• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

pb - kroppsspråket är det bästa språket!

• nennesjuttioåtta
    Tinga skrev 2010-07-06 14:55:40 följande:
      Men jag såg i en park i Tokyo häromdagen en kvinna som kom körande med två hundar i en barnvagn. Inte fanns det några barn i närheten heller, så jag tror på allvar att hon enbart använde vagnen för hundtransporter.
    www.pettio.com/
  • passionsblomman

Tinga skrev 2010-07-06 14:55:40 följande:
      Men jag såg i en park i Tokyo häromdagen en kvinna som kom körande med två hundar i en barnvagn. Inte fanns det några barn i närheten heller, så jag tror på allvar att hon enbart använde vagnen för hundtransporter.

nennesjuttioåtta skrev 2010-07-06 15:07:06 följande:
    www.pettio.com/

Men herregud!

• nennesjuttioåtta
    passionsblomman skrev 2010-07-06 15:04:50 följande:
    Det där med språk, jag är en sådan där omkringflyttad pesron som-tyvärr-tar efter precis den dialekt som talas för ögonblicket. Det innnefattar även invandrare och brytningar på olika språk, pinsamt nog. Jag börjar verkligen låta som de själva gör och jag bara väntar på dagen då någon spöar mig för att jag härmas...Så, jag har ruskigt lätt för språkmelodier kan man säga, men jag kan inte en massa språk för det. gentligen hade det varit roligt att plugga språk, för oj vad kul ATT kunna!Jag har ju iofs läst teckenspråk på heltid i två år, så det kunde jag ju förut iallafall,innan allt föll i glömska.
    Jag har iofs också rätt lätt för att härma dialekter, och har ju gehör och så så jag borde ha bra förutsättningar, men sen faller det på grammatik och att jag inte vågar prata... Däremot härmar jag inte personer som jag pratar med. .-) The thing tror ju hon är likadan som dig, att hon tar efter hur andra pratar. Men det är bara det att hon kör samma sorts hittepådialekt (någon blandning av göteborgska och riktigt dåligt skådespeleri i en såpa) oavsett om människan i andra änden av luren pratar skånska, norrländska eller rikssvenska. Vi har kommit på att hon alltid har den "dialekten" när hon vill verka viktig och det är så störande så jag vet inte vart jag ska ta vägen. HAHAHAHHA!
  • nennesjuttioåtta

Vad hände med att hundarna kunde gå själva, är det bortavlat?!?!

• Liten med Mindre

Sommarhälsningar!
    Grattis till Hattis o Oupsie! Skoj med plusitiva nyheter!

Trevlig semester ni som kommit igång.

MSW - lycka till med potträningen. Mindre är måttligt sugen - säger inte riktgt till när det är på G. Funkar ju i trädgården på landet, men kanske inte så fint i stan.

För övrigt är det pålandet vi härdar ut i värmen. Mina snälla föräldrar tar hand om oss o avlastar genom att leka med Mindre, laga mat etc. Guld värt! Lilleman växer så det knakar - trots att jag ägnat en vecka åt att vagna bort alla nattmål utom ett. Gick över förväntan - hittills. Hoppas på bra fortsättning.

Får återkomma, dagishämtning.

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-07-06 15:07:02 följande:
    pb - kroppsspråket är det bästa språket!

Apropå kroppsspråket:
    Här testas det för ÄL varjemorgon. Kroppen säger ÄL sedan någon dag tycker jag, men ingen glad gubbe än. I bipacksedeln står att testet bara kan läsas av digitalt så man ska inte bry sig om de streck man kanske ser på stickan. Men vaddå? det är ju en exakt likadan sticka som på de tester som inte är digitala? och det har hittills varit först ett streck, sedan ett mycket svagt till som ökat i styrka för att imorse vara nästan jämnstarkt med det första. Det tolkar jag som att det kommer att vara glad gubbe imorgon. Typ. Så var det förra gången iallafall.
    Därför är jag väldigt glad att det är lite svalare idag för vem fasen överlever sex i sådan här hetta?

Så, efter fotbollen ikväll blir det ett sådant där spontant, romantiskt och glöm inte-aaavslappnat-ögonblick igen. Vare sig vi vill eller inte.

Inte för att chanserna är stora, med min enda öppna äggledare och åldern och hela killivitten, men faktum är ju ändå att den lilla lilla chansen finns.
    Det hade varit FÖRBANNAT coolt att så att säga knäppa den sista ivf:en på näsan måste jag säga.

• Lapinette

pb - det är lite svalare nu så passa på!!! Vi hade superbra sex i natt men jösses det var länge sen ... en dryg vecka för i helgen har vi varit på landet och där går det liksom inte .. och snacka om värme och två olika sängar och hela fadderullan.

• Tinga

nennesjuttioåtta skrev 2010-07-06 15:07:06 följande:
    www.pettio.com/

Sån't händer bara i det här landet, känns det som!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen