• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • fru AM

Ang receptet: kom dock ihåg att INTE använda pinjenötter från Kina. Med tanke på den där läskiga åkomman jag drabbades av för ett tag sedan (som gick över på tio dagar)

• Hattis

Tack AM, låter gott och spännande! Inget jag skulle ha kommit på själv

• Telis
    fru AM skrev 2010-06-21 20:36:59 följande:
    Pga sin våtrumsfetischism kallar jag honom mr Yasuragi. 
  • Hattis

Aha det är Kina som går bort på pinjenötsfronten alltså. Trodde att man fick blunda och hoppas på det bästa (och undvika lösvikt och förpackningar som gått ut i datum)

• fru AM

Lösvikt och utgånget datum ska man nog också akta sig för.

• fru AM

Snaily: vilket datum är RUL (så jag vet om jag är hemma vid en dator då eller måste hemsöka er trådisar per sms för att bli uppdaterad)

• snaily

AM
    13 juli på eftermiddagen är det tänkt.

Vilken jobbig typ, hyresgästen! Mr Yasuragi ( ) bor ju i Stockholm och har således inte sååå långt till riktiga Yasuragi eller andra badanrättningar (Sturebadet kan jag tänka mig ligger i närheten). Ett litet tips från mig bara.

• viktualia

AM - men får ni verkligen tillåtelse att göra så stora ändringar?!? rörigt... stackars er oavsett!

• Snorkfröken77

Tack för alla fina ord om min otrevliga upplevelse, bara jag tänker på det så blir jag ledsen igen, fy fan , trodde inte jag hade så djupa känslor redan för den lill* redan.

koko - Egna lasagneplattor, jag är djupt imponerad. Där fick du en extra stjärna på husmorshimlen

Telis - Din, vickans och ores gravidititeter tyckte jag gick på en månad, typ... Konstigt att alla andras går så fort (37  dagar idag, inte för att jag räknar...)

Ore - Maken fick ett sjukdomsbesked som han kommer ha resten av livet. Det var deppigt ett tag och han har inte helt landat i det. Det som är lite intressant är att det är väldigt troligt att det är därför det tog ett tag innan vi lyckades med våra försök.

Håller med om Daniels tal var jättebra, grymt imponerande! Blanda svenska och engelska, inga fusklappar och första riktiga framträdandet, riktigt bra!

Oupsie -Oooops Grattis gumman! Vilket skönt sätt att bli gravid på, slippa fundera liksom Jag har läst att ett gravtest aldrig är falskt positivt, bara falskt negativt.
    Trots att vi försökt i nio månader så svimmade jag ju nästan i gynstolen när jag fick vårt besked, så chockad blir man nog oavsett

Mrs B - Jag kan säga att jag förstår och lider så fruktansvärt med de som råkar ut för det som ni gjorde efter lördagen. INGEN ska behöva uppleva det!

vickan - Oj, hur gick det med pappsen? *läser vidare* Pustar ut, bra att det gick bra!

Nenne - har du tänkt på att vi ska föda barn snart?

PB - Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

muggles - Har också sparata en del (alla mina barnböcker, alla barbies + kläder + all lego har jag hemma på vinden) + att pappa sparat massor, dockhus, leksaker, gosedjur, leksaksspis, gunghästen osv Tycker det är mysigt och roligt om det kan användas igen

Snaily - Vad trist med stressad läkare!!Hur känns det nu då? Vad sa hon om bebisen, kollade hon något nu? tänker på näsben osv.Jag tror att det är ivf som gör att ni får konstiga värden, har också läst en del på FL och jag tror Ynglet är en toppsnigel! *kram*

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen