• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • fru AM

Snaily: jag tycker det låter bra! Får bra vibbar! Frånsett att läkaren var stressad då ... det kunde hon väl inte rå för men de borde ha avsatt mer tid för er. För er var det här besöket ju en stor grej medan det för dem "bara" var en del av arbetsdagen. Nu håller vi tummarna att lill-Snigeln visar fortsatt gott gry hela vägen till RUL och vidare! Kram!

• snaily

Telis
    Vad galet irriterande med din husläkarjakt!
    Jag brukar irritera nästan ihjäl mig när jag ringer sjukvården och det är upptaget hela tiden, när man till slut kommer fram säger telefonsvararen "vi har telefontid mellan klockan 9 och xx" - och ja? klockan är ju typ kvart över nio nu, öppna telefonjäkeln någon gång då!

BS
    Åå vad mysigt med liten Jocke snart! Härliga bilder på fejjan förresten!

• Telis

Gah för stressiga läkare!! Men hoppas att det känns bra nu då så att ni inte behöver oroa er (mer än vanligt)!

• fru AM

Detta med läkarbesök ... alltså man blir galen. För några veckor sedan fick jag ju för mig att jag hade cancer - vi hoppar över varför just nu men jag kände ett starkt behov av att låta en läkare kolla på det. Jag ringde min vanliga gyn. Han hade väntetid på 2-3 månader ... Då ringde jag Danderys Gynakut och blev kopplad till Vårdguidens sjukvårdsrådgivning, fick beskriva mina symptom och hon sa att det där låter ju inte så bra men det är inget akut som du kan åka till gynkuten med. Nähaä sa jag - vad ska jag göra då? Gå till din vanliga gyn, sa hon ... Fast när hon hörde väntetiden där så kom hon på att de kunde dela ut några semi-akuta tider hos olika gynekologmottagningar - om man ringde tillbaka efter kl 15. 

Några timmar senare kom jag på att jag gått till en annan gyn en gång för fem år sedan och ringde dit (Sophiahemmet) på vinst och förlust för att se om jag var kvar i systemet (mottagningen på Ultra-Gyn som ni tidigare tipsat om tar inte in nya patienter). Som tur var fannas jag kvar och fick tid en vecka senare. Inte lätt att hålla olika knölar och oro i schack om det är så svårt att få gyn-tider i denna metropol!

• Telis

Hahaha, "gå till din vanliga gyn" - jo, tjena, min vanliga gyn har en väntetid på 3 månader. Efter att man ägnat två veckor åt att konstant ringa mottagningens nummer åtta timmar om dagen bara för att få den där tiden.

Vilken tur att du fanns kvar i rullorna, AM!

• viktualia

Telis - min vårdcentral har ett webbformulär där man kan maila in önskan om receptförnyelse - finns det inte sådana modärniteter i storstan?!? *hoppas*

Konsten att komma åt vården - tjaa... det är verkligen ett meck...

• Telis

Vickan, eftersom jag har en ny husläkare (och vårdcentral) efter flytten så vill hon inte förnya receptet utan att ha träffat mig. Efter tre veckors försök via telefon kom jag på att man kan beställa tid via Vårdguiden på nätet så jag loggade in där men efter mer än en vecka så har dom fortfarande inte hört av sig med någon tid.

Man skulle vara veterinär så att man kunde fixa sånt själv.

• MSW

Har en liten stund för mig själv nu, har inte läst ifatt alls, utan bara kollat hur det gått för oupsie, snigeln och pb! Och som vanligt pendlar allt i den här tråden mellan hopp och förtvivlan!! Pb: fan vad jag blir ledsen för att du fått minus!! :( och arg för att man inte har rätten att själv bestämma hur stor ens familj ska vara! Jag är tyvärr inte lika bra som du på att skriva precis rätt saker, så jag skickar en stor kram!!!

• nennesjuttioåtta

snigel! åh där är du ju! Synd att läkaren var så stressad men skönt att det såg bra ut! *klappar händerna* 

Här får man knappa in sitt telefonnummer och så säger de "vi ringer upp dig omkring kl **:**" och det brukar stämma på minuten. 

• MSW

Snigeln: tråkigt att läkaren var så stressad, men skönt att allt såg bra ut! Oupsie: grattis igen!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen