• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • fru AM
    Lapinette skrev 2010-06-29 11:05:42 följande:
    AM - vad trist! Varför vill han flytta in om det inte uppfyller hans krav på "duschar"? Då är det väl bättre om han flyttar någon annanstans? När är det ni sticker iväg och får lite lugn och ro?
    För att han är precis den DJÄVLA TYP som jag anade när jag googlade på honom innan vi godkände bytet (dock hittade jag inget som vi kunde stödja ett nekande på). Fast nu har jag via kontakter hittat en tuffing till fastighetsadvokat så vi får se ...

Vi åker på torsdag!

Är det imorgon adoptionstanten kommer? Undrar om du får reda på vad det var som hade hänt sist ....?

• Lapinette

AM - vi får se hur öppen hon är och tack för tipsen gällande rabarbertårtan men jag tror det får bli glass eftersom det är så jäkla varmt just nu (fast imorgon ska det ju regna).

Trist att behöva bråka! Och hur skoj är det att sätta sig på tvären med grannarna innan man ens har flyttat in?

• nennesjuttioåtta

AM – *skickar onda ögat på idiothyresgäst*

• muggles

Lappis: det verkar svänga fort i din bransch! Här är det total sommarstiltje - jag tror jag tar halvdag idag med.

• Lapinette

... eller kanske vaniljvisp ... älskar det!

• nennesjuttioåtta

oooh vi har ju en tingapaj i frysen! Göttigöttaaaaaaa

• nennesjuttioåtta

vaniljvisp är ju himmelskt gott!!!!

Här är det också rätt lugnt, fast ändå mer att göra än tidigare men det beror ju på annat än sommartider. The thing gör sin sista vecka före semestern, men jag antar att hon kommer ringa lika ofta som vanligt eller maila så någon större skillnad mot när hon jobbar är de tinte, förutom att hon itne är här. Hur ska hon överleva?!

• muggles

AM: låter som en riktig testosterongubbe! Kläm åt honom ordentligt!

Har ngn möjlighet att lägga in rabarbertårtereceptet igen? Jag missade att spara det...

• Lapinette

Tingas Rabarbertårta

Räcker till en form 24 cm i diameter

Smet:

100 g smör

2 dl socker

2 ägg

2 dl vetemjöl

½ tsk bakpulver

Rabarberfyllning:

300 g rabarber

3 tsk potatismjöl

Topping:

100 g mandelmassa

Smörj och bröa en form, 24 cm i diameter.

Smält smöret. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda i mjöl, bakpulver och det smälta smöret i äggsmeten. Häll smeten i formen.

Skär rabarbern i 1 cm långa bitar. Blanda med potatismjölet. Häll rabarbern över äggsmeten i formen.

Riv mandelmassan över rabarbern.

Grädda i 175oC, mitt i ugnen, i ca 25 min. Kakan ska vara gyllenbrun och smeten ska ha ”stannat”.

Avnjutes med vaniljglass.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen