• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily
    porchez skrev 2010-07-06 19:44:31 följande:
    måste berätta om en bekant till mig som får orgasmer i sömnen om hon inte fått det på "rätt sätt". För några år sedan var hon och reste  ca 2 månader utan pojkvännen med med en tjejkompis, och vaknade då mitt i nätterna av en orgasm. den andra tjejkompisen låg sött och sov bredvid... 
    Det där är min stora skräck när jag delar rum med någon annan än maken, det brukar nämligen hända mig också ibland! Men tror jag visar det rätt diskret utåt som tur är.
  • snaily

Min man brukar också vägra pannkakor om det inte finns (hemlagad) ärtsoppa också, det är inte mat enligt honom utan efterrätt. Och även i kombination med soppan blir det aldrig vanliga tunnpannkakor, utan ugnspannkaka eller raggmunkar.

Porchez
    Förstår lite vad du menar tror jag. Hoppas du reder ut dina känslor för "idioten".

• porchez

stog i duschen och fick lite ångest över vad jag nyss skrev, in bland skiver jag saker innan jag ens har tänkt det tror jag men men, ang. den här "idioten" så vill jag bara förklara att det som står ovan, inte är genomtänk än, även om det är den enda jag tänkt på sen i lördags

snurrigt värre, I know

• porchez

hos mig gör jag endast fläsk-ungspannkaka. Det är riktig mat för mig, ärtsoppa tycker inte om Blandar alla möjliga mjölsorter för lite grövre pannkaks smet.

Annars så älskar jag vanliga tunnapannkakor, och visst är det mat, bara det att jag inte unnar mig själv så "onyttig mat" annat var det när jag var sambo
    Mitt första gräl med mitt ex, var att jag vek pannkakorna fel

Bra snailt att du förstår mig, för det gör jag ju knappt själv

• porchez
    snaily skrev 2010-07-06 19:49:37 följande:
    Det där är min stora skräck när jag delar rum med någon annan än maken, det brukar nämligen hända mig också ibland! Men tror jag visar det rätt diskret utåt som tur är.
    Den här kompisen är för öppen för att inte kunna dölja det, hon berättar gärna om det! och jag måste säga att det är en kul story.. Hon vaknar upp där mitt i natten, kollar vart hennes väns händer är, ser att hon sover. Så hon lägger sig ner och sömnar nöjt om
  • Liten med Mindre

Pannkakor - efterrätt, helst med soppa av någon sort före. Fast med barn hemma blir pannkakor lätt en räddning när inget annat finns. Inte alltid man orkar skära grönsaker till soppan. :--)

Sexliv - vi jobbar på saken. Men jag tillhör kategorin som tappar lusten helt under graviditet o amning. Fast jag kanske borde gå och göra slag i saken när jag knåpat klart här...

Piggelin - jag glassar inte runt särskilt. Är lyckligt lottad med 20 h hos dagmamman, fördelat på 3 dagar, vilket ger hyfsad utdelning i samvaro med lilleman. De som glassar lite mer är de i Stockholms kommun som får 30 h. Lyx för de flesta. Samtidigt som jag får dåligt samvete att tänka att tid utan Mindre är lyx.

Nu, ska vi se om veckans träningspass kan påverka formen något...

• porchez

träningsfråga till er hurtiga i tråden! Jag får ofta svårt att sova efter ett hårtträningspass, speciellt när jag kört mycket ben. Igår efter ett hårt spinningpass, så värker/domnar den i benen på kvällen när jag slappnar av i sängen... Vilket leder till att jag får svårt att somna. Jag tränade vid 18-19 och gick och la mig vid 23, så jag har haft gott om tid på mig att varva ned, drack en proteindryck efter träningen. Så det borde inte vara av det heller?

Idag körde jag Pump som i det nya passat har grymma utfall, nu känner jag den där känslan i benen redan nu, när jag sitter och slappar i soffan. Pallar inte en vaken natt till. nån som vet vad detta kan bero på?

• MSW

*sällar mig till skaran som inte är helt nöjd med sexlivet* Skulle vilja vilja mer (som ni varit inne på tidigare).. Men vi är hyffsat duktiga på att pussas och ta i varandra.. Och kramas och klämmer ibland också!

• viktualia

Snorkis - bra med rapport! du får komma in lite då och då och rapportera!!! *kramar*

Porchez - fascinerande med kompisen som berättar sånt... riktigt SÅ frispråkig är inte ens jag.. fast jag tycker att jag babblar om allt.. men just mitt sexliv är nog en av de saker som jag sällan pratar om. Gravidorgasmer - var det mycket risigt med. Ett tag trodde jag att knappen var "ur funktion", sämre orgasmer än under graviditeten har jag aldrig haft.

Sexlivet går på lågvarv här, men efter noll och intet så är vi i alla fall uppe på lågvarv. Så länge jag ammar så tar jag inte ens av mig om överkroppen när vi sexar, för HUR upphetsande skulle det vara med läckande bröst mitt i akten?!? Näee.. det dröjer nog innan jag betraktar mina bröst som något som har med sex att göra igen..

(här blev det avbrott för sensation! Trollet vände sig från rygg till mage för första gången, vrålnöjd bebis och likaledes föräldrar)

Snaily - lät jobbigt med handen! 'stackars'

• Piggelin1

Liten,

jag lät kanske lite tyken där när jag skrev "glassade", men jag hoppas/tror du förstår hyfsat vad jag menade Herregud, 30 h, det är ju i klass med när man jobbar

Måste bero på att det är många som betalar mkt skatt i Sthlm, eftersom det finns pengar till det

Ngn frågade för länge sen om vi kollat upp vad det blir, eftersom vi gjorde fvp. Flera kompisar (dock ingen som bor i Gbg) har frågat om vi klickat på länken för att kolla - "Vilken länk??!, har varit mitt svar. Fick ett masskopierat brev med posten där det stod att allt var som det skulle med trisomi x, y, & z (minns inte numren), kopia var skickad till MVC & så med vänlig hälsning Östra Sjukhuset - typ... Men vi hade valt ändå att inte veta, om vi fått möjligheten (tror jag iaf), känns roligt att det finns lite överraskningsmoment kvar liksom.

Nenne förresten, 36 dagar - heeelt galet! Snart är du morsa

Verkar förresten som om jag redan åkt på foglossning - klart irriterande, det är ju långt kvar fortfarande. Hade ju det på slutet med Amanda, minns inte när det började, men skulle gissa på vecka 35 & framåt. Men inte strax efter halvtid som nu! Jaja, det är är bara att bita ihop & så hoppas att det försvinner efter förlossningen . Några få månader till av hela mitt resterande liv - mantra

Lappis förresten - jag har nog inte kommenterat hembesöket ni hade! Vad gott att höra att det gick bra & att soc-tanten kommer att rekommendera er i augusti! Iofs tänkte jag ingenting annat i ert fall, men åndå! Varje litet steg i rätt riktning är en delseger på vägen mot målet!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen