• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

snaily - läskig dröm men praktiskt att förvara bebisen med maten !!!

porchez - jösses vilken idiot!!! Trist att du råkade ut för en sån nöt!

Är alla andra på semester??

Själv kör jag min sista vecka på jobbet sen drar vi söderut ... fast vi har bara 2 veckor (så blir det när man inte kan hålla sig hemma under vinterhalvåret). Fast jag tycker det är helt ok att vara hemma när solen skiner och man har ljumna kvällar ute på balkongen och härliga helger på landet.

• nennesjuttioåtta

hejsan alla solslukare! Här jobbas det för fullt och eftersom the thing är på semester så har ajg rätt mycket att göra så jag hinner inte in här. Skönt att ha något att göra, dagarna går ruskigt snabbt då! men jag hänger inte riktigt med i svängarna här då istället...

Intressant o Japan, Tinga. MANETER?!?! Är det såna man eter?  

Snaily, hahaha bebis i bullpappret! 

Porchez – du får väl sprida rykten om hans pekfinger till penis eller nåt. (moget, hahah!)

Mugglan – KRAAAM!

BS – ha det så skönt på Öland!

Hattis – ååååh hur berättade du för maken då?!?! Fy fabian vad skönt att ni plussat igen, hoppas det går fort fram till KUB/NUPP nu!

Ego – var i stockholm i helgen, det blev ingen aktivitet pga punktering på zorben, men vi badade i en sjö och jag njöt av att vara relativt lätt. Ända till jag skulle gå upp, jäklar vad tyngdlagen drog mig till backen! Håhååå! Inatt har jag faktiskt sovit nästan hela natten, vaknade först vid 5 när Nancy som vanligt sprang över oss med lite pip för att meddela att hon var inne (altandörren öppen). Vet inte när det hände sist, men idag känns foglossningen bättre igen så det har väl ett samband. 

• nennesjuttioåtta

nu ska jag jobba hemma resten av dagen, får hem fönsterputsare! Så himla skönt! Den där randen av nosavtryck 15 cm upp är iofs rätt rolig men... 

• Lapinette

Ahhh... missade jag nennelainen!!! KRAM på dig i värmen.

• nennesjuttioåtta

hej lappelainen! KRAm på dig med! Här är det rätt svalt och skönt idag faktiskt, typ 25 bara.

• Lapinette

nenne - det är ganska "svalt" här också fast på mitt rum (övriga kontoret är svalt) så är det vaaaarmt! Fattar inte varför just mitt rum är det som inte klarar av att hålla kylan under sommarmånaderna. Har suttit med öppet fönster men blir yr i huvudet av avgaser och ljud.

• Lapinette

Skoj att du har så mycket att göra! Själv sitter jag själv idag men hade sällis igår och kommer att ha det resten av veckan av en kollega.

• nennesjuttioåtta

vi har som tur är väldigt svalt på kontoret trots att vi inte har AC. Norrsida, tjocka stenväggar + pansarglas så inomhus är det helt OK. Nu är jag ju iofs hemma så här står alla fönster på vid gavel nu för att vädra ur värmen som samlats i flera dagar. Det började dugga precis så jag fik sätta mig inne för att jobba istället. Motivationen blev ju sådär hög av att sitta hemma, hahahah!

• nennesjuttioåtta

jag jobbar helt ensam fr o m nästa vecka och veckan därpå innan jag går på semester. Yei...

• Lapinette

Själv ska jag ut i luften för att posta vårt läkarintyg + ena referentbrev till var handläggare på Soc. Nu saknas bara ett papper och vi är klara... ja förutom att vi ska godkännas av nämnden.

Skönt att jobba hemifrån. Det ska jag göra på fredag (samt att passa på att tvätta inför semestern).

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen