• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Hattis

Känner igen det där med pinkeri inför NUPP AM, närpå omöjligt men jag fick till det i alla fall. Funderade på om det skulle bli ngt knas med vikten eftersom det var så oerhört noga - det kan ju gå rätt geschwindt att bli av med ett par hekto om man säger så.

Brudvals - vi körde på klassiskt - An den schönen Blauen Donau. Jäklar vad man får springa om man ska försöka få det wienervalsigt, men underbart var det

Borde definitivt packa nu, kör ytterligare en klassiker och åker direkt till landet efter jobbet imorgon. Glad midsommar till alla i tråden!

• viktualia

Håller med om att det är skoj med fredagsstämning!! hihihi! Själv laddar jag för årligt jättemidsommarpartaj... enligt principen "same procedures as last year"... fniss.. Skärgårdsidyll och allt! Men drar gör vi inte förrän imorgon och då med mellanlandning hos mina päron...

• porchez

snorkis - har inboxat dig nu, men gjorde det innan jag läste ditt inlägg här!

Men blir ännu mer nyfiken nu! Vet jag vem du är?

Kul att du kände igen LesMills, jag älskar dom också! Combaten är roligast tycker jag, men pumpen ger så mycket!  Love It!

• porchez

Fick världens bästa doktors order idag!

I lördags kväll så svimmade jag. Har aldrig gjort det tidigareoch det skrämmde mig rejält, mest eftersom jag var själv, vaknade upp på badrummsgolvet (kunde ha slagit i huvudet i handfat, toastol eller badkar) hade fullt med tända ljus i vardagsrummet osv. tankarna for på vad som kunde ha hänt.

Iaf. så googlade jag på detta och kom snabbt fram till att det förmodligen var blodtrycksfall och ingen farligt.

Igår kände jag mig yr på jobbet så täntke att det kanske är bäst att kolla upp iaf. Så jag ringde vår företagshälsovård (bästa förmånen, hade aldrig orkat krångla med VC) Träffade den urmysiga doktorn, som enkelt konstaterade att jag har väldigt lågt blodtryck. Men att jag ska sluta oroa mig och fortsätta leva, som han uttrykte sig. Samt att jag i fortsättningen inte ska dricka bara ett glas vin på lördagarna, roligate än så kunde jag ha det tyckte han

Så från och med nu, är det minst2-3 glas som hjälper, och klagar nån, säger jag att det är doktorns order

• porchez

Just det BS, om jag inte redan sagt det, kul med Jocke! För både dig och Iris...fniss...

• porchez

oh no! har precis råkat upptäcka att "mansgrisen" har en blogg! Kan självklart inte mer än låta bli att läsa och blir gång på gång påmind om vilket svin han är.. Tänk att jag en gång föll för det där...

• Oms

porchez - ja såna där mansgrisar är vi nog många som fallit för ngn gång i livet och av ngn konstig anledning etsar de sig fast under lång tid efteråt, om inte så för att man var så puckad att man lät värdefull tid tas i anspråk för dem. been there done that...

men himla skönt att du gott vidare ordentligt iaf!

och visst är det trist m klyschor av typen "när man misnt anar det" osv men det är ju oftast så det händer, det behöve rju inte innebära att man ska gå ut m vänner och INTE kika runt på möjligheterna men det kan också innebära att om man får kontakt m ngn en kväll så kanske det inte är han som man ska ägna all tid åt. Jag har vid två tillfällen när jag dansat med min dejt sett mannen med stort M och lyckats fånga honom fastän jag som sagt var på dejt med ngn annan. i första fallet varade relationen i 3 år och i det andra fallet så är jag ff gift med mannen i fråga

• fru AM

Snorkis: När bebisar är riktigt små så är örontermometrar lite för stora. JAg avskyr också rumptermometrar - men de känns som ett nödvändigt ont så där i början. SEDAN är öronvarianten guld värd!

• Telis

Innan jag fick barn var mitt mardrömsscenario att barnet skulle vakna kl 5.30 varje dag året runt. Hahaha, GUD så naivt! Skitungen brukar vakna kl 4.30, utom idag. Då var klockan 3 när han tyckte att hela familjen skulle rise and shine. Jodå, visst somnade han om efter drygt en timme men sen var det dags att gå upp IGEN kl 5.30. WHY, WHYYYY?!

En av mammorna i föräldragruppen berättade att hon vaknat vid halv tio häromdagen och det var bara för att telefonen ringde. Jag är GRÖN av avundsjuka! Jag blir nästan förbannad när jag tänker på att folk får ligga och sova så länge.

• Telis

Det där med vad man behöver och när är ju jätteindividuellt. Bröstvårtskrämen var det första jag packade upp på BB faktiskt så det var en jätteakut grej för mig. Så här i efterhand kan man ju säga att det mesta är lätt att fixa när man väl behöver det men jag tyckte att det var jätteskönt att ha ett litet lager med saker som kunde vara bra att ha. Visst, en del har jag inte använt eller kunde ha köpt efter förlossningen men det var som sagt skönt och ett sätt för mig att mentalt förbereda mig för bebisens ankomst.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen