• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

Vår rabarber som var så stor förra året är som sparrisar i år så vi får väl köpa nya plantor till nästa år. Får köpa rabarber i år om det ska bli någon paj här men har sparat receptet i alla fall.

• Lapinette

Ja du vet när man har skrivit ett mail så vill man skicka iväg det. Annars fattar jag liksom inte vitsen med mail ... att få kunde jag, skriva funkade men sen blev det totalt stopp.

• nennesjuttioåtta

Telis skrev 2010-06-29 16:27:06 följande:
    Tinga, vi åkte till Göteborg! Fast vi åkte med kanalbåt på Göta Kanal i sex dagar med luxushytt, tvårättersluncher, trerättersmiddagar och drinkar i solnedgång på akterdäck.
    AAAaaaaaaw romantiskt så det förslår! 
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2010-06-29 16:35:53 följande:
    Ja du vet när man har skrivit ett mail så vill man skicka iväg det. Annars fattar jag liksom inte vitsen med mail ... att få kunde jag, skriva funkade men sen blev det totalt stopp.
    jo men jag fattade inte det med knappen, satt den på datorn eller?!? Jag har ju sändknapp också men det är ju i programmet så byter jag dator så ... följer ju sändknappen med programmet. Nä, nu blir det härdsmälta i casa Nenne
  • Lapinette

nenne - visst borde det vara så (och visst är knappen i själva programmet) men när de installerat Office så fanns det ingen sändknapp till mig. Har letat, uppdaterat (men supportens hjälp) men likt förbannat så är den bara borta (liksom lite andra verktyg som kan vara bra att ha). Som sagt var, helt jäkla sjukt!

• Lapinette

BS - var åkte ni på bröllopsresa?

• Lapinette

nenne - kan även tillägga att jag först ringde maken för jag var så förvirrad och han bad mig tillslut att sätta på mig glasögonen MEN det är faktiskt inte jag som är galen, blind eller knäpp. Knappen existerar inte!

• Telis

BS, jag försöker torka av under tiden också men den lille herrn envisas med att han ska styra in skeden själv i munnen. Sen kniper han åt så hårt om skeden att när jag ska bända den ur hans lilla hand för att ge mer mat så säger det bara *fläpp* så far skeden iväg och så skvätter det matrester i halva köket. Dessutom får han ju då mat på händerna som han sen sitter och viftar med så att det blir mat på stolen, på låren, på kläderna, på mig, i pannan, på golvet, ja .... kära nån.

Lappis, ingen sändknapp?!

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-06-29 16:36:29 följande:
    AAAaaaaaaw romantiskt så det förslår! 
    JA!
Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen