• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

Sorry 875 ska det ju stå. Tjohooo!!!

• BrudSommar2006

Nenne, jag begrep inte ett ord men som stämningshöjare inför midsommar tror jag att den blir svårslagen!

Jocke ja, varför kan han heta så tro... hm.

Kort kommer, ska bara få ut dem ur kameran ni vet... nu till centrum för att sloss om de sista jordgubbarna.

Örontermometrar fungerar inte på bebisar men det har ni kanske klarat av redan.

Bröstvårtskräm, åk inte till förlossningen utan, ni överlever inte första dygnet.

Vad mer, äh, får återkomma.

• Lapinette

Lycka till i slagsmålet BS!!! På dem bara!

• BrudSommar2006

Jaha, 875 kr, ännu bättre.

Min mage sjönk förresten aldrig någon av gångerna så någon kokosnöt har jag inte upplevt.

Jordgubbar var det.

• BrudSommar2006

Äh, jag räknar med att det ska gå bra, jag håller fram Astrid nära örat på de framför.

• viktualia

BS - schysst taktik!!! *fnissar*

Ego 1- har just satt fart på projekt "minska FB-spridningen" och istället för att säga upp bekantskapen med folk så är nu min statusrad blockad från halva styrkan av "vänner" och när dessa "vänner" dyker upp i nyhetsflödet så trycker jag på "dölj". MYCKET nöjd!

Ego2 - Trollet har sovit risigt i natt igen. Vaknar en gång i timmen och har sig. Vi försökte med mer mörkläggning i natt, men det hjälpte inte. Antagligen är det hans lilla mage som försöker fatta vad riktig mat är... dvs smakportioner och gröt.

Telis - det låter verkligen grymt jobbigt att vakna så där tidigt! Som pendlare var/är godmorgondags 5.30 - men tidigare än så?!? ujuj!  Antar att ni testat en massa metoder för att förskjuta Televinkens sovtider..  Själv hör jag, förutom nyss nämnda sömnproblem, till de där som du är avundsjuk på... Trollet sover mellan 22 och 09 med paus för mat vid 05. Och vi fortsätter låta honom ha samma dygnsrytm som oss... Har nog kommit fram till att det funkar helt enkelt. Frågade BVC-sköterskan om det där och hennes kommentar var att annan dygnsrytm för Trollet inte är påkallat förrän han börjar på dagis egentligen...

• MSW

Tittar bara in för att önska alla en superbra midsommarafton, med påföljande helg!

Pussar och Kramar till alla!!

• muggles

Telis: Moa vaknade också jättetidigt (04.30 - 05.00) en period. Det varade ung från det hon var 6 mån - 9 mån, sedan började det bli framåt 06.00 osv. Hang in there!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen