• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • MSW

Am: ha det så himla härligt! Hoppas du och maken lyckas komma någon vart!

• Lapinette

MSW - nej, hon nämnde inget och jag ville som vanligt inte lägga mig i. Så funkar jag, jag frågar inget och vill inte folk säga något så resonerar jag att de inte vill berätta.

AM - ha det så jäkla skönt din egoistiska bitch (eller vad det nu var)! Har dock svårt att se dig som oempatisk ... men det andra kan jag stämma in i .... NOT!!!

• MSW

Har förövrigt låtit A vara utan blöja nästan hela dagen och 4/5 gånger har det kommit på okey ställen och alltså bara en "olycka".. han verkar känna hyffsat när det är på g, men säger inte till..

• Lapinette

AM - skriver alltid packlistor men dock inga över böckerna som ska med. I år blir det lite svårare att packa då vi åker med (tyvärr) Ryanair, så det blir max 15 kg per väska som ska räcka i två veckor. Tror vi klarar det eftersom det är lätta sommarkläder men det gäller att tänka till lite extra innan.

• Snorkfröken77

Hello girls!

Har även jag överlevt midsommar som dock blev väldigt lugn i år pga mitt tillstånd. Men gud vilken tur vi hade med vädret, helt underbart!

Lappis - Vad skönt att allt gick bra med soc. tanten!

Fru AM - Du har glömt att inboxa mig vad jag blir skyldig?! Ha det underbart nu och hoppas ni blir sams snart (om han nu inte har varit riktigt dum, då kan du ju gott tjura en stund till )

Apropå kladdiga barn när de lär sig äta, fick ett superbra tips från min förra chef, hon klädde helt sonika av barnen så de satt i bara blöjan när de var i sina värsta perioder, sen spolade hon av dem efteråt. Smart tycker jag som har någon egen erfarenhet Annars köpte vi såna där haklappar som är som små målarförkläden i plast på Gekås, som tydligen ska vara bra.

Vår bröllopsresa gick till Maldiverna, bättre än på bild, måste vara paradiset på jorden!!! Vi hoppas på att kunna åka dit igen i januari 2012 för att fira makens inträde i gubbklubben Allt beror ju förstås på ekonomin och på vilken sorts kotte vi får.
    http://www.maldivesreviews.com/wp-content/uploads/2009/11/Vilamendhoo-2.jpg

Min kusin fick förresten barn på midsommarafton på utsatt dag, lite coolt från det att hon kände första värken så tog det två timmar sen var bebisen ute Det är snabbt för att vara första gången! Det var knappt de ville låta henne komma in för de trodde inte på henne. När hon sa att det tryckte på och hon kände som att hon skulle skita på sig fattade de nog

Kotten är från och med i dag inskriven som fixerad i min journal, BM kommenterade även hon hur långt ner den låg, tyvärr sa det ingenting om när den skulle komma. Jag hade ju hoppats på att det var ett tecken på att det var på g snart, men icke sa nicke. Så jag får väl vanka omkring här med min kokosnöt mellan benen och bita ihop Jag vill föda NU!

• viktualia

Snorkis - två timmar låter uthärdligt och lagom *fniss* Sådana där målarförkläden var det jag försökte länka till tidigare i matkladdiskussionen.. hihihi

• Snorkfröken77

Vickan - Jag tyckte också det lät lagom Kan man beställa en sådan förlossning?!

Just ja, du hade länkat till IKEAs version eller hur? De verkar ju jättesmarta!

Är det bra annars?

• viktualia

Jo det är ju "rätt" najs att vara ledig med Trollet när det är sommar och sol!! Och på fredag går maken på semester!! gilla! när är ditt bf?

• Snorkfröken77

Förstår det, måste vara supermysigt att vara hemma nu BF är 28: juli.

• porchez

tittar bara in för att säga Grattis till Lappis för ett lyckat soc.besök!

Är för trött för att skriva nånting mer just nu...

See ya!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen