• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

Men Muggles, ha, det är väl klart att det är AMs makes fel!!!

Nu mot mataffären, får besök i eftermiddag. Får köra iväg dem tidigt så jag får veta hur det gått för Lapinette.

• Telis
    Ore skrev 2010-06-29 21:23:15 följande:
    Kan intyga att kakan inte smakar så mycket mandelmassa, som Tinga skrev så blir det mest småsött och krispigt av mandelmassan...
    Aha! "inte så mycket mandelmassa" säger Ore - nä, det blir ingen sån rabarberkaka här.

Jag tycker att majskrokarna smakar majs men det kanske frigolit gör också? Jag har aldrig ätit det. Fast jag gillar sånt där knäppt som oblater och kommer ni ihåg dom där rosa och ljusblå ufo:na med surt pulver i? Dom gillade jag också.

muggles, jag har redan en sån haklapp tack vare AM ( ), men den är fortfarande lite för stor. Det bästa hjälpmedlet just nu skulle nog vara ett par handbojor i miniformat.

Piggelin, åh vad skönt med din pappa! Läskigt att inse att föräldrarna börjar bli gamla och inte är odödliga.

Ja, vår bröllopsresa var väldigt mycket vi. Vi resonerade som så att eftersom den kostade som en Thailandsresa så skulle vi aldrig lägga så mycket pengar på den om det inte var något speciellt medan Thailand, Bali eller Maldiverna osv skulle man lätt kunna åka till när som helst om man nu vill det.

Piggelin igen, just Amalfi var vi inte så jätteimponerade av men Amalfikusten är heeeeeeeelt underbar!! Dit skulle jag jättegärna åka igen. Ska ni åka dit kan jag tipsa om en restaurang med tre Guide Rouge-stärnor som var riktigt rolig!

Hoppas ni blir sams snart, AM, så semestern blir riktigt härlig! Om jag inte hinner in igen: ha det jättejätteskönt!

Förresten, hur gör man med bilstolar och transferbussar och sånt när man reser utomlands med barn?

Lycka till i eftermiddag, Lappis!!
  • Ore

Ohh, hoppas Lappis och maken charmar soc-tant som bäst just nu

Handbojor i miniformat, haha Förstår till fullo vad du menar. Jag brukar dock ta två djupa andetag, tänka på Piff och Puff och inse att hur mycket kladd det än blir så äter ju lillkillen i alla fall. Så då ska jag inte bli irriterad över att det är kladdigt. Funkar bra för det mesta Tror han märker väldigt tydligt när jag blir irriterad/frustrerad, och det är ju inte direkt så att han reagerar genom att göra livet lättare för mig

Telis: Jag undrar om man inte skulle kunna göra rabarberkakan och ha kokos eller mandelflagor på istället... Och pudra litet florsocker över innan servering för att få det litet sötare... Och om min kaka smakade mandelmassa kan det ju bero på att jag tog dubbel mängd

Piggelin: Skönt att din pappa mår bättre

Snaily: Nej, det kanske är för mycket glesbygd för att det ska löna sig. Då måste man ju få ganska många jourutryckningar för att få in pengar... Men hur funkar det annars? Djursjukvård är väl inte statligt subventionerat, eller?

• Mrs  B

Hej hej!!!

Lite av en mellandag idag och det är sååå skönt. Simskola som vanligt och sen åkte vi till mormor och lyxade till det med Mc Donalds. Har absolut ingen mat hemma, måste handla ikväll, och hade ingen lust att storhandla med två gnälliga och hungriga barn....

Lappis = Lycka till ikväll!!!!!! Det kommer att gå fint!!!!

Telis = när vi hyrde bil på Teneriffa fick vi en jättefin och aldeles ny bilstol till Max, han var 11 månader då. I Spanien är det lag på att ha bilstolar så det var inga problem att kräva en riktig stol där. När vi däremor har åkt tranferbuss så har barnen fått sitta i vårt knä.

AM = Trist att bli osams innan ni ska åka iväg. Hoppas att allt reder upp sig snart! Här är vi också bra på att sura i semestertider eftersom vi vill så olika när det gäller semesterplaner och vad vi ska göra. Undrar också var man kan hyra stugor i skärgården????

Nu tänkte jag surfa runt för att hitta något att göra på den semesterveckan vi kan åka iväg på...... Bättre sent än aldrig eller?????

• Lapinette

Nu har damen gått och allt är bara frid och fröjd . Hon kommer att rekommendera oss och sa att det kommer även nämnden att göra ... inga problem allas. Komiskt nog så tog hon upp vår svagaste punkt precis när hon skulle gå, språket. Den del som den andra socdamen hängde upp sig på redan från början. Annars så var hennes möte här hos oss mer eller mindre som en fika. Visade henne runt och sen åt vi den otroligt goda rabarbertårtan (ångrar att jag vispade all vaniljvisp för jösses vad mycket vi har över) och pratade om resor, barn, nära anhöriga och fuskbyggen.

Så nu ska vi försöka samla in det sista och ha ett nätverksmöte i slutet på juli innan vårt ärende går upp i slutet av augusti. Tjohooo!!! Och hon tycker absolut att vi ska adoptera från Korea.

• Parnassia

Men vad då tog upp " er svagaste punkt"? Sa hon i ett andetag att hon skulle rekommendera er och i nästa att det fanns en svag punkt? Kan den punkten ställa till det eller bara nämnde hon den?

• Lapinette

Parnassia - hon sa inte att den var svag men det är den jag har oroat mig mest för då den förra socdamen tog upp den som en svaghet hos oss... att maken inte pratar svenska och det kan bli jobbigt för barnet med 3 språk ... kanske t o m 4 språk om vi får ett barn som redan har ett språk när det kommer. Vi sa att vi förmodligen kommer att vänja oss av med engelskan mer och mer och till barnet kommer jag bara prata svenska och Olivier bara franska.

• viktualia

Lappis - skönt att det kändes bra! Och vaniljvispen kan du blanda med mixade bär och frysa in som egen glass!

• Lapinette

Ahhh... kan man! Annars tror jag att maken skulle ta det som en superbra ursäkt att sätta i sig alltihop (han hatar att slänga mat säger han jämnt ).

Oj, shit! Inser att jag skrivit en tabbe här!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen