• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily
    fru AM skrev 2010-06-21 20:08:53 följande:
    Man skulle kunna kalla honom förbytt
  • Liten med Mindre

Hmm...kommer ni andra åt Telis bildgalleri?

• Liten med Mindre

Fast man måste ju kunna neka byten med? Fast det kanske är en dålig idé och ger dåligt rykte.

• Hattis

PB - Neeej   Blir så ledsen. F-n. Sk-t. K-k.   Försöker skicka in en kram till dig där under deppmanteln.

Snaily - låter positivt! Heja! Skönt med inbokat Rul!

Vickan - Skönt att höra att det inte verkar alltför akut med din pappa. Läskigt ändå!

AM - Recept??? Har ett par stackars zucchini i kylen och det är trist om de skulle behöva bli ledsna. Här prenumereras ännu inte på matkassar men på grönsakslådor, och ibland är det trixigt att få till ngt ätbart på allt.

Tre arbetsdagar kvar - och på den tredje tågresa till landet. Här hänger tvätt i hela lägenheten och vi behöver fixa en del käk och kanske hyra bil och dra iväg ett par dagar efter helgen också.  Är lite småsjuk och småstressad och grymt tacksam för ljuset. Tänk om det vore vinter, då skulle det vara kolmörkt nu :-O

• Hattis

Liten - testade nyss och det funkade (att titta alltså).

• Telis

nenne, en tråd för dig kanske? www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3775523.html

(Och för Liten också kanske?)

Liten, jag kollade just också galleriet och det funkade. Kan det vara så att du har kvar den gamla länken? Ska jag inboxa den nya? (Ny och ny, den är från i höstas kanske).

• fru AM

Liten: helt rätt, man kan neka byten. Men vår förvaltare anser att man bör ha goda skäl till att neka annars är risken att det bara går vidare till hyresnämnden och så får de som de vill i alla fall. Vi kollade upp hans skumma (men som det visade sig fullt tillräckliga) skattesmitarekonomi och gick motvilligt med på bytet. Tyvärr!

HAttis: ska se om jag kan hitta receptet digitalt

• Telis

snaily, ja, jag ska lita mer på norrmännen än dom där norrpingarna!

AM, ja neka bytet! Det vore rätt åt gubben!

• fru AM

HAttis:

500g zucchini i skivor + en hackad gul lök + 50g pinjenötter fräses i 25g smör + ngra msk olivolja tills zucchini och lök mjuknat (utan att ta färg). Häll i 8 dl vatten, två grönsaksbuljongtärningar och minst 1 msk hackad färsk mejram. Låt koka i 5 minuter.

Lägg sedan i 150g chevre i bitar och koka vidare i 2 minuter. Mixa med stavmixer (eller i vanlig mixer). Smaka av med salt, peppar, färskpressad citron och lite chiliflakes. Servera med klickar av mjukrörd chevre (mosa med gaffel tillsammans med en slurk t ex mjölk)

• fru AM

Telis: det är försent att neka bytet. Han började ställa krav i samband med kontraktsskrivningen i fredags. Så egentligen får han skylla sig själv - han sitter nu med en lägenhet som han inte kan tänka sig att bo i eftersom det inte finns tillräckligt många duschar och toaletter. Pga sin våtrumsfetischism kallar jag honom mr Yasuragi. 

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen