• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • viktualia

Hattis - GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!! ååååå vad glad jag blir!!! Två plus efter megatråddejten är ju rätt coolt! "tur" att vi hann dricka lite bubbel tillsammans!!!

Lappis - håller med Nenne .... andas.... dessa puckon... gaaaaaaa

Passionsblomman - japp om du kapar en minaret så kommer du på nyheterna och får 15 minuties of fame! *tjohooooo*

Ego - varför måste Trollet BITA i gelehallonet när han ammar?!? Jag har ju mängder av mjölk och han har inga tänder. Ändå gör det satans ont ibland... *muttrar*

MEN det är ju FREDAG och efter dagens jobbinsats går maken på FEM veckors semester!! *VÅGEN*

• porchez

Men vad är det jag ser!!! När jag som minst anar det kommer ett PLUS!!! Stort Grattis! Åååh vad roligt  

Sen kom jag inte längre efter PBs länk, usch vad jag lider med personalen och övriga utsatt vid rånet.... Klarar tyvärr inte av att läsa närmare om det, då jag har tydliga minnen från det själv allt kommer upp igen...

Roligare ego sak är att jag har blvit bjuden på en tjejfest med några från gymmet så jäkla kul, vet inte om jag kan gå, eftersom det är semestertider men det "lönade" sig alltså att gå iväg på förra festen och missa tråd-dejten. Om det ger mig nya bekanta på nära håll...

• porchez

ser nu att jag som vanligt skriver hälften av vad jag tänkt och osammanhängade.

Jag menar är att jag precis läst ikapp och skulle börja kommentra, men hann bara till Hattis plus innan jag läste om rånter och då tappade jag allt. Anledningen är att jag själv jobbat på bank och blivit utsatt för liknande. Det blockar fortarande i huuvdet för mig när jag läser om liknande saker, pga. att minnen kommer upp....

• Ore

Försöker få litet datatid medan lillkillen leker

Hattis: GRATTIS till plus! Var du också ovetandes gravid vid tråddejten, alltså?

PB: Härligt att midsommar gick så bra, och BRA jobbat med att rodda allt kring hela veckan. Heja dig! Tråkigt att sonen missades att smörjas in...

Lappis: Samma diskussion hade jag med min syster igår... *Tröttsamt* Hon erkände visserligen (till slut) att det kanske inte var så att man kunde vilja ha barn så mycket att man därför inte blir gravid. Men hon trodde ändå att stress kunde påverka. Typ att man kunde ha obearbetade mentala grejer som orsakar en stress som påverkar kroppen. Jaha, tyckte jag, men det finns säkert de som har ohyggligt massa obearbetade trauman och liknande, och som ändå blir gravida. Jo, men vart tröskeln går är ju väldigt individuellt, tyckte hon. Jag sa dock till henne att hon snackade skit, och att om hon sa detta till någon som haft/har svårt att bli gravid skulle hon inte bli förvånad om hon fick en utskällning eller en smäll på käften Hon skulle försöka hålla inne med sina teorier, sa hon

Ego: Kan också säga att jag INTE är gravid. Inte för att jag trodde det, men läkaren jag var hos tidigare i veckan envisades med att ta graviditetstest. Och då började jag ju ändå fundera om jag kunde ha slarvat till mig ett plus på något vis? (Trots att det inte var så vansinnigt lätt att få ett plus när jag ville ha det...)

Det som proverna dock visade var bakterier i urinen, så penicillinkur mot uvi för mig alltså. Måste nu ta reda på om penicillin + vin är ok, annars börjar jag nog inte med kuren förrän efter helgens möhippa

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen