• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-06-21 17:01:03 följande:
    Här får man knappa in sitt telefonnummer och så säger de "vi ringer upp dig omkring kl **:**" och det brukar stämma på minuten. 
    Ja, det är för att ni är normala där uppe! Så var det på min vårdcentral inne i stan också men här ute på landet verkar man vara tjugo år efter.
  • Telis

Och det där jädrans SMHI har ändrat midsommarprognosen från sol och varmt till regn, mulet och drivis. FÅR man verkligen göra så?!

• Telis

Hoppas mr T vaknar snart, han bajsade för flera timmar sen men han sov så gott, och gör det fortfarande, så jag har inte haft hjärta att väcka honom. I normala fall sover han ju bara 45 minuter men nu har han sovit i tre timmar! Crazy!

• Telis

Fast snart kommer det att ringa på dörren när dom kommer med vår matkasse, då kanske han vaknar.

Vad gillade ni provkassen, AM?

• viktualia
    Telis skrev 2010-06-21 17:04:03 följande:
    Ja, det är för att ni är normala där uppe! Så var det på min vårdcentral inne i stan också men här ute på landet verkar man vara tjugo år efter.
    Så funkar det här också, att de ringer upp efter att man har valt tid... Tröttsamt att de ska vara så efter ute hos dig "på landet". Hoppas att det fixar sig snart!!
  • BrudSommar2006

Snigeln, trist att inte få bättre svar men bra att allt såg fint ut! Astrid var riktigt lynnig i magen och ibland gick det en hel dag och natt utan att jag kände rörelser men så precis när man börjat inse att det är kört så hörde hon av sig igen!

• BrudSommar2006

Teli, men vad är det för jäkla husläkare du hittat, byt! Vår har reception med uppringning, alltid samma dag.

• BrudSommar2006

Telis, jag har hela tiden tänkt att har man frysta ägg så behåller de ju den åldern kvinnan hade då och då var åldersstressen borta men det stämmr inte då?

• fru AM

Telis: Vi gillade provkassen väldigt mycket! Speciellt den där rätten med räkor och pasta var supergod. Vi kommer definitivt fortsätta i höst och förmodligen ta kasse härifrån: www.mathem.se den andra veckan som inte Linas levererar

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen