• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

Hej, jäklar vad stressigt det blev innan vi skulle iväg till Öland, jag var helt förtvivlad till sist över att försöka packa åt oss alla för en hel månad, plus katterna och kaninen. Men nu är vi här, skönt!

Ett plus, hurra, jippi!!!! Grattis!

Vickan, jag har också förra sommaren i färskt minne för egen del, jag minns hur jag sprang och kräktes hela dagarna och hur allt luktade illa och usch och fy.

• muggles

Hattis: WOW! 1000 GRATTIS till dig och din make!!!

PB: kul att läsa dina inlägg - det känns som om man var med!

Tinga: härligt med viktuppgången och Japanresan!

Oupsie: jag har hört andra som också mått mer illa på kvällen så du är nog inte ensam. Men jobbigt iaf! Jag resonerade som PB att jag berättade för de närmaste kompisarna och familjen jättetidigt för att jag visste att sket det sig skulle jag ändå behöva stöd och få prata av mig; jag kan aldrig hålla sådant inom mig. Lite klurigare om det inte är så nära kompisar men vad göra man...

Vi har invigt vår närmaste badvik genom att cykla dit - så grymt att kunna cykla till havet när det är 26 grader och parkeringen är hysteriskt full!!! Det blev eftermiddagsbad i fredags och hela-dagen-bad i lördags. Jag älskar sommarliv med bad och grillning och jordgubbar och picknick och saltvatten i håret och solsting på huden!

Sept: välkommen hem. Bamseklubb är ett absolut krav när vi åker på vår långresa i januari - några timmars egentid vid poolen och bara ligga och läsa och prata - YES!

• BrudSommar2006

Här har vi varit vid stranden idg men som vanligt är det svinkallt i vattnet så ingen har badat, inte ens barnen. Ingen annan var i vattnet heller vad jag kunde se, efter att ha doppat tårna höll sig alla andra badgäster besviket på land också men vädret kan man inte klaga på i alla fall.

• Oms

har bara skumläst, maken kliver in genom dörren vilken sec osm helst och hanr har tillbringat helgen i Götet så nu e jag nyfiken på hur han haft det

Lappis - 4 år?? men herregud det e ju sjukt lång tid! hur svårt kan det vara att få igenom ngt så viktigt (framförallt för barnen som behöver föräldrar) inom en rimlig tid? förstår att man tänkae rbåde en o två gånger innan man påbörjar processen! jag trodde i min enfald att det tog 2-2,5 år i värsta fall men tji fick jag!

PB - jag läste inlägget om hur du bemött alla krav från alla under helgen och skrattade gått, du beskrev det så levande att jag nästan kände att det skulle kunna vara ett filmmanus, drog paraleller med tomten e far till alla barne och solsidan förstår om helgen varit både härlig men intensiv och energikrävande

ego - har påbörjat semestern nu och attans vad skönt det känns, trots 2 läkarbesök och 2 aw föra veckan hade jag ändå 10 timmar plus på flexen - galet men jag fick en del gjort innan jag gick hem, dock inte tillräckligt mkt, funderar starkt på att jobba ngn kväll i veckan hemifrån, de heldigitala skadorna kan jag ju sköta härifrån...

sådär, nu ska jag vara fru och mamma, tjingeling

• Tinga

Haha, nu vore det väl tusan om jag inte skulle lyckas vara först här på morgonen!

Jag somnade faktiskt gott igår kväll, trots min inre klocka; var väl tröttare än jag trodde. Det blev 8 timmars sömn; sen väcktes jag av att min japanske kollega, som ska hämta upp mig idag, ringde strax före kl. 7, för att tala om att han kommer 9.35-9.40 istället för 9.30! Hallå; måste man ringa 2.5 h innan för att säga att man blir 5-10 min sen? Jaja, sen fick jag en skön timme till i sängen när jag bara fick ligga och dra mig, utan några vilda barn som vill att man ska gå upp.

Ha en bra dag, allihop; nu ska jag åka till jobbet.

• Ore

Tinga: Nej, när det är så litet tid det handlar om kan man väl ringa ca 15 min innan man skulle varit där? Låter dock skönt att få ligga och dra sig!

Oupsie: Precis som Mugglan så berättade jag tidigt för familj och vänner, och av precis samma anledning. Ville kunna prata om ett ev. missfall, och då helst inte behöva komma med den nyheten direkt, utan låta dem veta den glada nyheten att man var gravid först...

Muggles: Låter härligt att cykla till havet! Skönt också efter att man badat, att inte behöva sätta sig i en kokande varm bil...

September: Härligt att semestern var bra!

BS: Skönt att pack-delen är avslutad och att ni är på plats, med allt och alla Oftast har man ju inte tillräckligt med tid för att tänka igenom packningen, och då tar man ofta med sig alldeles för mycket grejer...? (Eller är det bara jag som gör så?)

Jag panikpackade för helgen i fredags kväll (möhippa) och då blir det ju typ fem outfits för varierande temperatur och olika aktiviteter, men de matchar knappt varandra...

Nej, om jag skulle försöka sova litet mer, kanske?

• start september

Gratttis till packprestationen BS! Jag kan tänka mig att det var en del som skulle med. Det stökiga tycker jag också är att man inte kan tänka ostört eller slutföra det man påbörjat alltid vilket gör att i alla fall jag inser i efterhand att det där jag trodde landade i väskan låg kvar halvvägs någonstans.

Och med barn måste man ju ha med för mycket grejor, man vet ju inte om det blir regn om de blir sjuka, om man behöver flytväst, etc. Eller det kanske bara är jag som är hönsig?

Vi badade i en sjö i helgen, lilla tjejen sprang i och sa inte att det var kallare än i Grekland vilket jag var rädd för. Havet ska testas någon kväll i veckan gissar att hon fegar ut då dock...

• Lapinette

Tinga - härligt med uppdateringar från Japan! Me like!

Sweet - förstår att du saknara den svenska sommaren och semestern. Som du nog redan vet så har vi högsommarvärme och det är helt fantastiskt UUUUNDERBART!

Omsan - ha en skön semester!

September - vart i Grekland har ni varit (drömmer mig bort till kristallklart vatten och grekisk sallad).

Snaily - jobba inte ihjäl dig och vad då, regnar det hos er? Har inte ni också fått sol och värme som övriga Sverige?

Ore - trist med UVI.

Ego - har haft en superhärlig helg på landet sen i fredags eftermiddag. Har legat i halvskugga och läst en massa skvallerblaskor, badat i Mälaren (ca 20-22 grader), badat i tunnan (ca 30-34 grader), druckit en massa vin, grillat kött och fisk och sett på fotboll ute på terassen.

• muggles

Själv har jag likt Vänner en packlista till Moa (fast min är lite mindre ambitiös än Vänners ) - smidigt när man ska packa. Det är bara att ta fram listan och börja bocka av, man slipper tänka på nytt varje gång (sedan får man såklart anpassa listan då och då). Å andra sidan går ju det mesta att köpa om det skulle vara kris.

Jag fick ett spännande mejl från chefen i fredags strax innan jag stack hemåt (började semestern i fredags). Ett kundprojekt är i kris och det kan bli frågan om inställda semestrar för alla på kontoret (även för mig som eg inte jobbar i det projektet) Känns ju sådär.

• muggles

Förresten tycker jag den här låten är bäst på radion just nu:

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen