• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Ore

Härligt att soc-besöket gick bra, Lappis! Och angående språk ska ju barn ha lätt att lära sig det. (Men kanske litet svårt att separera språken i början...) Tror dock stenhårt på att ni kommer märka om barnet blir förvirrat, och då får ni ta det litet lugnare med de olika språken... Blir barnet inte förvirrat, så är det väl bara att köra på..?

Dock så kan det ju vara värt att tänka på att jobba med språket/språken, läsa mycket för barnet och senare även läsa med barnet, när det blir större. När det är flera språk så blir det ju mer att ta in angående stavning, uttal, när orden ska användas m.m. Så en kombination av att faktiskt föra mycket samtal med barnet, läsa mycket och en dos TV borde väl fungera bra  

Snorkis: Jag har fått för mig att det kan göra vääääldigt ont när det går fort. Krystvärkarna gör nog ont oavsett, men jag som öppnade mig väldigt fort för att vara förstföderska tyckte att det gjorde ohyggligt ont. Medan det verkar som att övriga förstföderskor i föräldragruppen som gick hemma med värkar i något halvt dygn eller så innan de åkte in till BB tyckte att det var ganska ok ändå... Värkarna innan krystvärkarna satte igång höll på i ca 6 timmar för mig. De två första timmarna var det ganska ok smärta, sedan var det fyra timmar av "aj, det gör ont och jag vet inte vart jag ska ta vägen, ta mig härifrån"- ont. När krystvärkarna väl kom så gjorde de också ont, men det kunde jag hantera bättre (mentalt?) eftersom det hände något.... Eller ja, i mitt fall hände det ju inte så mycket ändå eftersom lillkillen fastnade på vägen, men jag trodde att det hände något i alla fall

Jag väntar förresten på en kusin till lillkillen, BF idag... Men det var väl hyfsat väntat att hon skulle gå över tiden Det ligger i släkten, verkar det som, att absolut inte få barn innan BF-datum

• Ore

AM: Hoppas ni får en härlig semester, och att du och maken blir sams OCH kommer framåt. Låter bättre än att bli sams och stå och stampa på samma fläck...

Nej, om man skulle ta tag i litet disk och kanske vika litet tvätt också. Förbaskat trist, men det vore trevligt att inte se tvätthögen och/eller diskberget när jag vaknar imorgon...

• Lapinette

Superhärlig träning med dansgänget på SATS och sen middag med maken ute på balkongen och en flaska uuuunderbart vitt vin från Kamptal i Österrike ... det här låter väldigt likt en FB uppdatering .

Snorkis - Maldiverna ska ju vara paradiset men jag undrar en sak ... får man inte lappsjuka där efter några dagar, när man har promenerat runt ön ett antal varv och känner att det är nog med dykning? Hmmm... ska ju fundera ut något trevligt resmål till nästa år ... vad bör man se innan man trillar av pinn? Australien - Nya Zeeland vill jag verkligen se men dit räcker inte semestern så den resar sparar vi till pension men annars?

• Oms

är innne en snabbis för att kolla hur det gick m Lappis o adoptionstanten

Såg att det gick bra, vad roligt!! Nu var det ju iofs inte ngn som trodde ngt annat heller men jag förstår den oro ni måste ha känt! Det e ju så stort för er och när man vill ngt mkt kan det ju ibland bli fel. Ang språket så visst, 3 språk hanterar barn utan problem men ett 4:de kan bara göra det krångligt. däremot 2 eller 3 gör ingen direkt skillnad säger mina språkvetare och linguistiker i bekantskapskretsen (har ju frågat om det själv genom åren då vi har 3 levande språk i vår familj)

Nu ska jag hoppa i säng, har inte läst genom mer än några sidor och har redan glömt bort vad jag ville kommentera, är helt slut då jag jobbat ca 12h varje dag den här veckan...måste innan semestern börjar på fredag em...

• nennesjuttioåtta

ojojoj, tillbaka i småstaden efter en härlig dag igår med båttur i skärgården med middag på Sander & Co Jäkla tur med vädret! Livet är härligt!

Lappis – WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

och idag ska jag på massaaaaaaaaage

Snorkis! Här är det långt från fixerat, men huvet åt rätt håll iaf. Hoppas det är på gång snart för din del!

• Tinga

Lappis - åh, vilka goda nyheter för mötet med socdamen! Så glad för er skull! Jag gissar att om man har utredarens stöd så är det väl mest formalia med det där mötet i nämnden, eller? Jag menar, utredarens ord måste ju väga tungt, eftersomd et är hon som känner er bäst (i förhållande till nämnden, menar jag). Kul att du gillade rabarbertårtan.

• Lapinette

Tinga - utredarens ord väger tungt och hon sa att om det inte finns några egentliga hinder, ålder, sjukdom, kriminalitet etc. så säger de inte nej.

nenne - ja ni hade tur med vädret för det skulle ju regna igår .. istället ser det ganska mörkt ut idag ... och jag som bestämde torsdag istället för onsdag med väninna på något sjönära ställe på stan efter jobbet. Förresten, din expertis angående några öar i Thailand är efterfrågade på restråden.

• Oupsie

Kikar in lite snabbt, är jättetrött och vill sova, men tänkte vänta på maken som inte är hemma än, fast det är nog bra, hm. Verkar dessutom som att jag mår som mest illa på kvällarna:-s, ifall någon ville veta .

Lappis, vad kul att det gick bra med mötet .

Tinga, är det nästa vecka du åker till Japan?

AM, kanske lite sent, men trevlig resa! Trist att bråka med maken, hoppas att ni blir sams och att ni kommer framåt.

Snorkis, 28, oj det är ju jättesnart, spännande .

• Tinga

Oupsie - jag åker på lördag och kommer hem på söndagskvällen en vecka senare.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen