• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Ore

Usch, Porchez! Förstår att sånt sitter i ett bra tag..!

• passionsblomman

Porchez, jag beklagar djupt att du har de erfarenheterna!
    Både jag och min sambo är väl förtrogna med den typen av händelser genom våra respektive yrkeserfarenheter också och jag kan bara säga att jag förstår dig väldigt väl.
    Under en lång period undvek jag först hela stan, sedan gatan arbetsplatsetn låg på och den dag jag gick tillbaka in i butiken återerövrade jag slutligen väldigt mycket av mig själv. Vägen har varit mycket lång.
    Såg nu på nyheterna at de åtminstone gripit rånaren.

• Oupsie

Trevlig fredagskväll allihopa. Själv har jag ganska precis avslutat en smaskig frukost och ska snart iväg på en liten shoppingtur. Tur att jag inte mår så illa på mornarna, för frukosten går alltid ner, även om man får börja lite lugnt med frukt och/eller bär. Men på kvällen... då mår jag som mest illa. Förstår inte varför det kallas morning sickness, fast kvällarna här är ju morgon egentligen, om man ser det från ett svenskt perspektiv .

Huh, beklagar otrevliga upplevesler Porchez och PB *ryser och kramar om*.

Lappis, förstår att du blev upprörd på din vän. Hoppas att hon tog in det du sa till henne.

På tal om att slappna av, det var väl därför jag blev gravid, för att jag inte tänkte på det alls (OBS ironi). Tänkte på artikeln som Nenne länkade till för ett tag sedan och alla förutsättningar som måste föreligga för att det ska bli en graviditet överhuvudtaget. Hur skulle ens tankar kunna påverka det?

Håller med om att läkaren i artikeln som PB länkade till inte lät speciellt trevlig.

Ska bli lite spännande att berätta för våra vänner, undrar om vi kan chocka dem en aning . Helst skulle vi vilja berätta för familjen först, men vi kom fram till att vi hellre vill berätta för dem personligen än genom telefon eller email.

Vickan, jag har också tänkt på vilken tur att vi drack bubbel på tråddejten . Och tack Ore för att du ville dricka äkta bubbel när det nu visade sig vara sista gången jag fick dricka alkohol på länge .

Ore, krya på dig. Det brukar vara ok att dricka alkohol trots att man äter pencillin. Tror att det finns någon sort där man ska undvika alkohol men vilken vet jag inte.

• sweetstreet

Ojojoj!!!

Hoppar snabbt in och ser att Oupsie och Hattis PLUSSAT!!!

GRATTIS tjejer!!!

FAN vad KUUUUL!!!!!!

Blir jätteglad!

Hinner dock inte läsa bakåt såmycket alls. Inget alls kasnke jag borde skriva för det är mycket nu. Hm... Jaja ... jag saknar Sverige på sommanre. Mest för att man hos er HAR semester! och att sommaren är ett period när saker o ting går på klågvarv.... Här känns det inte så mycket på det viset.

Fast vi har långhelg iallafall. Måndag är holiday eftersom Independence Day infaller nu på söndag. Alltid något. Fast jag måste nog in o jobba lite varje dag ändå... Suck!

Lappis såg förresten vad din vän sagt samt kollade länken Vickan gav. Jag tror tyvärr det handlar om att detta är n av de mest seglivade myterna som lever kvar. Just detta att läkare och sk "experter fortfarande anger detta som orsak till varför man itne blir gravid är väl en av orsakerna till att folk fortfarande tror det är så. Tyvärr.

Menmen..... Man kan inte heller bli arg på folk för att de tror det. bara försöka upplysa dem om fakta! Fast jag får alltid högre puls när jag hör det

Nu åter till jobbet!

Kramar till alla och Grattis igen till Nyplussade trådisarna!!!!

• sweetstreet

O förlåt! Det var ju inte Vickan som länkade utan PB!!!!!!!  

Sorry!!  

• Hattis

Hej och tack för allt grattis Som sagt så tänker jag ta åt mig och bara vara glad!

Märker att jag är först och kanske sist   idag. 

Vilken midsommar du har haft PB, det låter som en dröm fast med en inte så liten gnutta organisation. Det är verkligen sant som du skriver att om livet ska kännas enkelt och spontant för många så kräver det i regel en hel del förberedelser och upprätthållande av planer för vissa! Har ju själv varit på landet och tillsammans med min mamma fixat midsommar för delar av tjocka släkten, folk i åldrarna 3-93, men inga husdjur och vi var "bara" fjorton stycken. Håller för övrigt med den som sa att dina fantastiska beskrivningar av livet mycket väl kunde dokumenteras i bloggform!

Lappis - grattis till soctantens tillstyrkande! Då finns ju inget som kan få nämnden att krångla annat än att ställa in möten och försena det hela men det får ju bara inte hända nu! Har som Sweet viss förståelse för att folk har hört den lea myten om stressens fertilitetssänkande förmåga eftersom den är så inbiten men varför älta den, suuuuuck så tröttsamt.

Det låter superkul med festen Porchez, berätta hur den blev sen! Vilken sammanhållning, jag har aldrig varit med om att prata särskilt mycket med folk på gym, men det kanske beror på att jag aldrig tränat särskilt regelbundet under längre tid (Vilket i sig ofta beror på att jag får uvi och blir förkyld för ofta för det - mästaren i att skylla i från sig har talat )

Ore - enligt min hyggligt grandiosa uvi-erfarenhet så kan man dricka vin med de flesta antibiotika. Frågade en läkare särskilt om det (men jag minns inte just precis vilket antibiotika det var frågan om) vid ett tillfälle när jag köpt en gasquebiljett inklusive dryck för 750:- när jag var student. Läkaren lät mig förstå att det inte var farligt att dricka med medicinen men att det inte var så bra att dricka sig snorfull för då skulle medicinen kanske inte ta så bra som avsett plus att det inte är så lätt för kroppen att hela sig öht om den måste bryta ned en massa alkohol också. Han tyckte iaf att det var helt ok att dricka vin till maten!

Jag var nog med största sannolikhet inte gravid under tråddaten, i så fall nattgammalt...

Under dagen har jag missat ett mobilmeddelande från maken och jag längtar så efter honom! Gjorde det redan innan och det tilltog en del efter beskedet i morse! Planerar att kila ut och köpa Billabong att skåla i och likt Liten lägga en snitslad bana till ugnen och stoppa en bulle i den

Godnatt

• Hattis

Innnan god nattet ser jag att jag missat att gratta Tinga till de fantastiskt fina vägningsresultaten! Heja heja, trägen vinner! Är (som vanligt) grymt imponerad!

• MSW

Godmorgon!

Hattis: Grattis igen!! JAg tycker det är skönt att du vågar vara glad för det, och jag förstår att du längtar efter maken!!

Tinga: Härligt att killarna fick "godkänt" på vägningen!

Och när man bara smygläser (mer eller mindre) och kommenterar lite sådär ibland så blir det svårt att komma ihåg vad man vill kommentera, eller vad man redan har kommenterat!

Men har nog inte skrivit ngt till Pb om att midsommaren lät väldigt härlig, men förstår att du är helt slut nu efteråt!!

Här går det förövrigt ganska hyffsat för A att springa utan blöja! Rätt vad det är så smiter han ut till gräset och kissar, eller säger själv "kissa gräset".. VI får väl se hur det går fortsättningsvis!

• start september

Stort, stort grattis till Oupsie och Hattis!!! 

Grattis också till bra besök Lapinette, inte för att jag trodde något annat men det måset verkligen vara skönt att veta att hon rekommenderar er.

Snaily, hoppas så att ni känner er lite lugnare. När är nästa UL? Fick ni alltså en extra organscreening innan RUL?

PB, elände med minus och tant. Fantastisk eloge till dig för att du var rak mot läkaren och för din stora prestation i midsommarhelgen.

Känner också med AM, livet och vardagen är inte alltid så lätt att bestämma hur det ska vara när man är två.

Kul Tinga med viktbeskedet! Och med de fina orden från dagis. Tvivla aldrig på att ni är bra föräldrar. Och du verkar ha kul på jobbet också, det är du väl värd också!

Kram till alla andra som behöver.

Jag har lyckats läsa ikapp hyfsat men ber om ursät om jag missat något stort. Vi har varit i Grekland om haft det mycket bra, även om en resa med en tvååring är en helt annan sak än våra egoresor tidigare. Vi åkte runt på olika ställen vilket såklart är lite stökigare än att bo hela tiden på samma ställe men det var helt klart värt det denna gång, men jag tror vi är mogna för att testa charter med Bamsekubb nästa gång

• viktualia

Ljuva sommarliv!! premiärtur med motorbåten, bad, strålande sol, söt bebis, mysig middag i trädgården, god öl och sötaste maken!

- det gäller att fånga stunden och minnas när tristare stunder dyker upp..

SOMMARLÖRDAGSKRAM!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen