• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily

Godmorgon! Snigel som ser ljuset i tunnelns slut här! Snart är det måndag! Att regnet vräker ner gör inte så mycket.

Vickan
    Härligt det där lät!
    Du har inte läst min status på FB förresten? Jag är så bitter över att alla andra lever fantastiskt sommarliv just nu så jag knappt kan gå in där och läsa allt fantastiskt folk har för sig... Men om några veckor, då jäklar!

September
    Kul att er resa varit lyckad! Bamse barnklubb nästa gång, det blir grejer det!
    Vi ska på RUL om drygt en vecka. Vi fick ett extra UL innan alltså, men vet inte om det förtjänar att kallas organscreening...? Snabbt som attan gick det, fast läkaren verkade nöjd med att ha sett de viktigaste organen så det känns rätt ok ändå.

Ore
    Fyy för UVI! Du kan troligen lugnt dricka vin ändå, om du inte äter Flagyl eller tetracykliner (och det gör du antagligen inte), de flesta andra antibiotika är helt ok att kombinera med alkohol. I måttliga mängder förstås.

PB
    Har nog inte heller hunnit kommentera att er midsommar lät alldeles underbar! Där skulle man gärna varit gäst! Men klart det ligger vrålmycket jobb och planering bakom för att det ska flyta på. Hoppas det blir en trevlig tradition framöver men att sambon då inte jobbar nästa år.

Koko
    Hej! Vad har ni för planer för resten av sommaren?

Ååå det var säkert en massa mer jag skulle skrivit men har ju varit rätt bortkopplad den här veckan. Drömde en fruktansvärd stressdröm om jobbet inatt där jag var så vidrigt arg och ledsen på mina kollegor - tur att det inte är så illa i verkligheten, men jag tror jag vill ha semester snart!!!

Nu ska vi se vad den här söndagen bjuder på i jobbväg...

• viktualia

Snaily - jopp! Jag såg din FB-status. Och jag har förra sommarens högsommarvärme i kristallkart minne: Jag jobbade, var "nygravid, mådde apa, vara tvungen att avslöja graviditeten på jobbet eftersom jag inte pallade att åka buss, spydde väl en 8-10 gånger om dagen och ville bara att värmeböljeeländet skulle gå över.. SÅ jag njuter för både förra sommarn och denna sommarn på en gång.... hm...

(Och jag hör till "ta semester sent"-folket, så hade jag jobbat så hade jag inte varit ledig nu utan surat precis som du... men bevare dig, mig och alla andra från en sommar a la min förra...)

• snaily

Vickan
    Å fyy vad hemskt ja (din förra sommar), det minns jag ju hur vidrigt det lät på dina beskrivningar, får vara såå tacksam för att jag mår fysiskt bra bortsett från lite trötthet!! Hade nog inte pallat det här jobbet annars.
    Så jag förstår ju att du njuter i fulla drag nu, menar verkligen inte att misunna dig (och alla andra) ert sommarnjut!, bara det att det är en liten aningens synd om mig just nu.

Nåt sånt... hoppas ni fattar.

På tal om jobb, dags att åka iväg på sånt nu. (Måndag kväll, var ääär du?)

• viktualia

Snaily - det är absolut lite synd om dig!!! *skickar över lite lojt semesterlugn och en stor KRAM*

• Tinga

Hej svejs! Här kommer en direktrapportering ifrån Tokyo. Här är det inte direkt någon behaglig värme; runt 30 grader, disigt och typ 100% luftfuktighet har det varit idag. Men vilken stad - helt galen! Försöker fotografera allt knasigt jag ser, för att komma ihåg det sen. T ex finns det på offentliga toaletter en liten krok bredvid handfatet, och över kroken sitter en bild på ett paraply. På samma offentliga toaletter finns också en särskild barnstol inne i toalettbåset, som man kan sätta sitt barn i medan man själv sitter på toa. (Alltså barnstolen har ingen toalettfunktion, utan är bara till för att barnet ska ha någonstans att ta vägen (gissar jag)).

Jag har iallafall sett till att maxa upplevelserna idag, och Tokyo är verkligen en kontrasternas stad. Önskar bara att man kunde fånga alla ljud på (still)bilder också.

• Tinga

Klockan är 22 här nu, så jag borde egentligen gå och lägga mig, med tanke på att jag har två femtimmarsnätter i bagaget, men vem är trött när ens "inre" klocka bara är 15?!? Borde tagit med något tråkigt att läsa, så att jag hade blivit sömnig.

September - vad härligt att ni fick en skön semester. Jag kan tänka mig att det är lite bökigt att fara runt med en tvååring i släptåg, och just därför ska vi bara bo på ett ställe i Normandie i sommar. Hade det bara varit maken jag hade det säkert blivit uppdelat på tre ställen (9 nätter totalt). Nu kände vi att om det ska bli semester får det inte bli för många "upp- och nerpackanden".

Snaily - skickar en kram och hoppas att du håller ut tills semestern kommer.

Hattis - om det nu är någon fördel med att din man inte var hemma när du testade så är väl det att du verkligen kan hitta på något kul sätt för att berätta det. Men jag förstår förstås att du velat dela den vetskapen med din man meddetsamma. Kram och grattis igen!

Tack för alla Piff- och Puff-grattis också förstås!

• Tinga

Vickan - de anonyma bilderna kan jag lägga upp i mitt BT-galler här sen. (Eftersom jag inte finns på FB. ) I många avseenden känns japanerna otroligt barnsliga. Var inne i en pachinko-spelhall (typ flipperspel) där vuxna människor verkade sitta och fördriva hela dagarna. Ljudnivån var vidrig, så jag drog mig ut igen så fort jag fotograferat.

För att visa att jag tar seden dit jag kommer har jag blingat min mobil med en Hello Kitty-figur.

• Telis
    Tinga skrev 2010-07-04 15:08:47 följande:
    Klockan är 22 här nu, så jag borde egentligen gå och lägga mig, med tanke på att jag har två femtimmarsnätter i bagaget, men vem är trött när ens "inre" klocka bara är 15?!?
    JAG!! *viftar med båda armarna* Fy fanken, ust nu skulle jag kunna somna stående i ett hörn ute i trädgården om jag bara fick.
  • Telis

ust=just Orkar tydligen inte ens trycka på alla tangenter...

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen