• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • viktualia

Nu alla söta trådvänner, nu börjar snart projekt stuva bilen och så vänds blickarna mot Roslagen och traditionsenligt midsommarfirande! Det visar sig om/när jag tittar in här... så:

STOR midsommarkram till er ALLA!

• Lapinette

Gla Midsommar Vickan och ha det så skönt i Roslagens famn!

• fru AM

Stor midsommarkram till samtliga trådisar, trådisbarn och trådismän. Samt trådiskatter, -hundar, -kaniner och andra ev. djur (?)

Håller mig innanför tullarna i firandet (Stora Essingen). Går att fira här med!

• Telis

Vickan, oj nej, jag vill absolut inte förskjuta Televinkens sovtider! Göta Petter, det skulle bli helt galet, han somnar redan alldeles för sent. Jag vill förlänga dem istället så att han somnar tidigare och vaknar senare, det kan väl inte vara för mycket begärt? Fast jag vill egentligen inte att han ska sova så länge som till nio, men sju vore lagom.

Tack muggles för tröst! Jag försöker som vanligt tänka att "det finns inte många femtonåringar som ...". När han är 15 så lär jag väl få tjata på honom att han ska gå upp.

Ikväll ska vi på finrestaurang med Televinken - håll tummarna för att vi slipper skämmas och inte blir portade!

Glad midsommar på er!

• sweetstreet

Vile bara önska er alla en FIN MIDSOMMAR111

jag ahr inte hunnit läsa ikapp alls den senaste tiden. Mycket nu,.....

Men som sagt ville önska er en bra midsommar och hoppas ni får fintv väder o god mat och trevligt sällskap.

Själv arbetar jag som vanligt imorogn men ska förhoppningsvis kunna gå lite tidigare från jobbet. Har en träff med en bloggkompis som råkar vara i stan och det ska bli skitkul att ses! liksom här i tråden kan man klicka med andra på nätet också! V ska nog ner till Battery park och delta lite i det svenska Midsommarfirandet som Svenksa Kyrkan fixar där. Förr var det Konsultatet som anordnade men det är ju ned lagt nu. Så vi får se hur detta blir. Vädret ser iallafall ut att bli fint. Om än kasnke lite väl varmt... Puh! Det är skiiiitvarmt här nu vilket jag tycker är lite jobbigt. Är inte så mycket för väldigt höga temperaturer och särskilt inte tillsammans hög luftfuktighet....

Men nu ska jag inte klaga.

Ha det gott tjejer!!!!!!

• fru AM

Telis/Muggles: så har jag tänkt mycket idag:

Inte många femtonåringar har fortfarande blöja, inte många femtonåringar kräver att få äta middag topless, inte många femtonåringar måste absolut balsanera på trottoarkanten hela vägen hem, inte många femtonåringar förefaller styrda av en inre, andra personlighet att lägga alla mat på bordet för att sedan sopa den ner på golvet. Inte alla femtonåringar är besatta av att ropa "hej din gamla kisskorv" till alla de möter. Inte alla femtonåringar MÅSTE varje dag gå förbi en speciell frisörsalong, sticka in huvudet och fråga efter Gunnar samt be om ett äpple (och få ett). I alla fall inte femtonåringar som inte är tvångsomhändertagna.

Trevlig helg! 

• porchez

tittar in och önskar alla GLAD MIDSOMMAR!

• Telis
    fru AM skrev 2010-06-24 19:12:28 följande:
    Telis/Muggles: så har jag tänkt mycket idag:  Inte många femtonåringar har fortfarande blöja, inte många femtonåringar kräver att få äta middag topless, inte många femtonåringar måste absolut balsanera på trottoarkanten hela vägen hem, inte många femtonåringar förefaller styrda av en inre, andra personlighet att lägga alla mat på bordet för att sedan sopa den ner på golvet. Inte alla femtonåringar är besatta av att ropa "hej din gamla kisskorv" till alla de möter. Inte alla femtonåringar MÅSTE varje dag gå förbi en speciell frisörsalong, sticka in huvudet och fråga efter Gunnar samt be om ett äpple (och få ett). I alla fall inte femtonåringar som inte är tvångsomhändertagna. Trevlig helg! 
    Är det där bara Livia eller är även Hektor inblandad?
  • Oupsie

Ville bara kika in och önska glad midsommar till er alla!

Kör försiktigt ni som ska ut på vägarna!

Telis, låter jättejobbigt med så tidiga mornar varje dag. Hoppas att han snart kommer att sova längre! *styrkekram*

Kommer inte ihåg allt som jag skulle kommentera, internetuppkopplingen är dessutom ganska kass så det är inte så lätt att gå tillbaka.

Piggelin, låter som att ni haft en skön semester . Stackars Amanda som fått vattkoppor. Hoppas hon kryar på sig snabbt. Tack så mycket, oväntat och chockartat var det men det börjar sjunka in nu. Vi är i USA så det är en bit bort.

Porchez, hoppas att det finns några trevliga killar på festen, eller åtminstone en trevlig .

PB, glömde att säga, tycker verkligen att det var toppen att du sa ifrån att du känt dig dåligt bemött. Det är viktigt att de för höra sånt också så att de förhoppningsvis kan ta åt sig och visa ett bättre bemötande i framtiden.

• Snorkfröken77

porchez - Vilken härlig ordination! Mer sånt!

fru AM - aha, vad synd att man inte kan använda öron från början! Tja, då får vi väl införskaffa en rövtermometer som Nenne skulle ha sagt och be till dem där uppe att vi slipper använda den...

Telis - 4.30, OMG! Jag är inte avundsjuk!
    Jag är ju lite av en planeringsmänniska så jag vill gärna ha lite förberett Hellre en sak för mycket än en för lite hemma

Nenne - Lol, aaah det är så skönt när magen sjunker (tror det var i mitten av v 34), innan sitter man ju och flåsar när man försöker äta för att man inte få luft. Fast kokosnöten och fogarna är inte jättemysiga, fortsätter det så här i 1,5 månad till kommer jag troligen vara skild eller iaf vara anklagad för mordförsök på någon stackare

BS - Ingen kokosnöt? lol. Fick du tag på några jordgubbar?

Piggelin - Vad härlig eran semster låter, som en riktig idyll!

Oupsie - Blir fnissig när jag ser dina inlägg, tror vi får döpa om dig till Oupsie Daisy Grattis än en gång!

Glad midsommar till er alla!

Kram!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen