• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily

Vill bara titta in med ett lätt oengagerat inlägg (sorry!) och säga Hej!

Midsommarhelgen var mycket trevlig även för oss. Umgicks med pensionärer som vanligt, passar maken och mig, hobbypensionärer som vi är. Mastodonttur i nationalpark på lördagen, lunchpaus på superfin och nästan öde sandstrand, doppade tån i Bottenhavet (kallt!). Efter 6 timmar och 12 km stenig, brant, svår terräng var Korven inte särskilt trött, jag ganska trött och maken tröttast.

Nu har jobbkaoset dragit igång med varannandagsjour och sjukt mycket att göra. Inget njuta av solen och sommaren här, tyvärr... För tidigt att ha nedräkning till semestern, men det är inte SÅ många veckor kvar i alla fall... tror jag. Ska nu fortsätta jobba. Om ni inte ser mig här på ett tag så är det alltså jobbets fel!

Lappis förresten
    KUL att det händer saker på adoptionsfronten! Håller tummarna för onsdagens besök!

• Oupsie

Hej hej

Låter som att de flesta av er har haft en bra midsommarhelg . Här har det inte blivit så mycket firande, men vi har ätit lite jordgubbar i alla fall.

Snaily, låter kämpigt med så mycket jour. Hoppas att djuren håller sig friska så att du inte behöver arbeta för mycket.

Telis, trevligt att fira bröllopsdag .  Har inget förslag själv, men jag tyckte att Mugglans förslag lät mysigt .

• Parnassia

H skrattar så att det hörs!

Lyckan är total och solen skiner!

Kram på er allihop!

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-06-28 19:35:20 följande:
    H skrattar så att det hörs! Lyckan är total och solen skiner! Kram på er allihop!
    Ljuvligt!! Kraaaaam!!
  • Oupsie

Piggelin, vad äskigt med din pappa! Hoppas att han blir bättre snart. Kram!

Porchez, undrar som Tinga, fanns drömprinsen på festen?

Tinga, låter som att du har gjort dig ordentligt förtjänt av en semester.

AM, trevligt med semester . Jobbigt att packa dock .

Lappis, lycka till på onsdag, om jag inte kommer in här igen innan dess.

Parnassia, det låter mysigt .

• Oupsie

Piggelin, Läskigt skulle det naturligtvis stå.

• Oupsie

Ego, det är skönt att vara iväg och kunna ta det lugnt. Är så trött! Vill sova mest hela tiden, "mensvärken" har börjat ge med sig lite, vilket är skönt. Illamåendet håller dock i sig och magen är så svullen, känner mig jättetjock . Har inte vågat mig ut till poolen en endaste gång än, inte bara på grund av magen, men mest på grund av värmen. Det är sååå varmt här *pustar lite*. Kan inte komma ihåg att jag haft så svårt att hantera värmen förr, även om jag gärna hållt mig lite i skuggan, men så läste jag att det är svårare att hantera värme eftersom man är varmare i sig, det kanske ligger någonting i det?

Hursomhelst, vi får eventuellt ändra på vår lilla roadtrip-plan för jag vet faktiskt inte om  jag orkar. Men jag kanske kommer att må bättre snart? Svårt att veta.

Usch,  ska skriva en arbetsansökan dessutom. Får sån ångest av att tänka på jobb och arbete och framtid . Även om jag är glad så finns det en hel del i vår situation som gör mig väldigt orolig. Hur ska jag någonsin få ett jobb? Eller ett kommer jag väl förhoppningsvis att få, men inom det som jag har utbildat mig till? Det kanske var kört ändå, om man inte fått ett jobb ett år efter examen? Vad vet jag, men jag har svårt att tänka mig att det kommer att bli lättare som gravid, eller efter man har varit föräldraledig utan att ha jobbat innan.

• Oupsie

Oj, det blev väldigt gnälligt. Sorry!

Det där angående poolen förresten, tänkte på det Vickan skrev om att man kan få pigmentförändringar om man solar när man är gravid. Kanske är bra att vara lite försiktigt då så jag behöver kanske inte känna mig som en tråkmåns som inte orkat gå ner till poolen .

• Oupsie

Kanske ska sluta spamma tråden och försöka göra lite nytta istället.

*vinkar till alla*

• Ore

Piggelin: Jobbigt med din pappa, men skönt att han verkar ha kommit lindrigt undan

Lappis: Tjohooo, skönt att hembesöket blir av nu! Läste förresten i mama-tidningen om en som adopterat, och som nämnde hembesöket. Något om att "de är inte där för att kolla ordningen i byrålådorna, utan mer för att se hur man förberett sig". Que? Alltså, vad exakt är det de ska få reda på genom hembesöket egentligen? Vad är syftet?

För om det är "förberedelse" - ska man då ha plats för barnrum, och en påse petskydd färdiga att användas? Annars förbereder man ju när det blir dags... Och det är ju inget man börjar med förrän man åtminstonde fått godkänt...

Oupsie: Det är nog ganska bra att hålla sig i skuggan. Jag var inte det minsta sugen på att sitta länge i solen när jag var gravid. Blev kanske totalt 5 gångers 30 min-solande hela förra sommaren Men vill man vara i solen så är det bara att vara extra noga med solfaktor! (Även i ansiktet, där är det nästan lättast att få pigmentfläckar...)

Angående jobb kan det väl inte vara så illa att det är kört att få jobb om man inte fått det inom ett år efter examen? Eller? I min bransch gick det också sådana "skrönor", men jag vet många som sedan fick jobb efter flera års sökande... 

Snaily: Hoppas på lagom mycket jobb, så att tiden till semestern går fort men känns vilsamt. (och riktigt lugnt på jourtid!)

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen