• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Oupsie

Det var säkert något mer som jag tänkte kommentera, men nu kan jag knappt hålla ögonen öppna här *zzzzzz*. Ska försöka somna, trots att det låter som en storm inne i rummet från ventilationen. Får nog ringa någon imorgon och fråga om det verkligen ska låta så mycket.

Ytterligare något som är väldigt intressant för er att veta gissar jag? Sorry.

*vinkar till alla* Ha en bra dag!

• Oupsie

Tinga, ok, och sen semester därefter? Trevlig resa, om jag inte tittar in här igen innan du åker.

• muggles

Lappis: härligt med mötet! Men ska det verkligen ta ca 1 år efter nämndens godkännande att få ett barn? Trodde det skulle gå fortare. Det är väl en jättefördel för ett barn att få lära sig franska redan från barnsben...

Australien / Nya Zeeland är grymma resmål - synd att er semester inte räcker! Annars kunde jag gett lite tips...

• Tinga

Oupsie - tack! Japp, semester därefter; den 14:e åker vi på en roadtrip i Europa, bl a till Normandie (ska bo i Bayeux) och Brügge.

Nenne - helgen kring den 14:e augusti kommer jag att befinna mig i dina trakter; ska på barndop. Om du fortfarande vaggar fram då kanske du har tid att träffas för en liten fika? Om du får träffa Piff & Puff kanske du kniper så länge det bara går, efter att ha insett hur mycket lugnare det är utan barn.

Fast jag måste bara få skryta lite om Piff & Puff; jag berättar ju mest elände om dem annars. Igår var vi på avslutande samtal på dagis för dem, för efter semestern byter vi till ett annat (pga geografiska skäl). Personalen tävlande nästan om vem som kunde säga mest gulliga saker om Piff & Puff, och en beklagade att hon hade tidig semester, för då skulle hon ju få några dagar mindre med Piff & Puff, och en annan var nöjd med att hon hade sen semester, för att hon då fick några extra dagar med dem. De fick jättemycket beröm för att de är sociala, hjälpsamma, alltid på gott humör, lugna när det behövs, kramgoa, osv. Som vanligt var det enda negativa maten. Samtalet slutade med att både jag och vår kontaktperson grät, och kramades länge. Hoppas verkligen att personalen på det nya dagiset är lika fantastisk.

• Tinga

Lappis - skönt att det ser så bra ut, men jag förstår att det kommer att vara lite nervöst tills nämndens möte är över. Är det därefter man bestämmer från vilket land man vill adoptera?

• nennesjuttioåtta

Tinga – aaaw vad skönt att höra sånt om sina barn från dagiset! Härligt!!!!!! OOH ska ni hit i krokarna!!! Hör av dig så klämmer jag (!) in en fika oavsett. Eller ja, om jag inte befinner mig på något ställe som heter BB. 

• Lapinette

Tinga - vad härligt med så mycket beröm!!!

mugglan - kötiden bestäms efter hur länge vi har stått i kö hos AC och det är nu 2 år medan det är 3 års kö till Sydkorea (just nu). 3 år för att få skicka iväg papper och sedan 6-9 månader innan man får åka och hämta sitt barn ... så nästan 4 år! Vi hade hoppats på att få skicka iväg våra papper i höst men då kötiden har ökat med 1 år (sen i fjol) så är det tyvärr inte möjligt längre. Som sagt, vi får hoppas kötiden minskar men jag är rädd för att det snarare kommer att vara det motsatta.

• Tinga

nennesjuttioåtta skrev 2010-07-01 10:21:00 följande:
    Tinga – aaaw vad skönt att höra sånt om sina barn från dagiset! Härligt!!!!!! OOH ska ni hit i krokarna!!! Hör av dig så klämmer jag (!) in en fika oavsett. Eller ja, om jag inte befinner mig på något ställe som heter BB. 

Nenne - vi kan ju ta detaljerna när det närmar sig, eftersom det kommer att hända något ungefär då som inte riktigt låter sig planeras i kalendern. Vi har semester veckan efter också, så vi kommer att se oss om lite i Sverige på väg hemåt. Ingen brådska med andra ord. Eventuellt ska vi låna mina föräldrars husbil, och ta en liten testtur (beror på om man kan montera barnstolar i den).

• muggles

Lappis: aha det är så tiden beräknas. Jäkla skit att kötiden är så himskans lång!

• muggles

Tinga: men vad härligt att få så mkt beröm för Piff och Puff!!!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen