• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • viktualia

väntar på invasion av föräldrargruppsfolk... vädret är lite svårdefinerat idag...  svårt att veta om dagens lunch ska intas ute eller inne... viktiga frågor...

Tinga - det är klart att ni får beröm för Piff och Puff - killarna har ju VÄRLDENS bästa föräldrar!!!! *vågen*

BT och dess funktioner - måste erkänna att även jag är otrogen och härjar på FL... och attans vad med smidiga funktioner som finns i forumet där... när ska de användas till BT också?!?

• Lapinette

mugglan - japp så är det och det är en av anledningarna till varför jag "tjatar" på stackars IVF-are om att ställa sig i kö. Lyckas men får barn så har man "förlorat" några tusen men å andra sidan om man en dag bestämmer sig för adoption så kan man ha "vunnit" flera år!

• Ore

Hmmm, dagens sämsta mamma anmäler sig... Glömde ge lillkillen sin mellanmålsflaska innan jag drog ut honom på en shoppingsväng. Nu blev den 2 timmar sen. Men om han inte klagat så är det väl inte så farligt?

Lappis: Hoppas, hoppas att köerna har blivit kortare istället (Japp, jag är optimist tills motsatsen bevisats)

Vickan; Trevligt med föräldragruppsinvasion Jag och lillkillen var iväg och "invaderade" igår.

Tinga: Klart att de är så omtyckta, de måste vara helt underbara små killar med så fantastiska föräldrar Det är ju bara det där med maten som är litet kruxigt, ja... Men det kommer, förr eller senare (hoppas på förr...)

Åhhhh, Australien/NZ... Vill dit igen!

*Vinkar tillbaka till Oupsie* - ha det så bra!

• Tinga

Tack snälla söta för era gulliga kommentarer om mitt och makens föräldraskap! Sitter här med tårar i ögonen nu. Med tanke på att jag ibland tycker att jag är världens sämsta mamma, som ryter, gormar och bär mig åt gentemot mina barn är det ju fantastiskt att höra att de är så härliga killar tillsammans med andra människor (även med oss också, förstås; bara det inte handlar om mat). Ibland är jag rädd att jag helt ska förstöra dem när jag bär mig åt som jag gör, men uppenbarligen har maken och jag lyckats göra något rätt.

• Tinga

Jag fick jättegoda nyheter på jobbet också igår; inom ett av de områden där jag jobbar med affärsutveckling fick vi en stor order (dubbelt så stor som den tidigare största). Och på kvällen var vi på vårt årliga sommarnöje; utomhusteater på Fredriksdalsteatern i Helsingborg. Min syster med sambo var också med (vår julklapp till dem) och först hade vi picknick i parken. Avslutade med Nennes supergoda Amarettokaka (Mer mandelmassa åt folket! ).

Det var en riktigt bra dag igår, helt enkelt.

• Ore

Egognäll: Tror jag måste sluta be min syster göra tjänster åt mig. I vintras när det var snorkallt och lillkillen var förkyld bad henne lämna tillbaka en bok på biblioteket, den har jag nu fått en faktura på eftersom den inte är återlämnad? (Syster säger att hon lämnat den på disken eftersom personalen var upptagen, och jag tror henne...)

Nu verkar det även krångla med ett paket som jag returnerat. Och bad henne köpa frimärken till samt posta. Firman som det returnerats till har inte fått paketet.

Och hon är inte alls en sådan som bara skulle strunta i det, men det är litet synd att det krånglar. Just när jag inte gjort det själv... För någonstans så dyker det ju upp att "tänk om det inte blev postat ordentligt", och "tänk om hon inte lämnade tillbaka boken".

• passionsblomman

Ikapp!
    Här är jag! Nätt och jämnt höll jag på att säga, för det är vaaaaaaaaaarmt och jag smälter nästan bort. Idag är vi inne nmin son och jag, för jag har en mycket svullen och värkande hals, och blir helt snurrig om jag går ut. Sonen lyckades bli den enda som undkom smörj med solskydd på stranden i förrgår när vi var ute HELA dagen alla de 13 kvarvarande sedan vi lämnat morfar vid bussen. Alltså sviiiiiiiiiiiider det på sonens axlar och jag har gruvligt dåligt samvete OCH är arg på min sambo över att vårt eget barn inte blev insmord.

Alla har åkt nu och det är väldigt tomt och konstigt när vi ju varit huset helt fullt från onsdag till onsdag. Vi har haft det jättebra! Allt har flutit på och alla har hållit så sams man kunde begära och inget värre än en dags migrän för ena gästen har inträffat.
    SHIT vad med mat det går åt och vad man står och står och står hela dagarna när man roddar hela grejen med allt från frukost till picknick, middag och allt däremellan. Jag är alldeles öm i trampdynorna!

Fantastiskt roligt är att vi tre systrar på pappas sida ÄNTLIGEN och först i vuxen ålder faktiskt tillbringat lite ordentligt med tid tillsammans och hunnit PRATA lite med varandra mitt bland alla bestyr med småbarn, hundvalpar, matlagning och disk. Kusiner som aldrig tidigare träffats har lekt i hela huset och trädgården, badat och njutit av sommaren och räknat myggbett, käkat godis och nattsuddat.
    Huset känns precis som det vi ville att det skulle vara: en plats att mötas, umgås och bara vara på. Och äta och dricka gott.

Tyvärr jobbade min sambo ju hela midsommarhelgen, så jag har kört ett rätt hårt race själv-även om vi alla givetvis hjälpts åt. Jag är ganska rejält sliten just nu med den här sommarförkylningen eller vad det är och riktig ordentlig sömnbrist-det blir så när man har massor att ta igen och inte kan prata riktigt ordentligt förrän åtminstonde de minsta barnen lagt sig.
    Hur som helst-vår midsommar kunde inte ha blivit mycket bättre och det är jag så GLAD över! Det enda jag hoppas är att min sambo nästa gång verkligen kan få vara ledig och vara med på riktigt och inte bara en stund på kvällarna.
    Nu tycker min son att det får vara nog med BT och att vi ska spela kubb istället. Jag lovade honom att göra det "lite senare i eftermiddag när det blivit svalare". Det är lite senare nu. Men svalare, det tror jag inte.

• Lapinette

pb - låter som en helt underbar Midsommar. Vad skönt att allt flöt på och att det blev som du hade tänkt dig.

• passionsblomman

Lappis, ja, med tanke på de olika spänningar och tassliga relationer som finns i familjekonstellationen så hade jag en del farhågor och det hade kunnat hända ungefär vad som helst och ballat ur fullständigt. Istället hade vi trevligt!

Och du-vad GÖTT att ni har det där soc-besöket avklarat och att det gick så bra! (Det hade jag dock inga som helst farhågor att det skulle kunna göra annat faktiskt. De måste väl ha ögon i skallen att se när de träffar på guldkorn.)

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen