• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Liten med Mindre

BS - smart med en dedikerad låda för sparandet.

Jag mår ganska ok, lite förkyld. Maken är riktigt sänkt fortfarande, så midsommarresan blir nog inte av (Mjölby). Vet inte vad vi ska hitta på i stan??

Mugglan - kul med renovering! Pappa byggde hus till mig o syrran, de finns nog kvar oxå.

• BrudSommar2006

Liten, det är jäkligt knepigt med midsommarfiranden för de är på eftermiddagen mitt i barnens sovtid allihop Fast i år är Iris stor nog att hålla sig vaken tror jag.

Hur har det gått med sommarsemesterplanerna?

• BrudSommar2006

Vi skulle velat stanna någonstans på väg ner till Öland, Kolmården kanske, men vi måste ha kaninen med oss, mina föräldrar tar katterna, så det går nog inte.

• muggles
    BrudSommar2006 skrev 2010-06-21 14:33:02 följande:
    Muggles, fast om ägget redan finns och är befruktat så borde ju det problemet vara ur världen, fästa borde det väl kunna göra ändå.
    Ja men ägget är ju från nu när jag är 39 år. Och bara för att ägget är befruktat så är det ju ingen garanti för att det fortsätter utvecklas rätt, annars skulle ju alla som gör ivf och får befruktade ägg bli gravida. Jag tror att mina ägg är på gränsen så att de klarar befruktning vissa av dem men de klarar inte hela vägen. Annars skulle jag väl för 17 ha blivit gravid igen, jag vet ju att vi har prickat ÄL i stort sett varje månad. Hade jag bara blivit gravid en gång förut så hade det kunnat tyda på tur bara, men iom att jag blivit gravid 2 ggr ganska så snabbt så tycker jag det tyder på att det borde ha funkat - om jag inte hade varit för gammal.
  • muggles

Jag är en nostalgiker och har sparat lego, dockskåp, gamla Bamse, gamla Starlet(!), Wahlströms gröna och röda böcker, Barbie-dockor och kläder, min gamla älsklingsnalle. Min mamma hade sparat lite klänningar som jag har haft - ska se om Moa kan ha en av dem snart. Det finns ett kort på mig i den klänningen - vore lite kul att ta ett kort på henne i samma klänning

Jag fick Barbiekläder från 60-talet (rymddräkt till Ken bla!) från en av min mammas väninnor när jag var liten. De har jag också sparat - det finns härliga 50-60-talsklänningar i den samlingen också. Det är ju superkult tycker jag att ha det kvar. Men det får Moa inte leka med än, för det är sköra grejer.

Totalt super-ointressant - jag vet...

Liten: synd på huset! Det är verkligen svårt att hitta rätt...

• muggles

Men hörrni - är jag helt senil nu eller har Snaily varit inne och rapporterat?

• BrudSommar2006

Nej, ingen Snigel än. Var 17 är Snigeln, jag blir helt nervös bara av att vänta!!!

• fru AM

PB: Stor kram för dumt minus!

Var är Snigel?

(Usch vad irriterande det är med min trasiga dataskärm. Och tror ni hyresgästen tog vårt nej för ett nej? Nej då.)

Men vad SATC 2 var kul att se - just där och då i fredags! Som en stor godispåse att gotta sig åt i 2,5 timma. Det behöver man ibland.

• BrudSommar2006

Muggles, du har en poäng med äggen men det verkar ju vara en stark en som klarat sig så här långt så vi fortsätter att hoppas på det. Gammal eller ung, någon måste ju bättra på statistiken.

Vad kul att du sparat så mycket! Avundsjuk är jag.

• BrudSommar2006

AM, har du hittat ny dator än? Är den på gång menar jag? Inser att du inte har den än.

Vilken knasig hyresgäst ni lyckats hitta. Elände!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen