• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

Ååh skönt att ni snart gjort er del!!! Hurra!!! 

• nennesjuttioåtta

lunch! Matjessill och joläppel!

• Lapinette

Joläppel? Här blir det mousakka efter en tur uppe i Fältöversten. Insåg i helgen att jag skulle behöva en ny bikini då min gamla favorit börjar tappa resåren (över musen!!! ). Har visserligen två nyare men tre är nästan ett krav när man är på solsemester.

• nennesjuttioåtta

lapinette – men hallå, ni måste ju ta AV bikinin innan ni nuppar i poolen!

Joläppel=Potati.

Jag köpte en ny bikini i fredags, den glömde jag på hotellet och de hade inte hittat den. Kul. 399:- för ett dopp. 

• passionsblomman

Hej Nenne!
    Ja, potatis kallades ju först för just jordäpplen när de kom till Svea rike med den där Ahlströmmerkillen.
    Hur måmga dagar har du kvar till BF nu hörrú? Börjar det inte närma sig ganska hastigt?

• passionsblomman

Här äter vi färdiggrillad kyckling så vi inte behöver använda spisen. Det är varmt nog ändå.
    Shit, det går inte att sova när det är nästan 30 grader i sovrummet. Idag är det TACK och lov svalare. Det ser t.o.m ut att kunna komma lite regn. Det vore verkligen uppfriskande.

• nennesjuttioåtta

Hej PB superwoman – 36 dagar! Hemma säger de fortfarande joläppel. Några mil bort heter det jordpäron. Vad säger de uppe i Jämtland?

• passionsblomman

Porchez, vilken ärketönt! Vad är han, 22 eller?

Det där får mig dock att med viss nostalgi minnas en av mina bättre utskällningar genom tiderna. En pojkstackare i ungefär den åldern "råkade" falla för frestelsen att skrävla inför några andra killar i vår gemensamma krets och starkt överdriva vårt umgänge. När jag talat klart med honom, med mycket stilla och lågmäld stämma, skämdes han mer än någon jag någonsin sett och han grät nästan. Jag tror att han la ner hela den där stilen rakt av och för alltid den gången.

• passionsblomman

nennesjuttioåtta skrev 2010-07-06 13:28:58 följande:
    Hej PB superwoman – 36 dagar! Hemma säger de fortfarande joläppel. Några mil bort heter det jordpäron. Vad säger de uppe i Jämtland?

Peran, dvs pärer på många andra ställen = päron....

Hos min mormor och morfar säger man potäter och det tror jag man gör i större delen av Småland.

• Lapinette

pb - undrade också hur gammal eller rättare sagt ung han var!

Päron har jag hört att man säger om potatis men inte joläppel. Själv har jag lagt en redig klick tzatziki på ena tutten ... ja inte direkt utan på tröjan. Supersnyggt och det luktar ju så gott !

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen