• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

Nenne, det står där att rabarbern är mycket näringskrävande, det är väl där det gått snett för vår del.

• Lapinette

BS - låter härligt! Själv skulle jag jättegärna återvända på våra bröllopsresor. Den kortare direkt efter bröllopet gick till Sorrento och den längre som gick under vintern till Syd Afrika.

• BrudSommar2006

www.marigotbeachclub.com/

Här var vi. Perfekt ställe med barn, litet, ingen nattklubb som för oväsen, ett par restauranger inom gångavstånd, hyfsat långgrunt, inga vågor och inte alltför lång transfer från flygplatsen.

• Oupsie

Vi har inte heller varit på bröllopsresa, men vi har åkt på andra resor ihop som har varit av det lite längre slaget, så jag klagar inte. Jag hade en tanke om att vi kunde åka någonstans när vi hade bestämt oss för att det var dags för barn, och kalla det bröllopsresa, och se om det blev något barn gjort på den resan . Hmm, tror att vi får stryka den idén nu

• Oupsie

Lappis, var ni på två bröllopsresor? Trevligt !

BS, det där såg mysigt ut.

• Lapinette

Oupsie - vi har försökt att göra barn på måååååånga resor! Det funkar inte. Så njut och ha det så bra det bara går i Kalifornien. Hoppas ni kan åka runt och se lite trots allt.

Nej, nu ska jag dra hem för ikväll blir det skumpa och sushipicnic.

• viktualia

BS - det där såg mysigt ut!!!

Vår bröllopsresa gick till Mexico, till Yucatanhalvön. Inget stort behov av att återvända, men det var ljuvligt! Bäst var nog tidpunkten - första veckan i november... precis då när allt höstmörker kastar sig över en!

• Oupsie

Oh, Internet fungerar sådär bra .

Lappis, jag vet, det finns knappast några garantier. Det jag tänkte var mest att det skulle bli som en bröllopsresa.  Åka till något fint ställe, ta det lugnt och ha sex, för det är väl det folk gör på sina bröllopsresor? Många i alla fall . Men det skulle kunna bli dyrt i längden om man skulle åka någonstans varje månad vid ÄL .

Vi "måste" (stackars oss ) åka till Californien, eftersom vi har beställt vårt flyg hem därifrån, men vi kanske inte åker runt så mycket som vi hade tänkt från början.

Nu frukost!

• Ore

Vickan: Tror det är denna du menar: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70179754 Den andra är nog för stor Den verkar ha muddar i ärmsluten, det kan nog vara bra. Det har inte dem jag provat till lillkillen, vilket gjorde att han tyckte det var jätteskoj att suga på ärmarna - mellan tuggorna. Allt blev kladdigt...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen