jag märker skillnad om jag t ex använder SPF 6 och SPF 15.

Låter som att ni iallafall fick både en skön dag och en skön kväll till slut.

• Lapinette

pb - er middag vid havet lät superhärlig! Själv satt jag på "vår bröllopsrestaurang" i fredags med mina arbetskamrater och åt en god lunch, blickade ut över Mälaren och Gripsholms Slott och det var såååå lugnt och stilla ... förutom det lilla tåget som åkte ned till hamnen för att plocka upp gästerna som kom med båten från Stockholm.

• Lapinette

Jag har också packlistor (endast för mig ... maken får packa själv) och sitter nu och uppdaterar den. En för sommaren, en för vintern och en för storstadsweekend.

• Tinga

Lappis - det var nötkött, olika sorters svamp och lite grönsaker. Som tur var fick vi en soja/vinägersås och en sesamsås till; annars hade det ju varit helt smaklöst.

• Tinga

Men är det något de är duktiga på i matväg här är det att dekorera och få maten att se vacker ut. Vi fick in diverse smårätter före shabu-shabun, och allting var så fint upplagt att man knappt nändes äta det.

Förresten, en sak åt jag som jag aldrig hade trott att jag skulle äta - manet! Fast konsistensen var ungefär som segt godis, så det var egentligen inte äcklig. Mer känslan av att veta att det var manet jag åt. Det smakade inget särskilt.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen