• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

På skoj var jag inne och tittade på vår Polare och så här ser fördelningen ut: Pinot noir 1/3, pinot meunier 1/3, chardonnay 1/3

• Lapinette

Maken hade förut fått för sig (knäppis!) att han inte gillade Blanc de blanc men han har ändrat sig .

• Lapinette

Sorry, som vanligt går jag igång när det gäller vin/champagnesnack.

Gällande Telis, var det bröllopsdagen som skulle firas?

• muggles
    Lapinette skrev 2010-06-28 11:16:53 följande:
    muggles - i Champagne kan det även vara Pinot Noir eller Pinot Meunier. Är det enbart Chardonnay kallas det för Blanc de blancs.
    Åhåå, tack för lektionen! Här kan man alltid lära sig ngt nytt
  • nennesjuttioåtta

hoppas ni hade en riktigt glad midsommar! Det hade vi iaf. Men jävligt mycket knott. Har inte hunnit läsa ikapp (än) och nu ska jag äta lunch med maken.

på er!

• BrudSommar2006

Telis, tack för länken!

AM, då litar jag på att du startar tråd om ingen gjort det innan dess! K-Rautas gungställning verkar vara precis vad vi är ute efter men vad det verkar finns det ingen butik på Öland eller i Kalmar utan vi skulle få åka ända till Växjö. Ska se om vi inte kan beställa hem en eller skaffa på annat ställe istället.

Lapinette, ju mindre chardonnay i ju bättre för min del. Härligt att det snart är klart med alla papper och sista besöket snart är avklarat!

• BrudSommar2006

Vickan, ja jag tänkte kolla med maken om det kan vara något.

• MSW

Jobbar alla, eller gör ni som jag och är ute och njuter av vädret? eller är det helt enkelt trådens "sommarkoma" som slagit till? Lugnt är här juh iaf..

• BrudSommar2006

Vi har varit hos doktorn på återbesök för att kolla Iris öra och sedan hos Iris kompis och badat i plaskpool. Nu äntligen börjar värmen bli uthärdlig, fast man ska ju inte klaga!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen