• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • porchez

så nu är jag ikapp

sitter hemma hos mamma på hennes uteplats, spelar musik för grannarna (som jag inte riktiigt är sams med ) har avnjutit en god sallad och dricker ett glas vin... Kan inte säga annat än att livet leker och att jag ÄLSKAR svensksommar! Så länge mamma har semster iaf, när hon kommer hem igen och jag flyttar tillbaka till min trånga lägenhet så är det underbart

Lappis - lycka till imorgon, skönt att det vart ombokad hyfsat snart inpå ändå.

AM - låter inte klok den nya hyresgästen, lyckönskningar att din advokaten kan få ordning på det hela.

Rabarbet - har tänkt göra rabarberkräm nån kväll i veckan, det är så himla gott, med mjölk och en liten skvätt grädde på. Passar även på att njuta av mammas frodiga trädgård när jag bor här

• BrudSommar2006

Telis, jag sätter också i mig halva paketet, älskar dem, Astrid gillar dem också.

Måste nog erkänna att jag inte heller är typen som skulle vilja tvingas lyssna på grannarnas musik om jag var ute i trädgården men det problemet har vi i vart fall inte.

Snigeln, det är otroligt vad mycket du måste jobba stackare.

• Ore

Tyckte också att majskrokar smakade frigolit, men det är litet av en vanesak tror jag. Misstänker att de kan bli goda att dippa i något smakrikt?

Kan intyga att kakan inte smakar så mycket mandelmassa, som Tinga skrev så blir det mest småsött och krispigt av mandelmassan...

• Ore

Ego: Hade ett väldigt bra sjukvårdsbesök idag. Ringde på morgonen, knappade in numret och blev uppringd på exakt den tid de sa. Fick en tid hos läkare samma dag. Läkaren visste inte exakt vad problemet är (diffust magont) men skickade iväg mig på provtagning. Visar de något så ringer hon, annars ska jag ta kontakt med henne om två veckor så vi kan gå vidare.

Vi var båda överens om att ta blodprov och urinprov, och se vad de kanske ger, innan det görs gynundersökning och undersökning av ändtarmen

• Ore

Snigeln: Usch vad mycket jobb det verkar vara för din del... Är det efter att kollegan slutade, som belastningen ökat på er som är kvar? Har de någon plan för att ersätta henne? Är det svårt att rekrytera folk?

För annars så är ju er verksamhet rätt självfinansierad, väl? Så det borde väl inte vara kort om personal av kostnadskäl, när ni har så mycket att göra?

• Ore

BS: Maken skulle nog gärna åka på massa sevärdheter, "ifall vi inte kommer tillbaka". Jag brukar hävda att om jag händelsevis skulle bli väldigt intresserad av något som vi missat, men som jag nu är helt ointresserad av så kan jag mycket väl åka tillbaka till samma ställe igen

• porchez

BS - jag spelar inte musiken så högt, för det törs jag inte. Men jag är riktigt trött på dessa grannar som lägger sig i allt och lite till, vill inte gå in här på varför jag är så arg. Men "pratade ut" med en av grannarna igår, sa vad jag tycte hon bad om ursäkt och jag sa att vi glömmer det. Men då ville hon helt plötsligt inte alls glömma det utan diskutera vidare, vi kom iaf. fram till att hon ska be mamma om ursäkt när hon kommer hem igen. Så musiken är nog mest för min egen skull, för att slippa lyssna på deras pladder, de står stängdigt och skriker till varandra över häckarna här!

När jag blir stor drömmer jag om att ha ett hus på landet, utan grannar

• Mrs  B

Porchez = gjorde en omgång rabarberkräm igår MUMS!!!!! Men det är bara jag och Malte som gillar det så dessto mer till mig...... Men mina rabarber är för ynkliga i år.....   Ska hem till mamma och tigga lite..... Mamma trodde på en hård vinter och vår, därav ynklig skörd....

Saily = stor kram till dig!!! När jag väntade max kunde jag stå upp och sova de första månaderna så trött jag var, med Malte hade jag inte riktigt tid.

• Mrs  B

Läser ikapp baklänges så det kanske blir lite tokigt nu.....

Majskrokar = Blä!!!! Malte tyckte sådär och Max ficka aldrig smaka, vet inte ens om de fanns på hans tid ???

Vickan = Jag har provat ett sådant målarförkläde men tyckte inte att det var någon höjdare..... Har hellre en hakklapp som samlar upp maten.

Bröllopsresa = de två dagarna direkt efter åkte vi till Göteborg och mös med Max. Vår bröllopsresa kom sedan ett år senare och då åkte vi med barnen till Gran Canaria.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen