• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Telis

Åh, jag tror jag dööööööör!! Häromdagen gick det ett rådjur utanför vårt vardagsrumsfönster, vi har flera stycken rådjur som bor här utanför i skogen, men just det här såg ut att vara väldigt runt om magen. Och nu ligger det här igen, tre meter från huset, och bredvid går det allra minsta och färskaste rådjursbarn man bara kan tänka sig! Såååå litet! *awwwwwwwwww*

Måste ta foton nu! *bööööööööl*

• Lapinette

Telis - vad härligt med rådjurskid så där inpå knuten. Själv såg jag kaninungar och små doppingungar idag på min springtur runt Karlberg. Kaninen ville jag ta med mig hem (men fick inte för maken). Sååååå söt!

AM - vem är Gunnar?!

Annars tänkte jag önska alla en härlig Midsommar!

• Ore

Rådjurskid på bild i galleriet alltså I övrigt så gjorde det susen för lillkillens sovtider när han fick gröt på kvällen. Han somnade 1-2 h tidigare på kvällen, och sov 1-2 h längre på morgonen Sedan kom han dock av sig litet...? Nu är det "gny och gnäll-sovande" mellan någon gång strax före fyra och fram till sex, eller i bästa fall sju... Tror han drömmer...?

Hoppas alla fått tag på jordgubbar, att ni själva, makar samt barn håller er friska och att alla får en riktigt trevlig midsommar!!!

Själv drar jag mot västkusten, till orten där det enligt en populär romanförfattarinna mördas folk litet stup i kvarten, sådär... 

Nu är jag för övrigt litet mer lullig än jag tänkt bli, på en halv flaska vin... Tål inget nu för tiden

Godnatt sötnosar

• Telis

Jag hann aldrig ta något foto på kidet igår, när jag väl fått tag på kameran hade det gått in bland buskarna och lagt sig så jag såg bara en glimt av lite brunt med ljusa fläckar på. Imorse var mamman och TVÅ pyttesmå barn där, men då var det också för mycket blad i vägen för att jag skulle kunna fota, jag törs inte gå ut och störa dom heller. Åh, dom ser precis ut som Bambi, sååååååå söta!  

Nu måste jag stanna hemma hela helgen och vakta på dom så att det inte kommer någon räv och tar dom.

• Telis

***Totalt ointressant inlägg för alla utom möjligen PB***

PB, kommer du ihåg att jag frågade om en vit/isblå blomma som blommade samtidigt som scillan i våras? Av en slump råkade jag få se den i en trädgårdsbok och det visade sig att det inte var en ljus scilla ändå utan en porslinshyacint.

• Telis

Nej, nu måste jag tillbaka till mitt "barnvakteri".

Midsommarkramar!!

• porchez

Oj! Det här måste nästan vara rekord, över ett dygn och ingen har skrivit i tråden

Tolkar det som nåt positivt och att ni alla firar midsommar i det fina vädret för fullt

Själv ska jag trotsa lite ikväll och gå in en mörk biosalong, blir SATC2 ikväll.

• BrudSommar2006

Hej, ja alla verkar ha annat för sig. Det har vi också haft till och från men inte hela tiden. Iris har sovit två nätter hos mormor och morfar och jag tror inte att hon ville hem igen.

Vi var iväg och skulle dansa runt midsommarstången men det tyckte inte Iris något vidare om, hon blev ledsen.

Annars har vi ätit och druckit gott.

• Mrs  B

Glad midsommar till er alla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (lite i efterskott men ändå )

Igår morse fick Malte feber så vi fick ställa in vårt midsommarfirande och istället vara hemma med en mycket varm och gnällig mammagris..... Han var som ett "plåster" på mig så idag är det jag som har varit gnällig efter en dag och en natt med en varm Malte. Stundtals har det känts som om huvudet skulle sprängas......

Trotsade allt och gick ner till grannarna för lite grillning ikväll och det funkande fram till kl 20 då ville en gnällig Malte hem och hans mamma var inte sen att haka på.

Annars känns det som om livet rullar på alldeles för fort, allt snurrar på och jag är inne i sluttampen med intervjuer och funderingar på olika tjänster. Har än så länge bara fått ett erbjudande men MÅNGA löften men händer inget mer på måndag så tackar jag ja till det jag har fått. Och blir nöjd med det förhoppningsvis.   Måste landa i allt först bara.....

• Mrs  B

Telis = läste om tidiga mornar och det har vi haft ett tag här med.....   Under några veckor vaknade Malte alltid plus minus 4 och vägrade somna om. Efter någon vecka så drog vi ner på hans middagssömn och då började det att bli bättre. Jobbar jag så går han upp med mig strax innan sex men är vi lediga så kan vi sova tills sju.... Det jag vill säga är: HÅLL UT för det kommer bättre tider, och det INNAN de blir 15 år.

MSW = Tack för länken till galleriet!!!!!!!!!!!

Porchez = Verkligen bra tips från doktorn!!!!!

Oupsie = Grattis än en gång!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen