• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

Oupsie, varför har du inte trott på att du är gravid, har du trott att du skulle ha svårt för att bli gravid eller har ni varit noga med skydd?

• muggles

Usch nu har jag absolut ingen lust att göra FET i augusti för jag vet ju hur det kommer att sluta och det känns just nu himla onödigt att gå igenom den smärtan en gång till...

• Lapinette

mugglan - du har ingen aning om hur det kommer att sluta!!! Så det så!

• Liten med Mindre

PB - kramar i massor!

Oupsie - grattis  o hoppas att beskedet landar snart.

Bröllopet - jättefint det lilla jag hann se. Mindre ville inte direkt stanna inne o se på tv. Och när mormor o morfar gärna ville se vigseln så fick jag ta med lilltjejen ut. Hade tänkt se på datorn nu men så funkar det inte. Får vänta tills supporten kommer från jobbet o hjälper mig med vad det nu är som felas.

Maken fick däremot se en del av händelserna från 1:a parkett - stod vakt vid slottsbacken. tyvärr med ryggen mot tv:n, han tyckte det var lite synd att bara höra. Lite jobbigt fick jag höra - att gå o stå still i 5-6 timmar utan mat, vila o toalett. Hugaligen!

Apropå mysa med bebis - skulle nog mycket väl kunna tänka mig o mysa en helg med lilleman - han är en sån mysplutt. Även om jag inte skulle dela vare sig vin eller glass med honom mer än indirekt. Mindre har nog däremot kommit förbi det första mysstadiet...

Zetas måste jag också kolla upp. Bilutflykter kan vi ju göra.

Tittade för övrigt på ett hus igår. Framsteg för att vara oss. Läget var bra, men huset hade för många felande punkter som inte direkt var ändringsbara (ekonomiskt försvarbart), som snetak inne i enplanshus, knepig planlösning etc. Trist - börjar verkligen vilja hitta ett hus.

• BrudSommar2006

Hej Liten, hur har det gått med era semesterplaner?

I övermorgon ska jag åka och hämta hem Jocke, måste bara kolla att vi har allt, annars får jag fixa det imorgon. Skulle behöva handla lite saker åt Iris nu inför semestern också, hon har lite lite sommarkläder så man får tvätta så ofta.

Har lyckats skära Astrid i foten med kanten på en tub idominsalva, jäklar vassa de är.

• BrudSommar2006

Mugglan, så dåligt som det har gått här så borde det ju snarare öka era chanser för någon måste ju bättra på statistiken.

Ingen Snigel än?

• viktualia

Rapport från min förvirring:

- Pappa ringde igår och lät rätt samlad.. hans bild av händelsen skiljer sig lite i dramatik från brorsans (det var brorsan som fixade första hjälpen på pappa). Men men... ingen fara syntes på röntgen och världen ska nog kunna fortsätta snurra.

- Trollet - svårt  att säga om det är magknip eller tandsprickning.... men ATTANS vad han gnäller. Är just nu helt utpumpad efter en lagomt galen förmiddag. Ska försöka få i mig lunch och sen packa ner honom i vagnen. För säkerhets skull kommer maken troligen INTE hem tidigt idag.. *utmattad*

Oupsie - galen start på graviditeten men GRATTIS till plusset!!!!!!

Passionsblomman - *kramar om i alla evigheter*

• muggles

BS: fast jag tror fortfarande att det är min ålder som ställer till det så statistiken i tråden hjälper nog inte.

PB: jag är lite deppig över ditt minus faktiskt. Stora stora kramar till dig!

Ego...

det här känns okänsligt att skriva (kommer ihåg mitt utbrott förrförra veckan med skam *rodnar*) men...

Jag har ett gammalt dockskåp som jag fick av min morbror och moster när jag var liten. Det ser ut som en liten röd stuga med vita knutar och ett grönt tak som går att lyfta av. Inuti var det tapetserat och heltäckningsmatta på golven och tom belysning mha ett batteri. Det har ju farit lite illa med åren så nu ska jag renovera det tänkte jag - nya tapeter bla. Var på ett ställe och fick ett tapetprov - gratis! - få se om det räcker. Ett mattställe hade stuvar men de tömde tydligen alla stuvar på måndagar så jag får åka dit i slutet på veckan istället. Det är så roligt att jag tänkte på att spara dockskåpet till "ifall jag får en dotter" (iofs kan väl killar leka med det med!) och nu har jag det!

• BrudSommar2006

Muggles, fast om ägget redan finns och är befruktat så borde ju det problemet vara ur världen, fästa borde det väl kunna göra ändå.

Vad roligt med dockskåpet! Jag hade också ett men det finns inte kvar. Det är inte mycket som finns kvar faktiskt så därför är jag galet noga med att spara saker nu. Jag sparar kläder, blöjor, allt jag kommer på, i varsin låda till dem. Mycket har de ju sönder så favoritsakerna finns ju inte alltid kvar att spara men, men.

• BrudSommar2006

Jag undrar varför jag blir utloggad med jämna mellanrum förresten, jätteirriterande. Undrar om det har något med jobbets vpn-klient att göra.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen