• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

mugglan - men varför ska du in och jobba om det inte ens är ett projekt som du är inblandad i??!!

• Lapinette

Kan inte höra ett jota fast jag höjer volymen! Fick ny dator i slutet på förra veckan och har inte riktigt koll på allt än.

• muggles

Lappis: det är väl ett sätt för min chef att visa handlingskraft?! Alla klutar sätts till el nåt... Men jag tror inte det blir så, men känslan var inte lika go som vanligt när jag gick på semester - att känna att det hänger över en. Sedan ÄR det katastrof för hela vårt kontor om projektet går i stöpet - mitt jobb hänger inte löst men flera av de andras...

• muggles

Lappis: kolla om mute-knappen är intryckt! Ser ut som en liten mikrofonsymbol med ett kryss över (oftast).

• Lapinette

mugglan - nej, har inte mute på men likt förbenat hör jag inget!  Nå väl, maken får fixa det när jag tar med mig datorn hem. Fast jag hade faktiskt mute på min mobil i fredags. Maken höll på att bli tokig för han ringde och ringde mig (för att tala om att han var på väg ut till landet). Och jag förstod ju inte alls varför jag inte hört något ... skyllde på fotbollen .

• passionsblomman

BS, schysst prestation att få ihop allt! Igår blev jag själv skitsur när vi skulle till stranden. Jag hade ställt ut alla väskor med allt från kylväskor till våra badgrejor och höll dels i mitt huvud på att gå igenom vad som var ipackat och inte, och dels hade jag tänkt smörja in mig med solskydd -OCH min son observera!- och ta på mig baddräkrten redan hemma så det var ombytt för bad redan vid ankomsten.

Men när jag kommmer ut naken i hallen så är plötsligt inte väskorna kvar längre...

...utan min "bara-man-har-slängt-in-lite-grejor-i-bilen-är-väl-allt-klart-sambo" hade slitit ut allt i bagaget och jag fick vackert lov att klä på mig igen, gå ut och hämta det jag skulle ha, gå in och börja om. Dessutom blev muggarna till kylväskan glömda bara för det.

Jag MÅSTE få packa i lugn och ro och färdigt. Nu skulle vi iofs bara till stranden, men dels är det en bit att åka till den sjön och dels mår jag så jäkla dåligt i sådan här värme att jag verkligen måste ha koll på att keps, vatten och solskydd osv verkligen är med.

Är det förresten inte väldigt märkligt att TROTS-eller kanske just därför-att jag tjatat hela bilresan på son och sambo att vi MÅSTE smörja in oss innan vi åker för att solskyddet hinner gå in i huden då och inte bara badas bort direkt och att de kunde ju gjort det då istället för att rycka i vskorna för att skynda på mig, ja det höll de med om...*nick nick* ÄNDÅ kommer sambon tillbaka från omklädningsrummet utan sonen som redan hoppat i vattnet-utan solskydd igen. "men vaffan DÅ, det smörjer man väl på efteråt" NEJ!!!! Det smörjer man på INNAAAAAAN!!!!!! Och särskilt när pojken redan är BRÄND på axlarna!!!
    Så till de bekanta ansikten jag mötte i vattnet (halva byn var ju på stranden såklart) sa jag ilsket"hej jag ska hälsa och vara trevlig sen, jag ska bara skälla ut min son först".

• passionsblomman

Fast senare, på kvällen, när jag fått duscha svalt, byta om och faktiskt sminka mig lite och krama in lite mousse i den nyklippta kalufsen, då tjatade jag med mig familjen längre än de tänkt. Vi skulle ut och äta, men det fanns inget alternativ som alla höll  med om. Mitt vann tillslut och det blev precis sådär somrigt som jag ju visste redan innan. Vi åkte ända till Kalmar (vilket egentligen inte är konstigare än om man åkte till stan därifrån vi bodde förut jöh!) och snacka om känsla att stiga ur bilen, känna doften av havet och att vinden är varm varm varm och alla människor går omkring och knappt kan tro att det är sant att himlen är klarbå, solen strålar och båtarna glider in i den nyinvigda gästhamnen med tyska, danska och Svenska flaggor fladdrande.
    Vi hittade precis den typ av restaurang jag tänkt mig måste finnas där, alldeles vid vattnet, första parkett, ölandsbron och havet, alla båtarna och så en underbar skaldjursbuffé. Somrigt skimmer i sambons öl (jag hade mutat med att jag kunde köra...) och en lite uppklädd familj som fick bästa tänkbara service av brunbända trevliga personalen och "varmt välkommen åter". Jatack, gärna...

• MSW

Tittar in för att tala om att vi lever!

Bs: Skönt att du blev färdig med packningen tillslut! KAn tänka  mig att det är en hel drös med grejer som behövs!

Pb: Lät som en riktigt härlig sommarkväll med familjen!

Tinga: Tokyo låter galet, och väldigt roligt!

Pussar och Kramar till alla!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen