• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Mrs  B

Piggelin = Tror inte jag har sagt grattis till nr 2 så här kommer det GRATTIS!!!!!!!!!!!!

Lappis = Läste i tidningen att det var Malin (?) från Lets dance som hade övat valsen med Victoria och Daniel, hade inte det varit något för dig????!!!!   Kollade in dina bilder på fb från din fest och det såg ju hur mysigt ut som helst!!!!!   Så hade jag också kunnat tänka mig att fira.......

• Tinga

Hej i tråden! Tittar även jag in för ett Glad midsommar i senaste laget.

Hej Mrs B! Long time no see! Vad är det för tjänst du har fått erbjudande om? Fast? Kul att du åtminstone fått ett "riktigt" erbjudande och inte bara löften. Trist med Maltes sjukdom under midsommar.

Här har vi haft ett ganska traditionellt midsommarfirande hos kompisar. I år kunde vi t o m sitta ute och äta; minns inte när det hände på en midsommarafton senast. Idag har v haft en produktiv dag och klippt hela häcken runt trädgården. Jätteskönt att få det gjort. Det var en av sakerna på "to do"-listan för helgen. En av de andra sakerna som står där är att planera sommarens semester, och det är jag i full gång med nu. Det blir ca 10 dagar i Normandie, och därutöver tre nätter i Brügge, och kanske ett par till någon annanstans längs vägen. Kul att äntligen planera en lite längre trip igen.

På jobbet har det varit brutalt mycket den senaste månaden, men nu hjälpte jag säljaren att få iväg en rejäl offert igår, så det känns nästan som att jag redan gått på semester. Fast den känslan lär ändra sig när jag kommer tillbaka på måndag; måste planera besöket i Japan veckan därefter, plus att jag ligger back med massor av saker, pga det stora projektet jag jobbat med de senaste veckorna. Om två veckor är det iallafall semester på riktigt.

• Mrs  B

Tinga = Ja, det är kul att få lite riktiga erbjudanden också och inte bara lösa rykten..... Men inget är klart än så jag återkommer när allt har landat. Inga tjänster är dock fasta men så är läget i min bransch just nu så det är bara att gilla läget......

• Tinga

Mrs B - det kanske gäller ett lite längre vikariat den här gången, då?

• BrudSommar2006

Jodå, visst är Jocke kaninen.

När Iris var sex månader satt hon själv utan stöd men det kommer inte att hända med Astrid, ett par veckor kvar nu bara. Tänk vad tiden går. Jag ser lite fram emot när hon kan sitta så man slipper ligga på knä på golvet vid duschkabinen på samma sätt när hon ska bada. När hon kan börja sitta i badkaret själv och man kan avskaffa badbaljan kommer min rygg och mina knän må mycket bättre!

Det föll på min lott att köpa champagne till midsommar och tyvärr föll jag för en snygg flaska insvept i vitt och med en snöstjärna som typ nyckelring på. Jag lyckas alltid falla för såna där tricks istället för att köpa vår vanliga favorit, suck. Hursom så åg jag inte att det var en chardonnaybaserad flaska och det gillar inte jag så värst. Klantigt men alla andra var ju nöjda i alla fall...

• MSW

hej hej!!

Hoppas alla har haft en riktigt bra midsommar! Vi firade med bland annat mina föräldrar, och det blev en rätt så lugn kväll! Men vi var dödens sega i går iaf! Idag är här riktigt härligt sommarväder!

Lite dumt är att A har börjat halta lite, (och vi vet inte vad som kan ha hänt), men hur vi än böjer och trycker klagar han inte över att det gör ont, men eftersom han haltar BÖR han juh ha der.. Fast det var bättre i eftermiddag, men vi får väl se hur det verkar imorn, om vi ska ta oss in till vårdcentralen eller.. Ett annat problem är att min mormor, mer eller mindre konstaterat, har ett problem med alkholkonsumtionen... (det har varit ett halvdiffust problem ett rätt bra tag...) Kände att jag var tvungen att skriva av mig lite om det, men nu vill jag inte prata mer om det!

Tinga, jag har funderat lite på hur det går med ätandet hemma hos er nu? Var ett tag sen du skrev ngt om det!

MrsB: Så länken funkade? Vad bra! Hoppas jobbsituationen snurrar färdigt snart och löser sig på absolut bästa sätt!! (Är lite lagom nyfiken på vad det är för olika turer hit och dit..)

Nu kommer maken hem! (han har varit och jobbat några timmar)!

På återseende!

Kram!

• Ore

Mrs B: Trist att Malte varit sjuk, men ni verkar ju ha fått litet firande i alla fall... Hoppas det löser sig bra med jobb

Tinga: Planera semester låter riktigt trevligt Men det verkar vara en del kvar på jobbet för din del innan det är dags för semester, japanresa bl.a. Låter dock inte helt fel, men å andra sidan har jag lärt mig att tjänsteresor är normalt sett mest bara resor som håller en borta från hemmet...

MSW: Tråkigt med mormor, även om det inte verkar ha kommit ur tomma luften...

BS: Ryggen tar stryk av mycket som har med barn att göra, har jag insett. Och då har jag inga ryggproblem i övrigt, men tycker ändå det är jobbigt. Lider med er som har problem...

Porchez: Hoppas SATC var bra (Jag har inte hunnit iväg och se den än, får nog bli DVD på den...

Ego: Har haft ett trevligt midsommarfirande, men midsommarafton var blåsig så vi satt inne och åt (mest för lillkillens skull). Men med fönster åt tre håll och utsikt över vattnet så var inte det så illa heller. Maken som ville hem och bygga på huset, och jag som ville vara hemifrån och ta det lugnt kompromissade exemplariskt och åkte hemåt vid lunchtid Då hade jag fått ligga och sola på fm, och han fick jobba på em

Idag har köket börjat komma på plats i huset!!! Tjohoo!!!!!!! Har tagit sju evigheter ungefär, men så småningom kommer vi ha ett helt färdigt rum!!!

• viktualia

Ore - grattis till köket!!!

Ego - är hemma igen efter en mysig midsommar!!! Har dock gått omkring med förkylningskänsla i kroppen, insåg rätt snart att det var en släng mjölkstockning pga ACn i bilen och är så FRUSTRERAD så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag är ju en väldigt svettig typ så utan AC blir det lätt olidigt.. men vinddrag och mina pattar funkar tydligen inte. *ARG*

• Oms

Det här fick jag i ett mail ifrån babycenter och tänkte bara vb:a det här om ngn är intresserad att dela sitt liv så att andra får se hur vanligt det är:

Sökes: Deltagande i TV-dokumentär
    Redaktionen kontaktades av detta produktionsbolag angående deltagande i en seriös TV-dokumentär. Är du intresserad - eller känner du någon som du tror skulle passa och som är villig att delge andra sina erfarenheter? Svara då direkt till Ingela Widström nedan!

Ofrivilligt barnlös?

Meter Film & Television ska producera en dokumentärserie och vill under en längre tid få möjligheten att skildra ofrivilligt barnlösa på deras resa!

Dokumentärserien, ledd av en av våra främsta programledare, kommer att skildra par, homosexuella par och ensamstående som av olika anledningar har det svårt att få barn på naturlig väg.

Vi söker dessutom par som med hjälp av IVF-behandling nu blivit gravida.

Är du intresserad och vill få mer information, mejla Ingela Widström på Meter Film & Television. ingela.widstrom@meterfilm.se

i övrigt så var midsommar underbart mysig - vi var på ekbacken i åkersberga såsom traditionen bjuder och iår var också tv4 där och hela firandet filmades och var sen med till olika delar på nyheterna den o nästföljande dag

nu håller jag på o tvättar för nästa vecka är sista totalt galna jobbveckan innan semstern - sen blir jag ledig i 4 veckor med barnen och 2 av de veckorna ska min man hålla oss sällskap! men innan dess blir det till att jobba häcken av mig - dock börjar det med en AW på mosebacke imorn och slutar med en AW på loopen på fredag  så jag ska nog inte klaga

trevlig vecka till er alla!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen