• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Ore

Hmm, läste ju ikapp förut men har teflonminne.

Mugglan hade haft en skön dag hemma, nice.

Håller tummarna för lappis soc-besök. Litet nyfiken på vad de egentligen kollar efter på hembesöken...

Oupsie: Hoppas ni har det trevligt

Bröllopsresa: Vi var i Kina. Vintertid. Mycket att se, och trevlig shopping. En del intressant mat, men även en del bottennapp. Som tur är får man ju massor med olika rätter så det brukade alltid finnas något att äta Och så var vi två nätter på Smögens havsbad nästan direkt efter bröllopet

BS: Trist med rabarberbrist.

AM: Önskar advokaten väldigt mycket lycka till, och hoppas ni klämmer till duschgubben rejält Hur har det gått på datorfronten förresten?

• Liten med Mindre

Telis - mat ska vara skoj, o det verkar Televinken ha. Vad händer om han får en egen sked, hård skorpa eller majskrok att sysselsätta händerna med?

Det kommer förresten fortsätta vara kladdigt ett bra tag. Ju snabbare han lär sig hantera skeden desto bättre...

• BrudSommar2006

Hm, varje gång vi åker någonstans så slutar det med att vi sliter ut oss med att åka på alla sevärdheter som finns eftersom man inte vet om man kommer dit något mer och så blir det aldrig att vila som vi ibland tänkt oss eller att ligga på stranden.

• porchez
    muggles skrev 2010-06-29 08:54:48 följande:
    Porchez: Mr Right Now - bra uttryck!! Ang solning så har jag läst att vissa (läs: experter)
    haha, jag har tagit det från Carrie i SATC
  • Telis

Liten, tack för tipset, ska prova det imorgon! Majskrokar köpte jag för första gången idag faktiskt, det blev ingen succe. Iallafall inte hos Televinken, han klöktes (är det så du brukar säga, Tinga?! ), däremot så åt jag upp nästan halva påsen. Starkt beroendeframkallande!

• snaily

*Utmattad snigel krälar in*

Nenne
    Brukar Nancy äta sina byten? I så fall lär hon få bandmask, men det brukar man se när de kommer ut som små risgryn bak i rumpan. Ser ni inga såna och hon mår bra, är fin i pälsen och inte för mager så behöver ni nog inte avmaska.
    3 veckor kvar till min semester, längtar så jag blir blå! Hur länge till jobbar du?

AM
    Vilket jobbigt strul med hyresgästen! Bra att ni kopplat in advokat! *bussar Korven på duschgubben*

Var nog en massa mer jag skulle kommenterat... säger förlåt igen.

Bröllopsresa, för oss blev det ju en liten sväng till Lofoten. Skulle absolut kunna tänka mig att göra om den, gärna på sommaren nästa gång i så fall.

Jag är helt slut. Efter bara två arbetsdagar av många i rad! Hur ska jag orka tre veckor till innan semestern? Däckade i soffan efter middagen för att sen förflytta mig till sängen. Bölade på makens axel bara av trötthet. Måste passa på att sova ikväll för imorgon är det jour igen. Jobba för att leva eller leva för att jobba...?? Ibland undrar man.

För att skriva om något lättsammare - åt en skål med jordgubbar och grädde nyss och Ynglet hade sen jordgubbsdisco i magen.

• Tinga

Telis - ah, det där lät som en perfekt bröllopsresa. Den turen står på min reseönskelista också, men det får bli utan de två små ligisterna. I år blir det iallafall Normandie, och det ska bli trevligt.

Och japp - klöktes är ordet. Men majskrokar; hur kan du gilla dem? Det är ju som att käka frigolit! Att du sen dessutom ogillar mandelmassa är ännu mer obegripligt.

BS - er resa lät inte så tokig den heller.

Snigeln - usch, det låter som att du också kommer att ha förtjänat din semester när den väl är här. Kram på dig! Här väntar också jordgubbar, fast först om en liten stund. Egentligen är det dumt att äta jordgubbar sen på kvällen, för det blir bara en massa nattliga toalettbesök av det, fast det är det å andra sidan värt.

• porchez
    Lapinette skrev 2010-06-29 16:45:34 följande:
    nenne - kan även tillägga att jag först ringde maken för jag var så förvirrad och han bad mig tillslut att sätta på mig glasögonen MEN det är faktiskt inte jag som är galen, blind eller knäpp. Knappen existerar inte!
    haha, sitter här och små fnissar för mig själv maken säger nig det som supporten tänkte
  • snaily

Telis förresten
    Jag står på din sida gällande mandelmassan!! Men om ni andra lovar att kakan inte smakar så mycket mandelmassa så kanske man vågar prova ändå...

Tinga
    Nattliga toalettbesök hör ändå till det normala just nu för mig, så det är jordgubbarna helt klart värt!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen