• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Piggelin1

Hej hej,

nu håller väl alla på att ladda inför midsommar, men jag tänkte att jag hoppar in & skriver lite när jag för en gång skull har en stund över! Hysteriskt här sen vi kom hem från semestern i Frankrike eftersom Amanda åkt på vattkoppor. Trodde att det var rätt lindirgt först, men i lördags slog det till ordentligt & det landade antagligen på långt över hundra prickar. Men nu är hon iaf på bättringsvägen, skönt!

Fast midsommar blir extremt lugnt - var bjudna på fest hos vänner, men eftersom A smittar fortfarande, så är vi ju knappast välkomna Så vi får mysa på eget håll istället, lite trist, men vad fasen, sen är det gjort & hon får det aldrig igen. Vår söta dagmamma var orolig för mig om jag haft det själv, eftersom det kan bli missbildningar på fostret fram till vecka 20 & det är ju precis där i krokarna som jag är. Men lyckades luska ut att jag åkte på det 1975, så då kunde man andas ut igen.

Visste ju redan innan Frankrike att det skulle bli hysteriskt på jobbet de fyra veckorna mellan resan & tills den riktiga semestern börjar, nu med vabbande, så blir det ju inte mindre stressande precis. Men vi har löst det genom att jag jobbar järnet förmiddagar 7-12, åker hem & avlöser mannen & kan sen fortsätta ett par timmar till på em/kvällen. Blir mer effektivt så än om man skulle vabba varannan dag.

Men nu idag på em har jag bestämt mig för att strunta i att koppla upp mig & jobba, det är ju trots allt midsommar imorgon. Hoppas på att mannen inte behöver sitta till sju idag med. Jaja, sen har vi ju iaf långhelg, äevn om jag nog måste klämma in ett par timmars jobb ngn av dagarna.

Jaja, nog om detta.

Alla kramar i världen till PB - fy, vad ledsen jag blev att det sket sig även för er Fasen vilken dålig statistik det är på ivf'er här i tråden, verkligen sååå himla sorgligt.

Oupsie - grattis till plusset! Vill minnas att det var lite oväntat/chockartat för Kängu också, när hon blev gravid. Hoppas ni har det bra på semestern, har lite dålig koll på vart ni är, mer än att jg insåg att det var rätt stor tidsskillnad.

Snorkis - vilken TUR att det inte var ngn fara, även jag fick skrämselhicka av läsningen innan jag förstod att det gått väl.

Såg lite bilder  galleriet från trådträffen - kul! Tänkte på er flera ggr där under dagen!

Hmmm, var det ngt mer... minns inte riktigt just nu

Telis - jag avundas inte Televinkens extremtidiga morgonvanor, hoppas att det ändrar sig så småningom.

• muggles

Jäkla kunder att skicka support requests NU eftm innan midsommar... GRRRR.

Just det ja - jordgubbar skulle man ju fixa till imorgon också.

• Piggelin1

Veckan på rivieran var guld, vi hade en underbar vecka med sol, bad, värme, underbar mat & kuskade runt i de små bergsbyarna & kuststäderna.

Hade hyrbil & väl där är det ju inga långa avstånd, men det kändes aningen scary att ha Amanda i en framåtvänd bilstol (som visserligen såg sprillans ny ut). Det är väl nästan bara i Sverige som verkligen rekommenderas stenhårt att barn ska åka bakåtvänt fram till fyra års ålder - i de flesta  andra länder i Europa verkar de byta de direkt från babyskyddet till framåtvänd barnstol, bakåtvända verkar knappt finnas. Nu gick ju allt bra, men jag är glad att vi inte smällde, för det ÄR ju verkligen farligare när de är så små fortfarande. Sen är jag ju onekligen aningen miljöskadad pga mitt jobb också...

Men perfekt med alla småstäder/byar nästan helt utan bilar - Amanda kunde springa omrking som hon ville nästan - lite skillnad mot Paris i höstas Men man lär sig!

Hmm, om jag skulle gå ut i solen igen? Satt ute med en kopp kaffe, men det blev nästan för varmt Om inte annat så är det dags att väcka lilla damen ur hennes skönhetssömn.

Om jag inte kikar in igen, ha en underbar midsommar allihopa!

• Lapinette

Jordgubbar har vi precis fixat liksom tändvätska och kakor som mamma efterfrågade. Kommer även ta med oss bubbel och lite annat gott att grilla . HOppas nu bara vädret fortsätter så här! Det är ju helt underbart!

Igår efter en härlig men kall kväll på Lydmars terass så promenerade jag hem genom stan (från Blasieholmen ... er som ej bor i Sthlm kanske vet vart Grand Hotel ligger?).

Annars så fick vi precis veta att grannens lägenhet gick för drygt 1 miljon mer än vad vi betalade för vår! Helt galet! Tänk om vi kunde räkna med samma slutsumma .. i sådana fall kan vi absolut gå upp i pris på vårt blivande hus.

Piggelin - trist med vattkoppor och galet vad många hon har. Själv hade jag typ 3 .. varav två var i ansiktet.

• snaily

Mäh, så har jag inte haft tid att hänga med er här idag HELLER! Och inte har jag hunnit skriva mitt jobbiga byråkratiska utlåtande (som ska hålla för granskning i rätten dessutom) jag borde gjort, blää, nu får jag ha det hängande över mig nästa vecka också. För vägrar skriva det under midsommarhelgen! Hoppas myndigheten i fråga har tålamod att vänta lite till...

Nu ska jag skynda mig hem från jobbet, maken har redan åkt hem så känner mig lite stressad för jag har inte packat klart och vi ska åka iväg så fort som möjligt. Undrar om jordgubbarna är slut på affären än...?

Vinkevink till Piggelin! Rivieran lät underbart!

Nenne
    Just det, har glömt svara - hur ser huden ut där Nancy saknar päls på nosen? Kan vara så mycket olika saker. Hon har inte skavt bort lite päls bara? Eller är det sårigt under? Du får maila en bild!

Ha en superhärlig midsommar allihopa!!

• Lapinette

snaily - ha en riktigt skönt Midsommar!

(verkar bara vara jag som jobbar fortfarande).

• viktualia

Lappis - en miljon MER är ju fullständigt tossigt! Här i hålan skakar vi på huvudet åt några som säljer en två år gammal kåk och tror att de ska få så mycket som 2,8 mille.. mysko! Även om det är nytt så ligger det granne med hus som är ute för runt 900... *skakar en bra stund på huvudet*

Lappis igen - skoj att se bilder från din fest, ser ut som ett lyckat arr i ostaffären!

Piggelin - vinkar glatt!

• Lapinette

Vickan - ja, speciellt då vi köpte vår lägenhet för "bara" några år sedan då alla sa att vänta, för priserna kommer att gå ned. Vi var 19 pers som budade på vår och den gick upp med 825 000. Lägenheten som såldes är verkligen jämförbar med vår då de ligger vägg i vägg dvs vi är de enda treorna som ligger högst upp.

Annars ...? Maken har åkt iväg för mc-lektion och jag har supersvårt för att göra det sista i arbetsväg för idag. Ska ge oss ut och springa när maken är tillbaka och sen ikväll blir det tacos och Corona . Åker ut till landet tidigt imorgon förmiddag och sen blir det traditionellt Midsommarfirande.

• Lapinette

Vickan - ja festen blev faktiskt över förväntan. Ägarinnan som jobbade vår kväll var suverän på att uppfylla alla krav som gästerna hade och hade fixat så fint med bubbel ute på flakmoppen och arrangerat så folk kunde ställa av sina tallrikar runt diskarna, stora kandelabrar med ljus brann i det innersta rummet (där maten stod) etc. Supermysigt!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen