• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Snorkfröken77

Hörrni några frågor till er som vet allt:

1. Om man är sjukskriven 50%, hur blir det då när man går på semester? Blir det 50% sjukskrivning och 50% semester (min logiska sida tycker så, men jag vet att allt tyvärr inte är logiskt) Jag misstänker att man inte får ta halva semsterdagar som staligt anställd...

2. Visst tipsade fru AM om någon slags top man kunde köpa innan förlossningen och ta med sig som funkar för amning innan man vet vilket storlek brösten kommer anta? (konstig mening hoppas ni förstår vad jag menar)

3. Vilka slags bindor rekommenderar ni att man köper hem för avslaget?

4. Tog ni med napp till bb?

• viktualia

1. jag har ingen aning, fråga personalnissen på jobbet

2. man köper den på apoteket och den är töjbar så det är inte så tjorvigt... jag har large och drar väl typ F-kupa just nu

3. Några rejäla doningar... jag fick byta så ofta att jag blev lätt irriterad.. körde med Icas egna och det gick bra

4. Nej - Trollet tog napp sin femte dag på jorden och då var både han och jag trygga i att amningen funkade = det som gör att man brukar skjuta upp nappintrot.

• Snorkfröken77

Tack för svar Vickan Vet du vad toppen heter? Försöker hitta den på apotekets hemsida? Är det något annat som är bra att ha därifrån typ, bröstvårtskräm och sånt?

• Snorkfröken77

Vickan igen  - har också läst det svaret, tror mer på er dock Ska prata med vår löneperson imorgon

• viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2010-06-21 21:56:49 följande:
    Tack för svar Vickan Vet du vad toppen heter? Försöker hitta den på apotekets hemsida? Är det något annat som är bra att ha därifrån typ, bröstvårtskräm och sånt?

Carefix Comfort BH - heter den.

Amningsinlägg är bra att ha också! Själv var jag så slö så att jag köpte allt det där joxet efteråt... men men.. smidigare att ha det innan. Sen får man ju inte glömma att mycket går att köpa/fixa när ungen väl är ute. Själv har jag försökt köpa saker när behov uppstått, att skaffa barn är värre än den värsta materialssport... hm... *skakar på huvudet*

• viktualia

(vad SKUMT det känns att tipsa nån om vad man ska ha med till BB... ujuj.. men det konkreta beviset för att jag varit där ligger i mitt knä och halvsover och suger på nappen och viftar med armarna... )

Godnattkramar till alla!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen