• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • fru AM

När jag väntade Livia och skulle göra NUPP-Ultraljudet så hade jag blivit tillsagd att inte kissa innan eftersom de ser bättre om urinblåsan är fylld. Som jag kämpade för att hålla mig! Hade dessutom urinvägsinfektion just då så jag var SMÄRTSAMT kissnödig i väntrummet. När sedan UL startade så var urinblåsan FÖR stor ... så jag fick gå och kissa. "KIssa bara lite!" minns jag att UL-sköterskan ropade efter mig där jag sprang mot toan. Bara lite ... med UVI också. Jisses vilka minnen.

• Telis

Hurra, jag har ÄNTLIGEN haft framgång med mina samtal till vårdcentralen! Det tog bara lite mer än fyra veckor. Och nu helt plötsligt är det okej att jag får ett förnyat recept utan att behöva gå dit.

Idag har också Televinken lärt sig att vända sig från rygg till mage mer systematiskt och dessutom få med sig armarna. Från mage till rygg har han rullat rätt länge så nu blir det nog full rulle här. Lilla lilla gullegubben.

AM, jag har mejlat dig om lunch imorgon.

muggles, kul att du också gillade Ida Redig!

Nu ska jag sätta mig och lyssna igenom era musiklänkar från idag.

• BrudSommar2006

Telis, Astrid har hittills bara sporadiskt vänt sig från mage till rygg,  det blir nog mindre gråt och tandagnisslan när det sker.

• porchez
    fru AM skrev 2010-06-23 10:45:02 följande:
    Förresten: stor varning på stan för URDÅLIG hyrfilm: The ugly truth ((rom-com med Katherine Heigl) och jag brukar ändå gilla lättviktiga komedier ...
    ååå Nej jag som precis... hmm.. *hosthost* "fått" hem den

Ja tack iaf, då ska jag inte ha några förväntingar när jag ser den!

*fortsätter läsa ikapp* vilket tar tid när jag måste lyssna på en massa youtube-klipp, har fyra olika fönster upp ny för att lyssna på ett i taget

• fru AM

Porchez: NÅGRA små igenkännande garv blev det ändå framför filmen igår ... och vi såg den till slut. Men den går inte till världshistorien på något sätt.

• porchez
    muggles skrev 2010-06-23 11:39:38 följande:
     För övrigt kommer jag alltid att tänka på när vi träffades när jag hör den här: www.youtube.com/watch (för övrigt en jäkligt snygg video! Vilka ögon den mannen har!!!)
    Love It!! och honom Minns att det var min favortlåt sist jag var singel, (alltså innan jag träffade mitt ex) Sen blev hans och min låt den här:

Efter att han skickade mig ett mail med den texten, hade aldrig hört låten innan. Kan bara säga att jag i det ögonblicket blev jag kär...    Tyvärr dog hans romantiska sida så fort han blev "säker" på min kärlek

• porchez
    Telis skrev 2010-06-23 19:35:00 följande:
    Hurra, jag har ÄNTLIGEN haft framgång med mina samtal till vårdcentralen! Det tog bara lite mer än fyra veckor. Och nu helt plötsligt är det okej att jag får ett förnyat recept utan att behöva gå dit. Idag har också Televinken lärt sig att vända sig från rygg till mage mer systematiskt och dessutom få med sig armarna.
    Vilka framsteg idag! GRATTIS
  • snaily

Lappis (tror jag det var?)
    Jag ska INTE jobba i helgen, tack och lov! Jobbar heldag imorgon men sen blir det faktiskt lite lugnt midsommarfirande med mina päron.

Å vad mycket musiknostalgi ni spottar ur er! (spottar på ett positivt sätt alltså )
    Mitt ex och jag hade en "vår låt", nämligen

Men maken och jag har ingen riktigt... vi har nog för olika musiksmak... Jo förresten, möjligtvis den här, som sjöngs på vårt bröllop!

• porchez

AM bra då ska jag se på den nån söndag när jag känner mig så där totalt uttråkad! Det är såna tillfällen jag brukar gilla dyl. filmer

• snaily

Fy vad jag borde packa istället för att sitta här! Men det är ju så trist att packa, särskilt när man inte packat upp än sen förra Stockholmsvistelsen...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen