Hej hej,
nu håller väl alla på att ladda inför midsommar, men jag tänkte att jag hoppar in & skriver lite när jag för en gång skull har en stund över! Hysteriskt här sen vi kom hem från semestern i Frankrike eftersom Amanda åkt på vattkoppor. Trodde att det var rätt lindirgt först, men i lördags slog det till ordentligt & det landade antagligen på långt över hundra prickar. Men nu är hon iaf på bättringsvägen, skönt!
Fast midsommar blir extremt lugnt - var bjudna på fest hos vänner, men eftersom A smittar fortfarande, så är vi ju knappast välkomna
Så vi får mysa på eget håll istället, lite trist, men vad fasen, sen är det gjort & hon får det aldrig igen. Vår söta dagmamma var orolig för mig om jag haft det själv, eftersom det kan bli missbildningar på fostret fram till vecka 20 & det är ju precis där i krokarna som jag är. Men lyckades luska ut att jag åkte på det 1975, så då kunde man andas ut igen.
Visste ju redan innan Frankrike att det skulle bli hysteriskt på jobbet de fyra veckorna mellan resan & tills den riktiga semestern börjar, nu med vabbande, så blir det ju inte mindre stressande precis. Men vi har löst det genom att jag jobbar järnet förmiddagar 7-12, åker hem & avlöser mannen & kan sen fortsätta ett par timmar till på em/kvällen. Blir mer effektivt så än om man skulle vabba varannan dag.
Men nu idag på em har jag bestämt mig för att strunta i att koppla upp mig & jobba, det är ju trots allt midsommar imorgon. Hoppas på att mannen inte behöver sitta till sju idag med. Jaja, sen har vi ju iaf långhelg, äevn om jag nog måste klämma in ett par timmars jobb ngn av dagarna.
Jaja, nog om detta.
Alla kramar i världen till PB - fy, vad ledsen jag blev att det sket sig även för er
Fasen vilken dålig statistik det är på ivf'er här i tråden, verkligen sååå himla sorgligt.
Oupsie - grattis till plusset! Vill minnas att det var lite oväntat/chockartat för Kängu också, när hon blev gravid. Hoppas ni har det bra på semestern, har lite dålig koll på vart ni är, mer än att jg insåg att det var rätt stor tidsskillnad.
Snorkis - vilken TUR att det inte var ngn fara, även jag fick skrämselhicka av läsningen innan jag förstod att det gått väl.
Såg lite bilder galleriet från trådträffen - kul! Tänkte på er flera ggr där under dagen!
Hmmm, var det ngt mer... minns inte riktigt just nu
Telis - jag avundas inte Televinkens extremtidiga morgonvanor, hoppas att det ändrar sig så småningom.